Bab 13 : Agenda Slayerland

2.3K 159 1
                                    

' Cheng .. Beta Ingin Tahu Apa Perkembangan Misi Kita Untuk Menghancurkan Kaizerland Kingdom ?' King Slayerland Yang Bersemayam Di Atas Singgahsana Bertanya Kepada Pengintip Upahan Diraja .

' Misi Berjalan Lancar Tuanku . Waris Kerajaan Kaizerland Telah Kembali Ke Dunia Slyrione . Mungkin Akan Menggangu Sedikit Misi . Namun Patik Sudah Memanipulasi Seekor Minotaur Yang Kelaparan Untuk Menyerang Dan Membunuh Waris King Raito . Patik Juga Turut Merancuni Fikiran Salah Seorang Anak Bangsa Kizeon Untuk Membenci Waris Kaizerland .' Cheng Sang Pengintip Diraja Menerangkan Serba Sedikit Misi Yang Dijalankannya ..

' Bagus Cheng .. Kamu Tidak Pernah Mengecewakan Beta . Waris King Raito ? Bagaimana Dia Mampu Kembali Ke Dunia Ini ?! Susah Payah Beta Mengunci Dimensi Untuk Menghalang Kembalinya Crystalsky Ke Slyrione . Tapi Sekarang ? Anak Pula Yang Menjadi Penghalang !!' King Slayerland Berasa Senang Dengan Progres Misi Penaklukan Namun Khabar Kembalinya Anak Raito Agak Menggangu ..

' Patik Akan Berusaha Sedaya Upaya Untuk Menyingkirkan Keturunan Crystal Dari Dunia Slyrione .. Pada Pemerhatian Patik .. Waris King Raito Langsung Tidak Mempunyai Sebarang Kuasa Dan Sangat Lemah .. Haruskan Patik Bertindak Dengan Agresif Dengan Kesempatan Ini ?' Cheng Bertanya Lanjut . Enggan Membuat Keputusan Drastik Tanpa Persetujuan Dari Sang Raja Slayerland

'Lemah ? Jangan Bertindak Terburu Buru .. Beta Yakin , Anak Tersebut Menyembunyikan Sesuatu . Mana Mungkin Bangsa Rare Seperti Anak Raito Itu Lemah . Perbezaan Dunia Dan Kekuatan Cinta Raito  Pada Isterinya Pasti Akan Melahirkan Zuriat Yang Tiada Tolok Bandingnya .' King Slayerland Agak Runsing Memikirkan Lagenda Yang Pernah Tercatat Di Lembaran Sejarah Slyrione ..

'Usah Risau Tuanku .. Patik Akan Memcari Jalan Untuk Membunuh Dan Melenyapkan Waris King Raito Dari Slyrione . Dia Tidak Layak Untuk Terus Berada Disini !' Cheng Mengigit Bibirnya .. Penuh Emosi ..

     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Haizel Riang Bermain Dengan Snowa Si Gadis Arnab Yang Menjaga Bondanya ..

'Snowa .. Mari Kita Bermain Hingga Ke Hujung Padang Sana ..' Haizel Menarik Tangan Snowa Dan Pantas Berlari Ke Hujung Padang Yang Terdapat Banyak Pokok Apple .

'Tuanku .. Izinkan Patik Berehat Sebentar . Patik Lelah ..' Snowa Terbaring Keletihan Melayani Keletah Haizel Yang Lincah Bergerak Ke Sana Ke Mari Setelah Mendapat Rawatan Dari Bondannya ..

'Alah .. Kamu Kan Arnab .. Takkan La Penat 😳 . Lari Lari Je Pun ..' Haizel Pelik Dengan Gadis Arnab Itu

'Tuanku .. Berada Dalam Bentuk Manusia Banyak Memakan Tenaga Patik .. Sudah Sekian Lama Sejak Patik Bertukar Ke Bentuk Manusia . Jadi Patik Agak Kelelahan .. Perlu Beberapa Hari Untuk Menyesuaikan Diri Semula ..' Snowa Menerangkan Sebab Asbab Dia Kehilangan Tenaga ..

' Ohh . Macam Tu Eh . Manetau .. Tak Bagi Tahu Pun . Berehatlah Dulu .. Kejab Lagi Kita Cari Apple ..' Haizel Memandang Snowa Yang Terbaring Kelelahan Dengan Riak Kesian ..

Geram Melihat Apple Yang Masak Dengan Ranum .. Haizel Pantas Memanjat Pokok Tersebut Dan Memetik Beberapa Biji Apple .. Tidak Beberapa Lama .. Haizel Merasakan Kepalanya Pusing Lalu Dia Keseimbangan Dan Jatuh Ke Tanah ..

