Bab 5 : Cemburu

2.9K 188 9
                                    

Raisya Menyedari Aura Negative Yang Terhasil Mula Mencari Punca Aura Tersebut .. Dan .. Dia Terlihat Cresencia Sedang Duduk Termenung Sendirian ..

Raisya Segera Menarik Tangan Haizel Menuju Ke Arah Cresencia ..

'Hai Cress !! Kau Buat Apa Kat Sini . Mana Damy , Xaariz Dan Xaariq ? Kenapa Berseorangan .. ? Raisya Melontarkan Pelbagai Soalan Kepada Cresencia

'Yoo Sya ! Duduk Je . Jembalang 3 Ekor Tu Keluar Belikan Makanan Untik Kita .. Nak Sambut Kehadiran Pelajar Baru Dalam Kelas Kita Katanya 🙄 ' Cresencia Menunjukkan Muka Agak Kurang Senang Dan Tersenyum Sinis Memandang Haizel .

Perasan Senyuman Sinis Cresencia .. Haizel Mula Menyapanya ' Hi Cress ?' Agak Perlahan Nada Suara Haizel ..

'Sapa Benarkan Kau Panggil Aku Cress ?! Kau Tak Layak Panggil Aku Macam Tu !' Tiber Cresencia Menaikkan Nada Suaranya Dan Memarahi Haizel .

Raisya Agak Terkejut Dengan Perubahan Drastik Yang Berlaku Kepada Cresencia .. Dia Tidak Pernah Bertingkah Sedemikian Rupa .. Apa Lagi Dengan Orang Baru Seperti Haizel .. Cress Selalu Bertingkah Sopan Dan Baik . Orang Dihadapannya Seperti Bukan Cress !

Haizel Diam Menikus . Sungguh Dia Takut Untuk Memandang Terus Ke Mata Cresencia Yang Tiba Tiba Memarahinya .. Dia Tidak Bermaksud Untuk Membuatkan Cresencia Marah . Hanya Sekadar Menyapa ...

Cresencia Terus Berlalu Pergi Dengan Hati Yang Panas .. Benci Dengan Haizel !! Benci Dengan Anak Manusia Yang Tidak Mempunyai Apa Apa Namun Telah Mencuri Segala Perhatian Rakan Rakannya !! .

Raisya Hanya Membiarkan Cresencia Berlalu Pergi .. Mungkin Cresencia Sedang Menghadapi Masalah Dan Perlu Bersendirian Bagi Menenangkan Diri . Mungkin Dia Tertekan Dan Kemudian Dia Bertingkah Agak Kasar Untuk Melepaskan Amarahnya.. Raisya Menarik Haizel Berjalan Ke Kafeteria Bagi Menenangkan Haizel .

'Tak Perlu Takut .. Cress Marah Sekejab Je Tu .. Mungkin Ade Masalah Siket . Tu Yang Tiber Melenting Tadi ..' Raisya Memberikan Kata Kata Untuk Menyedapkan Hati Haizel ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cresencia Bertambah Benci Kepada Haizel Apabila Melihat Kelakuan Raisya Yang Langsung Tidak Mempedulikannya Apabila Dia Berlalu ! . Malah Raisya Bertindak Menenangkan Haizel ..

' Aku Benci Kau ! Kau Tak Patut Ade Kat Sini ! Kalau Kau Takde ! Raisya . Damy Xaariz Dan Xaariq Akan Beri Perhatian Pada Aku .. Tapi Sejak Kau Muncul .. SEMUA Nak Beri Kasih Sayang Pada Kau ! Apa Yang Istimewa Aku Tak Tau ! ' Cresencia Mula Dikuasai Dendam Dan Amarah

'Bunuh .. Bunuh .. Dia Tidak Layak Untuk Terus Berada Di Dunia Ini ~~' - Whisper From Unknown ..

Perubahan Drastik Yang Berlaku Pada Cresencia Dipengaruhi Sepenuhnya Oleh Bisikan Bisikan Negatif Yang Mengawal Cresencia Untuk Bertindak Di Luar Kawalan Dan Penuh Amarah Serta Dendam .

'Keturunan Crystal Harus Dihapuskan Dari Dunia Ini Atau Aku Akan Gagal Untuk Menguasai Slyrione !' - Unknown

Orang Misteri Ini Mula Berlalu Pergi Dari Academy Dan Kesan Negatif Keatas Cresencia Beransur Kurang .. Namun Perasaan Benci Dan Dendam Itu Tetap Ada ..

