Bab 22 : Kebangkitan IceNFlame

2.2K 133 2
                                    

"Xaariz.. Perwarisku .. Bangun.. Bangkitkan Kami"

Perlahan Xaariz Membuka Matanya.. Samar-Samar Dilihatnya Dua Sosok Naga Sedang Duduk Dan Memerhatikannya.

Bingkas Dia Duduk Dan Mengosok Gosok Matanya.. Dihadapannya Terdapat Dua Ekor Naga Yang Berwarna Biru Dan Oren..

Xaariz Kagum Melihat Kedua Ekor Naga Yang Berada Dihadapannya.. Kulit Naga Biru Tersebut Bersinar Sinar Seperti Ais Yang Terkena Kilauan Matahari .. Naga Oren Tersebut Pula Bersinar Seperti Api Yang Sedang Membakar..

"Siapa Kamu ?" Xaariz Menggaru Kepalanya Yang Tidak Gatal ... Pelik Melihat Kedua Naga Itu..

"Kami Adalah Naga Yang Akan Melindungimu .. Aku Adalah Azzuro Dan Si Oren Ini Pula Arancione. Kuasa Kegelapan Didalam Dirimu Mengganggu Kami .. Oleh Itu Kami Bangkit .. Namun Kami Memerlukan Pertolongan Dari Mu.." Azzuro Si Naga Biru Berkata Kata..

"Naga Yang Melindungi Ku ? Bukankah Seorang Perwaris Hanya Mampu Mewarisi Seekor Naga ?.. Huh" Xaariz Masih Ingin Bersoal Jawab Dengan Naga Miliknya..

"Aku Sebenarnya Adalah Milik Adik Kembarmu ..  Namun Oleh Sebab Dia Menerima Naga Lagenda.. Aku Diminta Untuk Kekal Bersama Azzuro Bagi Menyeimbangi Kekuasaanmu.." Arancione Pula Membalas..

"Adakah Kamu Pasangan Kembar ?? Siapa Naga Lagenda Yang Disebut Sebutkan ??" Xaariz Terus Bertanya..

"Ya.. Kami Adalah Pasangan Kembar Naga.  Menjadi Duo Disetiap Pertempuran..😂 Kami Juga Sudah Berkhidmat Kepada Ancestor Kamu Yang Terdahulu .. Kau Adalah Yang Pertama Untuk Menerima Dua Naga Perlindung .. Dan Kamu Juga Adalah Kembar Pertama Di Dalam Susur Galur Keturunan Diraja Dragoland. Soal Naga Lagenda Pula, Aku Belum Boleh Membuka Ceritanya Sekarang.." Arancione Berperanan Menjawab Kerana Azzuro Seperti Tidak Berminat Untuk Menjawab Persoalan Xaariz..

"Ooooo.. Gitu Rupanya.." Tesengih Sengih Xaariz Mendengar..

Baru Ingin Mengajukan Lagi Soalan.. Xaariz Dikejutkan Dengan Perubahan Suasana Kawasan Itu .. Kegelapan Menjalar Dimana Mana .. Kedua Ekor Naganya Pula Kelihatan Bertungkus Lumus Mengelakkan Diri Dari Kegelapam Tersebut ... Namun Apakan Daya Mereka ... Kuasa Kegelapan Menyerang Dan Menyelubungi Naga Tersebut ..

Sebaik Sahaja Naga Tersebut Hilang Dimamah Kegelapan.. Xaariz Mula Berasa Sesak Nafas Dan Jantungnya Terasa Sakit Yang Amat .. Xaariz Mengagahkan Jua Dirinya Berlari Menyelamatkan Diri.. Tetapi Usahanya Sia Sia.. Dia Turut Dimamah Kegelapan ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Runtun Hati King Xavier Melihat Puteranya Terbaring Diatas Katil. Walaupun Tidak Kelihatan Sebarang Kecederaan Di Wajah Anaknya. Dia Sebagai Seorang Ayah Tetap Risau.

"Bawak Bertenang Xav, Anak Kau Okay Je Tu, Mungkin Penat Siket Tu Yang Tak Sedarkan Diri Lagi" King Raito Menenangkan King Xavier..

King Xavier Memeluk Erat Xaariq Yang Terbaring Di Atas Katil..

Haizel Hanya Menjadi Pemerhati Kepada Kejadian Yang Berlaku Dihadapan Matanya.. Hatinya Turut Terasa Sakit Dan Pilu Melihat Keadaan King Xavier. Tentu Orang Tua Xaariq Sangat Menyayangi.

Beruntung Xaariz Dan Xaariq Mampu Merasai Kasih Sayang Seorang Ayah Dan Mempunyai Keluarga.. Haizel Bermonolog Sendirian..