Snowa Yang Ketika Itu Terbaring Pantas Bangun Dan Berlari Ke Arah Haizel Yang Menggelepur Kesakitan ..

'SAKIT !!! ARGHH .. SAKIT !!' Haizel Terguling Guling Menahan Sakit Di Kepalanya .. Snowa Yang Masih Terkejut Tidak Tahu Hendak Berbuat Apa .. Selepas Bertenang Untuk Beberapa Saat . Snowa Mengambil Keputusan Untuk Berlari Semula Ke Rumah Dan Memohon Pertolongan Scarlet Dan Bonda Haizel ..

Sekembalinya Mereka Ke Tempat Haizel .. Haizel Didapati Sudah Tidak Bergerak .. Kaku .. Namun Dadanya Berombak Kencang ..

Bonda Dan Scarlet Segera Membantu Haizel Dan Membawanya Kembali Ke Rumah ..

             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cheng Menghempaskan Tangannya Ke Atas Meja . Sekali Lagi Dia Gagal Menembusi Minda Waris King Raito ..

'Apeke Susah Sangat Nak Masuk Minda Budak Ni!'

Setiap Kali Dia Cuba Menceroboh Dan Memasuki Minda Haizel . Akan Ada Kuasa Yang Menolaknya .. Tadi Dia Sudah Hampir Berjaya . Namun Diganggu Oleh Satu Bunyi Nyaring Yang Menyakitkan Otakknya . Dia Terpaksa Mengalah Dan Berhenti Untuk Memasuki Minda Waris King Raito ..

            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Xaariq Tersedar Dari Lena Apabila Badan Haizel Tiba Tiba Menggelepur . Suhu Badannya Turut Naik Mendadak Dan Menghasilkan Haba Yang Panas Di Dalam Bilik ..

'Dayang!! Panggil Qatreen Sekarang !! Cik Haizel Berada Dalam Keadaan Bahaya Sekarang ..' Xaariq Dengan Lantang Bersuara Meminta Healer Diraja Segera Dipanggil ..

Mendengar Sahaja Arahan Xaariq . Dayang Segera Teleport Ke Sayap Kiri Istana Yang Menempatkan Para Healer Diraja ..

'Healer Qatreen.  Tuanku Xaariq Meminta Supaya Kamu Supaya Segera Bertandang Ke Bilik Cik Muda Haizel ..'

'Baik . Mari Kita Segera Kesana ..' Qatreen Bergegas Kembali Ke Ruangan Yang Menempatkan Haizel ..

'Qat.. Tolong Haizel .. Dia .. Dia Menggelepur Dan Suhu Badannya Meningkat Dengan Mendadak Tadi..' Lemah Sahaja Suara Xaariq Memberitahu Keadaan Haizel ..

'Baik .. Sementara Saya Memeriksa Haizel .. Tolong Panggilkan Tuanku Raja Kemari .. Ada Perkara Yang Ingin Saya Bincangkan ..' Qatreen Mengarahkan Xaariq Untuk Keluar Dah Memanggil King Raito Ke Bilik Haizel ..

Xaariq Segera Mencari King Raito ..

Qatreen Agak Terkejut Apabila Memeriksa Haizel .. Qatreen Mendapat Visi Bahawa Ada Seseorang Telah Mencuba Untuk Merancuni Dan Memasuki Minda Haizel ..

            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

'Tuanku Crystal..Cik Muda Haizel .. Dia Jatuh .. Dia Menggelepur . Tolong ..' Snowa Yang Panik Berusaha Menyampaikan Berita Yang Kurang Enak Didengar Itu Pada Bonda Haizel Dan Scarlet ..

'Apaa!!? Dimana Haizel ?! Scarlet . Snowa . Mari Segera Kesana !!' Bonda Haizel Terkejut Dengan Berita Yang Menimpa Anaknya ..

Mereka Segera Bergerak Ke Arah Dimana Haizel Terbaring ..

'Scarlet . Bantu Saya Memeriksa Keadaan Haizel ' Bonda Haizel Mengarah , Risau Melihat Haizel

Setelah Memeriksa Keadaan Haizel .. Scarlet Memandang Pada Bondanya Dan Memberitahu Tentang Status Haizel ..

'Kita Harus Segera Mengembalikan Haizel Dan Membuatnya Sedar Di Dunia Nyata Slyrione . Kalau Semangatnya Terus Terkurung Di Alam Bawah Sedar .. Dia Tidak Akan Berjaya Untuk Terus Bertahan Hidup ..' Bonda Haizel Segera Membuat Keputusan Memandangkan Anaknya Berada Dalam Keadaan Bahaya.

            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 🌈😇

Do Like And Comment

Tolong Promote Jika Tidak Keberatan Yah .. TQ 🤗

The Lost PrincessWhere stories live. Discover now