Bab 19 : Real Aariq ?

2K 129 4
                                    

Xaariq Palsu Yang Berlumuran Darah Memohon Simpati Daripada Haizel Yang Baru Sampai Di Balai Penghadapan Raja ..

'Haizel .. Tolong..' Lemah Saja Suara Xaariq Palsu ..

Baru Sahaja Haizel Ingin Bersuara .. Tiba Tiba Suara Misteri Yang Menghantuinya Menerjah Ke Dalam Fikirannya . 'Jangan Mudah Terpedaya .'

Haizel Pantas Memegang Kepalanya .. Tidak Bereaksi Dengan Permohonan Xaariq Yang Berlumuran Darah ..

Xaariq Yang Marah Berasa Geram Dengan Penyamarnya Itu .. Sesuka Hati Saja Meminta Pertolongan Dari Wanita Kesayangannya ..

'Jauhkan Diri Kau Dari Haizel!!' Jijik Tau Bila Kau Sebagai Penyamar Cuba Memohon Simpati Dari Orang Yang Aku Sayang 🙄'

Rakan Rakan Xaariq Mengaru Kepala Melihat Situasi Membingungkan Ini ..Entah Siapa Xaariq Sebenar .. Pening Pula Melihat Kehadiran Kembar Ketiga XaarizXaariq 🤔..

Haizel Yang Tidak Berkutik Mengangkat Wajahnya Dan Merenung Pada Xaariq Yang Marah Tersebut ..

Haizel Yakin Bahawa Xaariq Itu Adalah Xaariq Yang Sebenar..Dan Xaariq Yang Berlumuran Darah Itu Adalah Yang Palsu .. Tapi ... Kehadiran Simbol Di Leher Xaariq Itu Membuatkannya Ragu Ragu ..

Xaariq Yang Dikenalinya Tidak Mempunyai Simbol Seperti Itu ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Keturunan Diraja Dragoland Pula Gempar Dengan Perubahan Crystal Pewaris Dragoland ..

Salah Satu Dari Crystal Telah Berubah Warna Dan Menunjukkan Bahawa Salah Seorang Pewaris Telah Mendapat Kuasa Penuh Dan Menerima Perlindungan Dari Naga Lagenda .. Sang Naga Silver ..

'Beta Minta Agar Kedua Putera Beta Diarahkan Untuk Segera Kembali Ke Dragoland ..' King Xavier Runsing Memikirkan Perubahan Crystal Yang Berlaku ..

'Tuanku .. Rasanya Ada Yang Tidak Kena .. Mustahil Untuk Sang Naga Memunculkan Diri Sekiranya Putera Tuanku Berada Dalam Keadaan Selamat .. Tentu Ada Sesuatu Yang Memaksa Sang Naga Untuk Tunduk Kepada Putera Tuanku Dan Dengan Rela Hati Melindunginya ..'Penasihat Diraja Mengeluarkan Pendapat ..

'Itulah Yang Merunsingkan Beta ..Baiklah Kalau Begitu .. Persiapkan Kenderaan Kita .. Kita Akan Bergerak Menuju Kaizerland Sekarang ..' King Xavier Mengambil Tindakan Drastik Kerana Risau Dengan Keselamatan Kedua Puteranya ..

'Baik Tuanku .. Kami Menjunjung Perintah' Penasihat Segera Berundur Diri Dan Menyediakan Persiapan Untuk Bergerak Ke Kaizerland ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Xaariq Merenung Tajam Penyamar Didepannya ..

Sungguh Memalukan Apabila Si Penyamar Cuba Untuk Meraih Simpati Dari Rakan Rakan Rapatnya ..

'Penyamar .. Baik Kau Mengaku Sekarang .. Atau Aku Akan Bunuh Kau ? .." Xaariq Bersuara Keras ..

'Toooo..long..." Cheng Yang Menyamar Melemahkan Lagi Suaranya Untuk Mendapatkan Simpati ..

Xaariq Yang Geram Menyinsing Lengan Bajunya .. Bertindak Kasar Dengan Menumbuk Muka Si Cheng Yang Menyamar ..

Xaariz Seakan Tersedar Bila Melihat Simbol Yang Muncul Di Lengan Kanan Xaariq Yang Sedang Mengamuk Itu ..

Dia Yakin Itu Adiknya ... Kerana Mereka Adalah Pewaris Dari Kerajaan Dragoland Dan Sememangnya Akan Dilindungi Oleh Sang Naga Lagenda ..

"Aariq .." Xaariz Cuba Menenangkan Xaariq Yang Membelasah Penyamarnya ..

Xaariq Yang Masih Dikuasai Amarah Bertindak Menolak Abang Kembarnya Dan Menjadi Lebih Agresif Dengan Mengeluarkan Aura Membunuh .. Memberi Amaran Agar Dia Tidak Diganggu Atau Disentuh Oleh Sesiapa Pun ..

