04🍀

3.2K 254 23
                                    

"Jadi kau memang berminat kerja dekat sini?" tanya Taehyung menoleh sekejap sahaja ke arah Rachel lalu melihat file peribadi gadis tu. Segala yang ditulis dalam file dibacanya dengan teliti.

"Ya" balas Rachel dengan yakin. Hanya duduk berhadapan dengan bos ni suruh membuatkan hatinya tak keruan. Sudahlah Taehyung tadi mengoncang dia tak tentu pasal sebab termenung. Malu sudah tak terkata.

"Semua syarat itu mencukupi dengan kau tapi..?"

"Tapi?" kening gadis tu terangkat menanti jawapan lelaki tu

"Kau pandai bancuh kopi or teh untuk klien saya nanti?" tanya Taehyung memandang Rachel yang sudah mati kata. Nak kata pandai pun, air teh dibuatnya jadi masin.

Rachel mengeluh nafas lega, ingatkan apa haih.

"E-er pandai sikit" jawap Rachel mengaru kepalanya yang tak gatal melihat muka bosnya agak serius. Terpaksa bohong. Nanti lama-lama sudah terbiasa buat benda tu.

Taehyung mengangguk paham.

"Tahniah, kau terima jadi personal assitant aku"

Rasa nak menjerit dia sekarang. Belum sempat dia nak kata yes terus bosnya berkata...

"Esok kau dah start bekerja, kalau kau lambat dan tidak tepati masa, i'll punish you remember that" suaranya mula keras dan ekspresi mukanya mula serius berbanding tadi.

"Terima kasih, saya janji akan bekerja dengan rajin" gadis tu menunduk badannya, dalam hati sudah bersorak riang.

Tidak sia-sia dia minta kerja ini, tak tahu nasib dia kalini tercapai.

°°°°

"Heera-ssi, aku nak keluar sekejap nak ambil anak aku. Kau tolong siapkan apa yang patut supaya esok kau dapat sediakan file yang aku sudah beri itu. Kalau ada apa-apa mesej aku" kata Jungkook menyarungkan kotnya lalu memberi file itu kepada Heera selaku pembantu peribadinya.

"Baik tuan"

Terus beredar dia dari pejabat dan menuju ke kereta. Telefon dalam kotnya diambil lalu menghantar mesej kepada eommanya.

Eomma💗

+Nanti Jungkook ambil Hara dari sekolah.

12:30 p.m

Terus dia menghidupkan enjin keretanya lalu meluncur pergi menuju ke tadika anaknya.

°°°°

"Ye ma, Chel diterima jadi personal assistant dekat syarikat ternama tu"

"Wah, baguslah tu. Nanti mama masak favourite food chel khas untuk anak mama saja"

"Gomawo mama, masak sedap-sedap ye. Bye ma"

"Bye bye anakku"

Rachel menamatkan pangilannya lalu masukkan telefon bimbitnya dalam beg sadangnya. Terus dia mengorak langkah pergi kedai bakery tak jauh dari syarikat Taehyung, senang sikit dia nak beli makanan nanti kalau sudah bekerja dekat sini.

Dengan hati riang dia membuka pintu bakery itu seluasnya. Hidungnya mula menghidu setiap bau roti yang dibakar membuat perut Rachel di situ mula membuat konsert.

[𝐂]𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐃𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧! | 𝑱𝑱𝑲 Where stories live. Discover now