- O N E -

3.5K 320 103
                                    

I see you even when I close my eyes
I hear you even when I cover my ears

. . .

"kerja kau makan je kan setiap masa?" rungut Yerin, kawan kepada Hena.

"nak buat macam mana, aku lapar siot takkan nak makan kau"

"seriously? lepas makan ayam dua ketul kau sambung pulak makan nugget 3 ketul" kata Aera lagi.

Aera tidak pernah berpuas hati dengan berat badan Hena. Asal makan je berat tak naik, turun lagi ada la, taktau ilmu apa yang dia pakai.

Hena menghiraukan kata-kata Aera tadi dan menyambung makan makanannya dengan bahagia sambil melihat pelajar yang keluar masuk kelasnya.

"tak hensem, tak hensem, euw no, sajat ke tu?" fikir Hena dalam hatinya sambil memerhati setiap lelaki yang dia nampak.

"weh Yerin, bila student batch kita nak muncul yang hensem sikit eh? kalau tak hensem, cute pun boleh hm" kata Hena kepada Aera.

"Jaehyun? tak hensem lagi ke?" tanya Aera. Hena menjeling tajam ke arah Aera.

"dia? lepas dah jadi trash mana hensem dah Jung YoonOh tu, terus muka jadi muka pasu" kata Hena.

Hena sangat bencikan Jaehyun selepas apa yang Jaehyun buat kepadanya. CurAnG. Sebelum ni Jaehyun dan Hena adalah pasangan sweet couple bagaikan gula-gula kapas. Jaehyun pernah berjanji manis pada Hena yang dia takkan pernah curang dengan dia. Agak-agak apa kau rasa?

Tup tup Taeyong bagitau yang Jaehyun muat naik gambar dengan perempuan lain, tapi bila Hena tanya siapa, Jaehyun hanya balas classmate dia. Ohh mentang-mentang tak sama kelas. Hakikatnya beberapa hari selepas itu, Hena dapat tau perempuan tu bukan hanya sekadar classmate.

Tapi teman wanita Jaehyun. Pastu Hena ni apa? Penghantar surat dalam hubungan orang? Semestinya la Hena minta cerai talak 21 eceh.

Sejak daripada itu Hena berhenti berhubung dengan Jaehyun, bila Jaehyun chat dia, Hena akan bagi birutaik pada Jaehyun. Padan muka. Tak birutaik bagi doubletaik ye tak ye?

Hena juga akan pura-pura tak nampak muka Jaehyun di sekolah sedangkan Jaehyun pula memerhatinya kecik besar kecik besar. So what? I'm sorry I don't care, don't care, really don't care..

"ehh tapikan Jungwoo hensem apa" Aera cuba menukar topik supaya Hena tidak menyumpah-seranah si Jaehyun dengan kekasihnya iaitu Sarang burung pipit bertelur isi anak alien.

"nahh dia soft sangat la, not my taste" kata Hena.

"papelah asalkan Jungwoo tu cute bagi aku"

Sedang Hena ralit menghabiskan roti terakhirnya, matanya tertumpu pada pintu kelasnya. Yang pastinya ia sangatlah menarik perhatian Hena.

Seorang pelajar lelaki dari kelas yang tidak diketahui memasuki ke dalam kelas mereka. Yang Hena tahu, pelajar lelaki itu ialah kawan kepada rakan sekelasnya iaitu Johnny Suh.

[sila menyanyi]
Johnny, Johnny
yes Hena?
siapa budak comel yituu?
no need to know Jung Henaaa..

Hena memerhati pelajar lelaki itu dengan khusyuk. Dalam hatinya sudah menjerit seperti histeria dan memuji-muji kecomelan pelajar tu. Siapa suruh cute sangat!

Hena ingin memberitahu Aera tentang pelajar itu, tetapi Aera pula seperti sedang sibuk menyiapkan kerja sekolahnha sambil mengusya Jungwoo kesayangannya itu.

'from now on, you're my new crush, cutie!' monolog Hena.

