Bab 7 : Sejarah Slyrione

2.6K 174 7
                                    

Tepat Pukul 8 Malam Semua Rakan Raisya Berada Di Hadapan Rumah Raisya ..

'Weh .. Kau Gi Ketuk Pintu .' Xaariz Menolak Adik Kembarnya Untuk Mengetuk Pintu Rumah Raisya ..

Xaariq Geram Dengan Tindakan Abangnya . Turut Menolak Xaariz Untuk Mengetuk Pintu

Dengan Itu . Berlakulah Adegan Tolak Menolak Antara Pasangan Kembar Tersebut .. Damy Tidak Menghiraukan Dan Berjalan Lalu Mengetuk Pintu Rumah Raisya .. 'Raisyaa ~~ R U There? Kami Dah Sampai ?'

Tidak Lama Kemudian Pintu Rumah Raisya Dibuka Oleh Haizel . Haizel Mempersilakan Mereka Masuk .. Xaariq Yang Melihat Haizel Terus Meninggalkan Abangnya Dan Meluru Masuk Ke Dalam Rumah Dengan Pantas

'Eh Kau Ni Xaariq . Macam Tak Menyempat Je . Asal Nampak Haizel Ke Sebut Nama Haizel Terus Jadi Tak Betul' Damy Memarahi Xaariq Yang Melanggarnya Ketika Masuk . Hampir Saja Dia Tersungkur Kerana Xaariq Yang Tiber Meluru Masuk ..

Xaariq Tersengih Sengih Malu ..

'Raisya Tengah Bersiap .. Kejab Lagi Dia Turun Tau .. Saya Nak Ambik Pinggan Dan Cawan Sekejab Ye .. Duduklah Dulu' Haizel Memaklumkan

'Heee . Okay Haizel' Xaariq Menjawab

Xaariz Dan Damy Hanya Menjeling Xaariq Yang Tak Habis Habis Tersenyum Melihat Haizel .

Raisya Yang Baru Turun Ke Ruang Tamu Melihat Rakan Rakannya Yang Sedang Duduk Menunggu ..

'Yo Bro .. Pahal Tak Makan Lagi ?' Raisya Bertanya

'Tunggu Kau Ngan Haizel Lah . Haizel Tengah Ambik Pinggan Dan Cawan Kat Dapur' Damy Menjawab

Tidak Lama Kemudian Haizel Turut Menyusul Ke Ruang Tamu Dengan Membawa 5 Pinggan Berserta Sudu Dan Juga Cawan . Kesemuanya 5 Set ..

Xaariz Tanpa Rasa Malu Mempelawa Mereka Semua Untuk Makan Seperti Dia Ialah Tuan Rumah ..

'Jemput Makan Semua .. Tak Payah Segan . Buat Macam Buat Rumah Sendiri Lah Ye' Xaariz Mengambik Pinggan Dan Terus Mencedok Makanan Ke Dalam Pinggannya .. Lapar Woii

Raisya Mengeleng Kepala Melihat Xaariz Yang Tidak Pernah Bersabar .. Kemudian Mereka Juga Juga Mengikuti Langkah Xaariz Untuk Mengisi Perut ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Setelah Selesai Makan Malam .. Risya Kemudiannya Menyediakan Pencuci Mulut Untuk Dimakan Sambil Sambil Dia Menceritakan Sejarah Dunia Slyrione ..

'Baiklah Semua~~Kita Akan Memulai Storytelling . Sila Ambik Tempat Yah' Raisya Menyuruh Rakan Rakannya Mengambil Tempat Bagi Memudahkan Dia Menceritakan Sejarah Dunia Slyrione ..

'Okay .. Seperti Kita Sedia Maklum ~~ Dunia Slyrione Adalah Dunia Yang Yang Berdemensi Lain Dari Alam Manusia .. Dunia Slyrione Terbahagi Kepada Beberapa Kerajaan Iaitu Kaizerland Kingdom . Slayerland Kingdom . Dragoland Kingdom Dan Fairy Kingdom ..'

Dunia Slyrione Ditadbir Oleh Kaizerland Kingdom Hasil Dari Persetujuan Dari Bangsa Pari Pari Dan Bangsa Tifoeus .. Slayerland Pula Enggan Mengakui Kaizerland Kingdom Sebagai Pentadbir Dunia Slyrione . Slayerland Kingdom Lebih Banyak Memencilkan Diri Dan Enggan Masuk Campur Dalam Mesyuarat Antara 4 Kerajaan Slyrione . Setiap Kingdom Mempunyai Bangsa Yang Mempunyai Kuasa Sebagai Contohnya . Kerajaan Kaizerland Menpunyai Bangsa Bangsa Yang Mampu Menguasai Elemen Seperti Bangsa Kizeon . Kizblaze .Kizice Dan Sebagainya .. Kerajaan Slayerland Pula Merupakan Bangsa Yang Menguasai Kegelapan.. Kerajaan Pari Pari Menggunakan Kekuatan Magis Dan Kerajaan Dragoland Adalah Kerajaan Yang Mempunyai Bangsa Separuh Naga Atau Dikenali Sebagai Tifoues .