'Ahh . Peningnya Kepala .. Aku Perlu Segera Pulang Ke Rumah' Cresencia Bermonolog Sendiri Dan Membuka Teleportal Ke Rumahnya . Ching ✨

~~~~~~~~~~~~~~~~

Haizel Pula Berubah Menjadi Ceria Apabila Melihat Pelbagai Longgokan Makanan Yang Disajikan Di Kafeteria Academy ..

' Food Is Bae !! ' Haizel Teruja Dengan Kepelbagaian Makanan

Raisya Hanya Memerhati Perangai Haizel Yang Kebudak Budakan .. 'Girl Will Always Be Girl .. Jumpa Makanan Auto Lupa Diri' 🌚 . Eh Eh . Cakap Haizel . Macam La Diri Tu Bukan Perempuan .. Hmmm

Haizel Memeluk Pelbagai Jenis Makanan Dan Membawa Makanan Tersebut Ke Arah Meja Dimana Raisya Duduk Memerhatikannya ..

'Syaa... Saya Bawak Makanan Banyak .. Jemputlah Makan .. Err . Maaf Sebab Hilang Kawalan Bila Nampak Makanan' 😆 Haizel Tersengih Sengih Seperti Kerang Busuk

'Makanlah Sky ~~ Saya Tidak Lapar ~~' Walaupun Matanya Memerhati Perilaku Haizel . Namun .. Otaknya Giat Memikirkan Sebab Yang Mungkin Menyebabkan Cresencia Marah Tadi ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~

'Arghhhh . Kenyangnya '
Haizel Terbaring Seperti Ular Sawa .. Dengan Penuh Semangat Dia Menghabiskan Makanan Yang Dibawanya Ke Atas Meja Tadi ..

'Macam Ular Sawa! Jika Kamu Terus Makan Sky .. Kamu Akan Mati Kerana Kekenyangan 🌚 Mari Kita Pulang .. Kamu Berehat Dirumah Dulu . Malam Nanti Saya Akan Ceritakan Tentang Sejarah Dunia Slyrione .' Raisya Mengelengkan Kepalanya Melihat Haizel Yang Sudah Tidak Larat Untuk Bangun Kerana Terlebih Makan .. Dia Kemudian Membuka Portal Ke Rumahnya Dan Memapah Haizel Masuk .. Ching ✨

Raisya Meletakkan Tubuh Haizel Ke Atas Katil . Tidak Sampai 1 Minit . Haizel Terus Terlena . Raisya Mengambil Keputusan Untuk Meninggalkan Haizel Sebentar Sementara Dia Keluar Untuk Membeli Makan Malam Dan Menjemput Rakan Rakannya Ke Rumah ..

'Storytelling Akan Menjadi Lebih Meriah Jika Terdapat Ramai Orang .. Aku Perlu Ajak Damy .. Cress . Xaariz Dan Xaariq Untuk Turut Membantu Mencerikan Suasana Dan Bercerita Tentang Sejarah Slyrione' Mood Party Raisya Memuncak .. Tidak Sabar Rasanya Untuk Menunggu Waktu Malam .

Raisya Berjalan Kaki Untuk Membeli Makanan Di Kawasan Petempatannya . Jika Diperhatikan .. Raisya Seperti Kanak Kanak Ribena Yang Overdose Gula Kerana Tindakannya Melompat² Sepanjang Jalan Ke Kedai Makanan .. Orang Sekeliling Faham Benar Dengan Perangai Raisya Yang Sentiasa Ceria Seperti Kanak Kanak Yang Berumur 5 Tahun ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sedang Raisya Memilih Makanan .. Dia Diperhatikan Oleh Tiga Jejaka Yang Tolak Menolak Untuk Menyapanya ..

Xaariz Yang Tertolak Damy Dengan Kuat Menyebabkan Damy Hilang Kawalan Dan Jatuh Menghempap Raisya ..

Xaariq Pantas Melarikan Diri Dan Berpura Pura Melihat Makanan Di Rak Lain .. Xaariz Kehilangan Kata Kata Kerana Tidak Menyangka Damy Akan Terjatuh Kerana Tolakkannya 😂

'Aduhhh .. Apa Pulak Bala Yang Hempap Aku Ni ?!' Raisya Yang Turut Terjatuh Kerana Damy Mengaduh Kesakitan .. Sakit Badan Kecilnya Dihempap Oleh Tubuh Sasa Damy ..

Damy Bingkas Bangun Dan Menjeling Xaariz Yang Kelihatan Kosong .. Dia Kemudian Membantu Raisya Untuk Bangun Semula .. ' Sorry Sya .. Xaariz Tolak Aku Tadi .. Tu Yang Aku Jatuh .. Hurm .. Sakit Ke ?' Damy Menggaru Kepalanya Yang Tidak Gatal

Raisya Mengetuk Kepala Xaariz Dan Damy Dengan Menggunakan Botol Minuman .. Geram Dengan Perangai Mereka Berdua Yang Menggangunya Membeli Makanan .. 'Grr . Tolong Aku Beli Makanan Pastu Masak Kat Runah Nanti .. Makan Kat Rumah Aku Malam Ni . Kita Buat Storytelling .. Nak Ceritakan Sejarah Dunia Slyrione Pada Sky'

Xaariq Pantas Datang Kearah Rakannya Apabila Mendengar Nama Haizel .. 'Jom Cepat !!' Xaariq Tiber Bersemangat 😂

Damy Xaariz Dan Raisya Hanya Terpaku Melihat Tingkah Pelik Xaariq Yang Penuh Semangat ..

'Xaariz .. Tolong Jemput Cress Ke Rumah Tau .. Aku Perlu Kembali Ke Rumah Untuk Turut Membantu Damy Dan Xaariq Menyediakan Makanan' Pesan Raisya Dan Terus Mengikuti Langkah Xaariq Ke Kaunter Pembayaran

Xaariz Mengangguk Dan Kemudian Menyertai Langkah Risya .. Di Luar Kedai Makanan .. Mereka Berpisah Ke Arah Yang Berbeza .. Raisya Damy Dan Xaariq Kembali Ke Rumah Raisya .. Xaariz Menapak Ke Rumah Cresencia ..

~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 😇🌈

Do Like And Comment

Akan Didelete Sekiranya Tidak Mendapat Sambutan 🤕

The Lost PrincessWhere stories live. Discover now