Bab 12 : Alam Bawah Sedar

2.2K 156 1
                                    

Badan Yang Sakit Dan Pegal Pegal Mengganggu Konsentrasi Haizel Yang Sedang Berehat .. Dia Bingkas Bangun Dan Melakukan Beberapa Senaman Ringan Untuk Mengurangkan Rasa Sakit Pada Belakang Badannya ..

Haizel Tidak Tahu Dia Berada Dimana Kemana Apabila Dia Sedar Saja .. Dia Sudah Berada Di Satu Rumah Dengan Kawasan Yang Luas .. Dia Menyangka Bahawa Dia Sudah Mati Namun Apabila Dia Menampar Pipinya Sendiri .. Dia Masih Merasa Kesakitan .. Belakang Badannya Yang Terhempas Juga Turut Terasa Sakit ..

Dia Tidak Menghiraukan Keadaan Sekeliling Yang Berubah Dan Cuba Untuk Berehat ..

'Arghhh..Sakit Sangat Belakang Ni .. Ni Semua Sebab Raksasa Tu Punya Pasal ..' Haizel Merungut Sendiri Sambil Mengurut Urut Belakang Badannya ..

Tidak Berapa Lama Kemudian .. Dia Terdengar Suara Gelak Tawa Perempuan Yang Agak Ramai ? .. Dan Pintu Utama Rumah Dibuka ..

Haizel Terus Duduk Apabila Menyedari Pintu Rumah Tersebut Dibuka .. Dia Melihat 3 Orang Perempuan Yang Agak Pelik Dihadapannya ..

'Ahh . Kamu Sudah Sedar .. Syukurlah .. ' Seorang Wanita Berambut Coklat Yang Persis Seperti Dirinya Menegur ..

'Err... Siapa Kamu ?' Haizel Bertanya .. Hairan ..

'Panggil Saya Bonda .. Dua Orang Perempuan Ini Adalah Pembantu Saya .. Yang Bertelinga Seperti Arnab Bernama Snowa Dan Perempuan Yang Mempunyai Pedang Itu Scarlet ..' Wanita Persis Haizel Menjawab

'Scarlet ??? .. Sa.. Saya Pernah Jumpa Dengan Awak Kan ? .. Semalam Masa Diserang Raksasa .. Awak Yang Selamatkan Saya Kan ?' Haizel Mengimbas Semula Kejadian Dia Diserang Oleh Raksasa Tersebut ..

'Saya Hanya Menurut Perintah' Scarlet Menjawab Sepatah Kemudian Menundukkan Diri .. Snowa Turut Menundukkan Diri ..

'Scarlet..Snowa.. Kamu Keluar Dulu ..Saya Ingin Bercakap Secara Bersendirian Dengan Haizel..'

Selepas Scarlet Dan Snowa Keluar .. Wanita Tersebut Lantas Memeluk Haizel .. 'Haizel Sayang..Anak Bonda'..

'Anak Bonda?? Siapa Makcik Ni??' Minda Haizel Penuh Dengan Tanda Soal ..

'Haizel.. Ini Bonda Sayang ..' Wanita Tersebut Terus Menerus Mencium Pipi Haizel Kiri Dan Kanan ..

'Bon..Bonda ? Tapi Ibu Saya Sudah Meninggal Dunia Setelah Melahirkan Saya ..' Haizel Menyuarakan Kenyataan Bahawa Ibunya Telah Tiada ..

'Ini Alam Bawah Sedar Sayang .. Setelah Kamu Lahir Ke Dunia .. Bonda Tahu Bonda Tidak Akan Hidup Lama . Makanya Ibu Memindahkan Separuh Dari Jiwa Bonda Ke Dalam Loket Yang Kamu Pakai Sedari Kecil Itu .. Bonda Hanya Mampu Untuk Berjumpa Kamu Di Alam Bawah Sedar .. Sungguh Tidak Disangka Bonda Mampu Untuk Berjumpa Dengan Kamu Walaupun Setelah 16 Tahun ..' Wanita Yang Menggelarkan Dirinya Bonda Menjelaskan Segalanya Kepala Haizel ..

'Loket Ini ? .. Loket Emas Yang Berbentuk Hati Itu Dipegangnya ..' Haizel Sukar Untuk Mempercayai Bahawa Dia Mampu Berjumpa Semula Ibunya Yang Telah Lama Pergi

'Bonda Gembira Bila Dapat Berjumpa Dengan Kamu Sayang .. Kamu Tumbuh Dengan Sangat Baik ..' Ibu Haizel Menunjukkan Riak Yang Sangat Teruja Melihat Anaknya Yang Sudah Besar ..

           ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Raisya Memulakan Pagi Dengan Penuh Semangat .. Dia Bersiap Awal Dan Berjalan Menuju Ke Istana .. Raisya Membeli Beberapa Makanan Kegemaran Haizel Dan Membawanya Bersama Untuk Dijadikan Buah Tangan Ketika Melawat Haizel ..

'Syaaa .. Kau Nak Pegi Mana Awal Awal Ni .. ?' Damy Yang Kebetulan Membeli Sarapan Di Kedai Tersebut Menyapa Raisya ..

'Ehh . Damy .. Nak Pegi Istana .. Lawat Haizel .. Rindu Sangat .. Kau Nak Ikut Tak ?'Raisya Yang Ceria Memberitahu Arah Tujuannya Kepada Adamy ..

'Kejablah . Kita Sarapan Dulu .. Baru Ke Istana ..' Damy Ingin Mengisi Perut Yang Lapar Dahulu Sebelum Melawat Haizel ..

'Ehh Kau Ni .. Makan Je Tau .. Hah . Yelah . Lepaskan Ni Kita Terus Pegi Istana .. Mungkin Haizel Dan Bangun .. Aku Nak Bagi Makanan Kegemaran Dia Ni .. Mesti Dia Suka' Raisya Memarahi Damy ..

'Kau Dah Kenapa .. Macam Lesb Je Aku Tengok ... Eiii' Damy Membuat Muka Geli Geleman Dengan Tingkah Raisya ..

'Kau Tak Paham .. Aku Sayang Haizel Tu Macam Adik Aku Sendiri Tau .'Raisya Memalingkan Muka .. Merajuk Dengan Damy Yang Mengatakannya Lesb 😳

             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

King Raito Dan Xaariq Menjenguk Haizel Yang Masih Terbaring Di Atas Katil Tidak Bergerak . Hanya Dadanya Yang Berombak .. Turun Dan Naik .. Mencuba Mendapatkan Bekalan Oksigen Yang Mencukupi Untuk Terus Kekal Bertahan Hidup ..

Xaariq Mengusap Kepala Haizel .. Ahh . Nampaknya Suhu Badan Haizel Meningkat .. 'Raja .. Suhu Haizel Meningkat Dari Semalam .. Adakah Kita Perlu Memanggil Healer Untuk Memeriksa Keadaan Haizel ?'

'Suhu Meningkat ? Beta Akan Memanggil Healer Untuk Memeriksa Keadaannya . Agak Merisaukan Jika Suhu Badannya Terus Meningkat ..' King Raito Segera Mengarahkan Dayang Istana Untuk Bergegas Ke Sayap Kiri Istana Yang Menempatkan Healer Healer Diraja ..

'Mungkin Haizel Demam .. Dia Melalui Pengalaman Yang Memeritkan .. Tidak Mustahil Jika Dia Jatuh Sakit Dalam Malam Semalaman' Xaariq Mengusap Rambut Haizel Pula..

'Xaariq .. Sudahlah Tu .. Kamu Sebagai Seorang Putera Raja Perlu Menjaga Kelakuan . Tidak Sopan Sekiranya Orang Lain Melihat Tingkah Kamu .. Beta Yakin Ayahanda Kamu Juga Mengajar Kamu Dan Xaariz Agar Tidak Merendahkan Maruah Seorang Wanita ..' King Raito Menegur Kelakuan Xaariq Yang Berterusan Mengusap Rambut Haizel..

'Heee .. Maafkan Saya Tuanku .. Sedikit Bahagia Apabila Berada Dekat Dengan Haizel .. Selalu Tersalah Tingkah Dan Gagal Mengawal Refleks Apabila Dengannya . 🤗' Xaariq Hanya Tersenyum Malu Apabila Ditegur Oleh Ayah Saudaranya King Raito ..

'Beta Tau .. Beta Juga Pernah Muda .. Pernah Merasa Hangatnya Cinta 😂 . Beta Faham Perasaan Kamu .. Tapi Usah Berlebihan .. Kalau Sayang . Usah Merosakkan Atau Menjatuhkan Maruahnya .. Kamu Fahamkan Maksud Beta ?' King Raito Tersenyum Melihat Tingkah Xaariq , Teringat Zaman Mudannya Yang Dulu Bertingkah Sama Apabila Bersama Dengan Isteri Pertamanya , Ammara..

'Baik Tuanku .. Saya Paham' Xaariq Menjawab Sambil Menggaru Kepalanya Yang Tidak Gatal ..

                  ~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 😇🌈

Do Like And Comment

Tolong Promote Jika Tidak Keberatan Yah .. TQ 🤗

The Lost PrincessWhere stories live. Discover now