"Aariq.. Calm Down .. Its Okay .. I Know You R Real Aariq..Come" Aariz Tidak Berputus Asa Untuk Menenangkan Adiknya ..

"Arghhhhhhhh" Aariq Terus Mengamuk Dan Dikawal Sepenuhnya Oleh Sang Naga ..

Badan Xaariq Mengeluarkan Cahaya Dan Armor Seakan Akan Kulit Naga Yang Berwarna Silver .. Pengawal Istana Yang Baru Datang Ke Balai Penghadapan Raja Mengeluarkan Kuasa Masing-Masing Untuk Mengekang Xaariq Yang Hilang Kawalan ..

Namun Segala Kuasa Yang Menyerang Xaariq Dari Segenap Arah Tidak Mampu Menghalang Atau Mencederakan Xaariq .. Shield Yang Terhasil Dari Tubuh Xaariq Sangat Kuat .. Xaariq Bergerak Dan Menyerang Semua Pengawal Yang Menhalang Jalannya ..

Cheng Yang Menyamar Merasa Terancam Dengan Aura Dan Kuasa Yang Mengelilingi Xaariq .. Dia Mengambil Keputusan Untuk Melarikan Diri Dan Dia Memanggil Cress Untuk Membantunya Keluar Dan Menculik Abang Xaariq ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

King Xavier Resah Memikirkan Kedua Puteranya Yang Mungkin Dalam Bahaya Angkara Sang Naga Lagenda Itu .. Sejak Lahir Lagi Mereka Diramalkan Untuk Mewarisi Kekuatan Dari Sang Naga Lagenda ..

Itu Mungkin Bukan Masalah Baginya .. Tapi .. Sang Naga Lagenda Adalah Naga Yang Dikatakan Kejam Dan Sangat Membenci Manusia . Hampir Semua Angkatan Tentera Yang Pernah Diarahkan Untuk Mencari Naga Lagenda Mati .. Yang Hidup Melarikan Diri Dan Kembali Untuk Melapor Kepada Raja ..

Mereka Mengatakan Naga Lagenda Membunuh Tanpa Rasa Belas . Tentera Yang Mati Itu Pula Menjadi Makanan Untuknya Dan Seterusnya Menambahkan Kekuatan Sang Naga .

Semenjak Peristiwa Itu, Tiada Ekspedisi Untuk Mencari Naga Lagenda Dijalankan ..

King Xavier Risau Bagaimana Anak Anaknya Akan Mengawal Sang Naga Sekiranya Naga Tersebut Berperangai Seperti Itu .. King Xavier Kemudian Memanggil Naga Yang Mendampinginya ... Naga Yang Bewarna Merah Kehitaman

'Tuanku' Sang Naga Merah Yang Dipanggil Muncul Dengan Sekelip Mata Dalam Bentuk 'Chibi' 😂

'Red.. Salah Seorang Anakanda Beta Telah Menerima Perlindungan Sang Naga Lagenda .. Adakah Ini Mungkin Membahayakan Nyawa Mereka ?'

Naga Yang Dinamakan Red Itu Hanya Tersenyum Dengan Soalan Sang Raja. Dia Kenal Benar Dengan Sang Naga Lagenda.. Perlahan Dia Berbisik ' Akhirnya Kau Kembali Silvxen'

King Xavier Menegur Semula Naga Chibinya Yang Tidak Memberikan Respon.. "Red .?"

"Tiada Apa Yang Perlu Dirisaukan Tuanku.. Naga Lagenda Bukan Ancaman Kepada Anakanda Tuanku.." Red Pantas Menjawab Soalan Yang Diajukan Oleh Tuannya Sebentar Tadi.

"Tapi .. Sang Naga Lagenda Sangat Berbahaya Bukan ? Bagaimana Anakanda Beta Mampu Mengawalnya?" King Xavier Memegang Kepalanya Yang Pening Memikirkan Apa Yang Sedang Berlaku.

"Usahlah Difikirkan Tuanku . Anakanda Tuanku Akan Selamat Dengan Perlindungan Naga Lagenda" .. Red Menenangkan Tuannya .. Dia Tahu Tuannya Risau Memikirkan Keganasan Silvxen Namun Silvxen Bukanlah Naga Yang Kejam Seperti Yang Menjadi Cerita Turun Temurun Mereka .. Silvxen Membunuh Kesemua Tentera Yang Memburunya Kerana Enggan Berinteraksi Atau Menerima Ancaman Dari Orang Yang Gilakan Kuasanya ..

Penasihat Diraja Yang Sudah Menyiapkan Segala Kelengkapan Menjemput King Xavier Untuk Beransur Dan Bertolak Ke Kaizerland.

'Ayuh Kita Berangkat Red .. Beta Tidak Betah Duduk Disini Tanpa Melihat Sendiri Anakanda Beta ..'

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 🌈😇

Do Like And Comment

Tolong Promote Jika Tidak Keberatan Yah .. TQ 🤗

The Lost PrincessWhere stories live. Discover now