28🌱

2.7K 213 24
                                    

Sesampainya Jungkook dan Rachel dihadapan butik pengantin. Jungkook terus membuka pintu tersebut lalu masuk diikuti gadis itu di belakang.

Anak mata gadis itu tak henti-henti melihat baju pengantin semuanya cantik-cantik. Ada satu gaun yang berada di hujung sekali menarik minatnya. Terus dia melangkah ke arah situ dengan rasa teruja.

Jungkook berada dibelakangnya yang sedang bercakap dengan pemilik kedai terus diabaikannya.

"Wah, cantik ye" jarinya lalu menyentuh kain gaun itu.

Kain gaun itu lembut serta kembang pada bahagian bawah membuat gadis itu tersenyum manis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kain gaun itu lembut serta kembang pada bahagian bawah membuat gadis itu tersenyum manis. Gaun inilah yang dicarinya untuk dia bersuami nanti. Secara tidak sengaja, matanya terus terpandang harga diletakkan di situ. Terbeliak terus matanya melihat harga gaun itu.

200 830 won?!!

Rachel situ lalu pura-pura mengelap air mata palsunya. Sungguh tak sangka gaun kegemarannya semahal ini. Hanya orang kaya mampu membellinya. Baru sahaja dia memusing badannya terus dia terlanggar dada seseorang.

Tegap sangat!

"Besi ke apa dada dia ni?" gumam gadis itu sendiri. Dahinya diurutnya perlahan.

"Dada siapa besi?" tanya lelaki itu. Rachel lalu mendongak melihat Jungkook tersenyum senget ke arahnya.

"Omo! em eh saya bukan kata dad—" belum habis dia hendak menyambung ayatnya terus Jungkook meletak jarinya di bibir gadis itu. Terdiam terus gadis itu.

"Shhh, lepasni kau pergi fitting room cuba gaun tu"

Jungkook lalu menunding jarinya ke arah gaun disukai gadis itu. Dia sudah lama berdiri dekat situ perhati gerak geri gadis itu terlalu menyukai gaun itu.

"Saya nak gaun yang ni khas untuk dia sorang" dulu Jungkook cop gaun itu untuk bakal isterinya di depan ni. Pekerja butik itu hanya tersenyum lalu mengangguk.

Lantas jari gadis itu memegang lengan lelaki itu laju. Jungkook terus memaling ke arahnya. Rachel menggeleng kepalanya laju.

"Aniya, kita cari gaun lain"

"Kenapa? gaun tu sesuai dengan kau"

"Gaun tu mahallah"

"Jangan banyak alasan , kau masuk dalam lepastu cuba gaun ni. Aku nak tengok sebelum aku cuba aku punya "

"Tapi—"

"Kau nak aku tolong pakaikan untuk kau ke, hm?"

Rachel menggeleng kepalanya laju sambil menutup dadanya setelah melihat anak mata Jungkook meliar dari atas sampai bawah dia tengok.

Dasar lelaki.

"Good girl"

"Tuan, ni gaunnya" pekerja butik itu lalu memberi gaun yang disukai gadis itu. Jungkook sekadar mengganguk lalu menyuruh gadis itu mencubanya.

[𝐂]𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐃𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧! | 𝑱𝑱𝑲 Where stories live. Discover now