Setelah King Xavier Menenangkan Dirinya.. Dia Turun Dari Katil Puteranya Dan Menegur Haizel Yang Baru Hendak Melangkah Keluar Dari Bilik Xaariq..

"Hmm, Yang Dipintu Tu ? Hendak Kemana?"King Xavier Berbasa-Basi.

"Eh, Tuanku. Saya Mau Kembali Semula Ke Bilik.. Ingin Berehat.. Penat Rasanya" Haizel Menjawab

"Kesinilah.. Temani Xaariq, Beta Dan King Raito Ingin Berbincang Sesuatu..Tolong Jagakan Anakanda Beta Sebentar Yaa.." King Xavier Meminta Dengan Ramah..

King Raito Hanya Berdiam Diri Dan Mengangguk Kepada Haizel Tanda Persetujuan Yang Dia Dan King Xavier  Ada Urusan..

Haizel Berjalan Perlahan Ke Arah Xaariq Dan Duduk Di Kerusi Sebelah Katil Xaariq..

King Xavier Dan Raito Perlahan Keluar Dari Bilik Xaariq Dan Menuju Ke Bilik Mesyuarat Istana..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Xaariz Yang Ditelan Kegelapan Menjerit Kuat Meminta Pertolongan.. Sungguh Dia Lemas Dengan Semua Ini . Berpaling Ke Arah Mana Tetap Saja Tidak Nampak Apa Apa..

Namun Setelah Beberapa Ketika, Muncul Cahaya Kecil Yang Kelihatan Dari Kejauhan. Xaariz Berlari Dan Cuba Mendapatkan Cahaya Tersebut ..Semakin Jauh Berjalan Tetap Jua Tidak Mampu Dicapainya..

Puas Mengejar, Cahaya Itu Kemudian Menjadi Suram Dan Hilang..

Xaariz Mulai Putus Asa Dengan Keadaan Yang Dihadapinya.. Dia Mula Berfikiran Yang Tidak Tidak.. Memikirkan Adik Kembarnya, Keluarga Dan Kawan Kawan.. Mungkin Sudah Takdirnya Untuk Mati Disini ?? Xaariz Pasrah..

"Xaariz, Jangan Mengalah.."

"Xaariz..Xaariz..Bantu Kami..Kami Akan Membantumu"

Sayup Sayup Kedengaran Suara Azzuro Dan Arancione..

"Roro,,One,,Dimana Kalian?!" Buntu Xaariz Dengan Keadaan Yang Dihadapinya Sekarang Ini..

Keadaan Hanya Sunyi Sepi .. Hening Tanpa Balasan Dari Naga Pelindungnya..

Xaariz Kemudian Duduk Bertakafur . Menumpukan Seluruh Tenaganya Untuk Membebaskan Naga Biru Dan Oren..

Penumpuan Tenaganya Menghasilkan Satu Tenaga Yang Amat Besar Dan Kuat .. Kawasan Yang Tadinya Hitam Kini Perlahan Lahan Dan Sedikit Demi Sedikit Menjadi Cerah..

Selesai Sahaja Membersihkan Kawasan Tersebut Dari Kuasa Kegelapan Tadi,, Xaariz Berjalan Semula Mencari Naga Biru Dan Oren..

"Xaariz, Teruskan Berjalan .. Kau Akan Menjumpai Kami Di Dalam Gua Yang Terselindung Di Balik Air Terjun" Suara Azzuro Bergema Memberi Petunjuk

Menurut Dari Kata-Kata Azzuro, Xaariz Hanya Berjalan Tanpa Arah .. Dari Kejauhan Dia Mendengar Bunyi Air Yang Mengalir..

Pantas Saja Xaariz Mencari Punca Air Tersebut.. Lama Berjalan Membuatkan Dirinya Terdehidrasi Dan Kehausan.. Dia Ingin Melegakan Tekaknya Dengan Menggunakan Air Tersebut..

Sebaik Sahaja Berjumpa Anak Sungai, Xaariz Pantas Menadah Tangan Dan Meminum Sedikit Air Tersebut .. Segar Dirasakannya .. Dia Turut Membasuh Mukanya Dengan Air Tersebut.. Sebaik Mencuci Muka, Xaariz Menyedari Pantulan Dirinya Di Atas Air Tersebut...

Pantulan Itu Menunjukan Sesuatu Yang Pelik Dan Perubahan Pada Wajahnya..

Xaariz Seakan Tidak Percaya Dengan Apa Yang Dilihatnya..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 🌈😇

Do Like And Comment

Tolong Promote Jika Tidak Keberatan Yah .. TQ 🤗


The Lost PrincessWhere stories live. Discover now