>22<

336 37 0
                                    

-Haera pov-

Keesokkan harinya, masing-masing sudah berkumpul diruang tamu. Kata eomma Kim nak bawa anak-anak dengan bakal menantunya pergi holiday. Dah lama tak spend time dengan family.

"Semua dah turun ke?" soal appa Kim sebaik saja tiba diruang tamu.

"Sudah!" jawab Yaeran dengan bersemangat. Haih perempuan ni, pantang betul dengar perkataan 'holiday' laju je.

"Kalau macam tu. Let's goo!" kata appa dengan sungguh teruja. Kami semua terus menuju ke kereta appa. Katanya naik satu kerrta jerlah. Lol kata lah mals nak drive. Huhu.

Jin pun memulakan pemanduannya. Disebelahnya pula ialah Yaerin. Yerla mana boleh berpisah. Eomma dengan appa kim duduk di seat barisan kedua. Yaeran dan Namjoon pulak ditengah. Dan Aku dengan Taehyung di bahagian belakang sekali.

Suasana di dalam kereta sunggu meriah dengan telatah Yaeran dan Namjoon yang tengah bertengkar dan juga gelak tawa yang lain. Tapi berbeza dengan aku dan Taehyung. Dari tadi kita orang hanya diam tak mampu nak mengeluarkan suara akibat dihubung rasa malu yang teramat.

💐💐💐💐

-Flashback-

Bangun sahaja dari tidur aku dapat rasa ada sepasang tangan yang melingkar dengan pinggang aku. Buka sja mata, pandangan aku dihiasi dengan wajah kacak tuning aku, Kim Taehyung.

"Aaaarghhhh!!" jerit aku terkejut dan tanpa sengaja aku tersepak dia jatuh ke lantai.

"Uishh kenapa, kenapa. Ada perogol ke?" kata Taehyung bila dia dah sedar. Pandangannya yang dari tadi melilau mula memandang ke arah aku.

"Yah! kau buat apa dekat bilik aku!" jerit Taehyung sambal cuba untuk berdiri. Dia menggosok punggungnya yang sakit akibat jatuh tadi.

"Eh kau ni. Sengal jangan tunjuk sangat. Kau yang bawa aku kerumah eomma then macam mana aku ada dekat atas katil kau ni!" jerit aku balik. Aku memandangnya tak puas hati.

Dia memandang aku seketika dan dahinya ditepuk.

"Mian mian. Lupa pula. Aku yang angkat kau. Takkan nak biarkan tuning aku ni tidur dekat sofa. Aku tak kejam lagi nak biarkan kau tidur dekat sofa." jelas Taehyung. Aku hanya mengangguk. Baru sahaja aku nak bangun dari katil tetiba Taehyung mula menghampiri aku.

"Hurm. But the way kan kuat jugakan kau peluk aku ya. Macam tak bagi lepas je. Aku rasa aku ada letak bantal dekat tengah tau. Mana pula perginya ya." kata Taehyung lalu melilau mencari bantal peluknya yang elok terbaring di hadapan katil.

"Ani-anigeotdeon! mana ada aku peluk kau. Tu mimpi je" kata aku cuba berdalih. Muka yang hamper merah aku paling ke tempat lain.

"Ye ke ni. Boleh percaya ke ni hurm." kata Taehyung dengan suara huskynya. Dagu aku dia pegang dan dengan serta merta pandangan aku teralih menghadapnya.

Shit...

"Uishh merahnya muka dia.. Pakai blusher apa tu. Tak nak share ke" usiknya lagi. Belum sempat aku tolak Taehyung tetiba pintu bilik dibuka oleh Jin.

"Tak payah lah kau nak sakat si Haera tu Tae. Macam lah hyung tak nampak . Kau pun bukan main lagi peluk Haera. Tak bernafas Budak tu dibuatnya." seloroh Jin.

"Ouh ye siap 'lock' kaki dia lagi. Uishh bukan main2 ni." nyampuk Namjoon pulak. Kembar Han hanya menggelakan kami berdua. Sial punya kembar.

"Hyung! Jangan lah terjah bilik Tae!" marah Taehyung. Hidungnya kembang kempis dengan wajahnya yang mula memerah.

"Hyung dengar Haera jerit tadi tu yang bergegas terjah bilik kau ni. hehe" kata Jin dan terus berlari keluar dari bilik Taehyung.

✔ - Mr. Protect - KTH Where stories live. Discover now