Dia memerhati pelajar itu sehinggalah pelajar itu keluar dari kelasnya. Dia tersengih seorang diri.

"eh? kau dah kenapa senyum macam kambing?" Tanya Aera pelik.

"takde apa hehe"

Masih terbayang-bayang muka pelajar lelaki tadi di matanya. Tapi sayangnya Hena tidak tahu nama dia. Maklumla baru pertama kali nampak depan mata, sebelum ni tak pernah nampak pula kewujudannya di sekolah.

Keeseokan harinya pelajar lelaki itu masih masuk ke dalam kelas Hena untuk berjumpa dengan Johnny, itulah peluang keemasan yang Hena ada untuk meng'usya' pelajar itu. Maka berterusan lah begitu sehingga ke hari-hari berikutnya.

Kadang-kadang Hena berasa bersyukur satu kelas dengan Johnny. Boleh dia usya budak comel tu selalu. wuuwuw nuckal.

"dia ni budak baru ke? dari aku start sekolah sini aku tak pernah nampak pun kewujudan muka dia" kata Hena seorang diri.

"kau cakap pasal siapa?" tanya Yerin, salah seorang dari kawan Hena dan satu geng dengan Hena.

"eh kau kenal tak dia tu?" tanya Hena sambil memuncungkan mulutnya ke arah pelajar tadi.

"emm tak kenal la" kata Yerin.

"alahh takkan kau tak kenal, kau kan kenal semua orang kalau boleh satu dunia kau kenal"

"ish memangla tapi tak semua aku kenal, contohnya yang tak popular macam kau" jahat Yerin, sumpah jahat.

"ehh aku popular la, tapi en Yerin, dia comel kan!?" tanya Hena kepada Yerin.

"dia? emm so-so la, tapi Taeyong lagi hensem!" kata Yerin sambil memuji Taeyong iaitu salah seorang dari classmate mereka.

Hena menghiraukan kata-kata Yerin tadi. Memang Taeyong comel, setiap masa kadang-kadang Hena akan usya gelagat Taeyong di dalam kelas.

Ikutkan, dia mahu saja tanya Johnny siapa nama kawan dia tu, tapi itulah, Hena dengan Johnny jarang bercakap dalam kelas. Walaupun Johnny ni bising di dalam kelas, tapi Hena lebih rapat dengan yang lain.

Seperti Ten, Taehyung, Jimin, Seungkwan dan Yugyeom. Mereka ni boleh dikatakan agak terkenal di sekolah dan terbising di dalam kelas.

"lain kali je lah aku tanya Johnny, ni bukan masa yang sesuai huhu" kata Hena, pasrah.

Disebabkan dia asyik segan nak bertanya si Johnny Johnny yes papa itu, maka Hena hanya mampu usya 'budak comel' itu dari jauh.

Asal dia usya budak tu je mesti dia fangirl seorang diri kemudian menekup mukanya dengan telapak tangannya, katanya malu ee gewdik jur. Tapi disebalik kebahagiaan Hena yang tidak diketahui manusia itu, ada orang yang tumpang bahagia juga.

Apa? ada orang terdekat dengan Hena pun suka si 'budak comel' ni jugak la haih takkan takleh loading kot payah ar nak kena terang.

Siapa yang suka budak comel Hena ni? kacau kebahagiaan Hena betul la. Kalau nak tau teruskan baca tu pun kalau author rajin update.




...

tbc

btw congrats dekat sapa ii yg ada adik-adik UPSR yg amik result harini ea haa yg x cemerlang mana tu sokay tahun dpn sila cuba lagi sekali ngehe ok bai
ASHEH SEBAB BACEEE

btw congrats dekat sapa ii yg ada adik-adik UPSR yg amik result harini ea haa yg x cemerlang mana tu sokay tahun dpn sila cuba lagi sekali ngehe ok bai ASHEH SEBAB BACEEE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

VOMMENTS!!!

[C] You | Kim DoYoungWhere stories live. Discover now