Raisya Menjelaskan Serba Sedikit Tentang Dunia Slyrione . Haizel Memberikan Tumpuan Yang Penuh Kepada Penceritaan Raisya Manakala 3 Lelaki Tadi Sudah Mula Menguap ..

'Warghhh. Mengantukknya' Damy Menguap Dan Kemudian Mencari Posisi Yang Sesuai Untuk Membaringkan Tubuhnya .. Begitu Juga Dengan Xaariz Dan Xaariq .. Mendengar Sejarah Slyrione Sungguh Membosankan Dan Hanya Akan Membuat Orang Mengantuk Pendapatnya .. Entah Bagaimana Haizel Mampu Bertahan ~~~

Raisya Geram Dengan Perangai Rakannya . 'Huh . Bukannya Nak Tolong Terangkan .. Tolong Dengar Dan Tidur Adalah. ' Raisya Mengomel Sendiri ..

Haizel Menanti Dengan Penuh Sabar Untuk Raisya Menyambung Semula Ceritanya .. 'Sya ~~ Ceritalah .. Ceritalah Lagi' Kata Haizel Dengan Muka Comel 😗

'Baiklah .. 16 Tahun Yang Lalu Berlaku Peperangan Yang Amat Besar Dengan Slayerland Kingdom ~~ Tiga Buah Kerajaan Saling Berkerjasama Untuk Mengalahkan Dan Melumpuhkan Slayerland .. Slayerland Berniat Untuk Mentadbir Dunia Slyrione Kerana Mengganggap Kaizerland Tidak Sepatutnya Menjadi Pentadbir Dunia Slyrione .. Raja Raja Dari 3Kerajaan Tidak Bersetuju Untuk Memberikan Slayerland Mentadbir Dan Sehingga Kini Memulaukan Slayerland Kingdom ..

Raja Kaizerland Pula Kehilangan Isteri Yang Dicintainya . Dia Kemudiannya Berkahwin Lagi Dengan Seorang Wanita Yang Berbangsa Tifoues Yang Merupakan Adik Kepada Raja Dragoland .. 3Kerajaan Sentiasa Waspada Akan Slayerland Kerana Bimbang Slayerland Akan Menyerang Kaizerland Dan 2 Lagi Kerajaan Lain Sekiranya Mereka Leka ..

Raisya Menamatkan Ceritanya Kerana Jam Sudah Menginjak Ke Angka 10 Malam .. Tidak Terasa Dia Sudah Bercerita Hampir 2 Jam .. 3 Lelaki Itu Sudah Nyenyak Tidur Manakala Haizel Masih Segar Bugar Mendengarkan Cerita Dari Raisya ..

'Alah .. Dah Habis Ke ?' Haizel Masih Belum Berpuas Hati ..

'Nantilah Kita Sambung ~~' Raisya Tersenyum .. 'Kita Perlu Berehat . Cukup Sampai Disini Untuk Malam Ni Ya'

Raisya Membangunkan Ketiga Rakan Lelakinya Yang Tidur Pulas Diatas Sofanya .. Dia Menyuruh Mereka Pulang Ke Rumah Kerana Hari Sudah Lewat Malam .. Pasti Ibu Bapa Mereka Risau Jika Mereka Tidak Balik Pada Malam Ini ..

Xaariz Dan Xaariq Patuh . Mereka Kemudian Bangun Dan Mencuci Muka .. Setelah Berpamitan Dengan Haizel Dan Raisya Mereka Membuka Teleportal Kerana Malas Untuk Berjalan Kaki .. Raisya Mengeluh Kecil Melihat Damy Yang Tidur Mati Itu .. Dia Kemudian Membuka Portal Dan Bersusah Payah Memapah Damy .. Apabila Berdekatan Dengan Portal .. Raisya Menolak Damy Kedalamnya ..

'Berat Macam Gajah .. Rasakan Tu . Taknak Bangun Lagi Kan .' Raisya Mengomel Dan Segera Menutup Teleportal Yang Dihasilkannya ..

Raisya Dan Haizel Bergandingan Naik Ke Ruang Atas Menuju Ke Bilik Mereka ..

'Selamat Malam Sya . Terima Kasih Atas Makan Malam Dan Cerita Sejarah Slyrione ..' Kata Haizel Sambil Tersenyum

'Selamat Malam Sky . Itu Sudah Menjadi Tanggungjawab Saya .. Tata .. Jumpa Esok ..~~'

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 😇🌈

Do Like And Comment

Akan Didelete Sekiranya Tidak Mendapat Sambutan 🤕

The Lost PrincessWhere stories live. Discover now