Bab 6 : Alam Mimpi

2.7K 179 3
                                    

'Hah .. Perfecto .. Semua Makanan Sudah Siap .. Mari Sediakannya Di Ruang Tamu ..' Xaariq Bertungkus Lumus Dalam Menyediakan Makanan Untuk Makan Malam Mereka ..

Risya Dan Damy Hanya Menurut Dan Kemudian Menyediakan Makanan Di Atas Meja Ruang Tamu ..

Untuk Memastikan Makanan Yang Tersedia Sentiasa Panas .. Raisya Menyediakan Api Kecil Di Bawah Bekas Tiap Makanan ..

'Baru Pukul 6 .. Awal Lagi Untuk Makan Malam .. Mari Keluar Sebentar ? .. Xaariz Juga Belum Kelihatan . Mari Ke Rumah Cress ..' Xaariq Memutuskan Untuk Keluar Ke Rumah Cress Kerana Risau Abangnya Tidak Kembali Ke Rumah Raisya Walaupun Sudah Hampir Sejam Mereka Berpisah ..

'Okay' . Damy Dan Raisya Menjawab Serentak ..

Mereka Hanya Berjalan Kaki Menuju Ke Arah Rumah Cressencia ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Haizel Yang Sedang Terlena Pula Sepertinya Diganggu Oleh Mimpi Yang Sangat Complex

Di Alam Mimpi Haizel

'Aku Dimana Ni ?! .. Hmm' Haizel Panik Apabila Menyedari Dia Berada Di Kawasan Yang Putih .. Kemudian Muncul Gambaran Seperti Di Skrin TV ..

Gambaran Tersebut Menunjukkan Seorang Wanita Yang Seiras Dengan Haizel .. Namun Rambut Wanita Itu Bewarna Coklat ..

Gambaran Tersebut Menjadi Samar Samar Dan Kemudian .. Dia Melihat Gambaran Wanita Tersebut Di Dalam Majlis Perkahwinan Yang Gilang Gemilang

Gambaran Tersebut Bertukar Lagi .. Kemudian Menunjukkan Wanita Itu Dengan Perut Yang Memboyot .. Duduk Bersama Lelaki Tadi ..

'Kanda .. Dinda Ingin Pulang Ke Kampung Halaman Dinda Sebentar ..
Bolehkan Kanda Izinkan Dinda ?' Wanita Itu Bertanya Dengan Riak Yang Agak Sedih ..

'Kenapa Dinda ? Sangat Bahaya Untuk Dinda Kembali Kesana .. Kanda Tidak Akan Mampu Untuk Menlindungi Dinda Sekiranya Berada Di Luar Dunia Slyrione ..' Lelaki Itu Kelihatan Gusar Untuk Melepaskan Isterinya Pergi Dengan Keadaan Sedang Sarat Mengandung ..

'Usah Risau Kanda .. Dinda Tidak Akan Berlama Lama .. Hanya Sebentar . Menjenguk Keadaan Orang Tua Dinda Di Sana . Dinda Akan Kembali Semula Sebelum Melahirkan ..' Wanita Itu Membujuk Suaminya ..

'Baiklah .. Dinda Harus Berjanji Dinda Akan Pulang Sebelum Melahirkan Ya ..' Lelaki Itu Pasrah Dengan Permintaan Isterinya ..

'Dinda Janji' Wanita Itu Menunjukkan Jari Kelingkingnya Untuk Melakukan Pinky Promise ..

Lelaki Itu Mengucup Dahi Isterinya Dan Kemudian Mengusap Perut Isterinya Yang Memboyot ..

Gambaran Tersebut Hilang Dan Sekeliling Haizel Menjadi Gelap .. Haizel Yang Leka Dengan Gambaran Tadi Terkejut Dengan Perubahan Suasana .. Dia Kemudian Nampak Cahaya Dari Kejauhan . Dia Terus Berlari Ke Arah Cahaya Tersebut Dan Terjaga Dari Tidur ...

'Ah .. Mimpi Rupanya .. Sunyinya Rumah .. Baik Aku Mandi Dulu Sebelum Raisya Balik .. Walaupun Agak Terganggu Dengan Gambaran Mimpi Tadi . Haizel Meneruskan Rutin Hariannya Untuk Membersihkan Diri ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Raisya .. Damy Dan Xaariq Mengetuk Pintu Rumah Cress Dan Kemudiannya Dibuka Oleh Ibu Cress, Makcik Creyla ..

'Erm Makcik .. Cresa Ada Dirumah ?' Raisya Bertanya Dengan Penuh Sopan ..

'Masuklah Kedalam . Cress Ada Didalam Dengan Xaariz .. Bersembang ..' Makcik Creyla Tersenyum Melihat Rakan Rakan Anaknya ..

Damy . Xaariq Dan Risya Masuk Ke Dalam Rumah Dengan Penuh Sopan .. Dari Kejauhan Dapat Melihat Cress Yang Sepertinya Kurang Sihat Sedang Bersembang Dengan Xaariz ..

'Duduklah Dulu . Makcik Akan Sediakan Air' Makcik Creyla Mempelawa Mereka Duduk ..

Xaariz Yang Menyedari Kedatangan Rakannya Terus Mengangkat Tangannya .. Cress Hanya Tersenyum Tawar ..

'Hi Cress . Apa Khabar .. Nampak Tak Sihat ?' Damy Menyapa Kerana Seingatnya Semasa Di Academy Cress Baik Baik Sahaja ..

'Pening Siket .. Ada Apa Datang Ramai Ramai Ni ?' Cress Hanya Menjawab Sepatah ..

'Xaariz Tak Balik Tadi . Tu Yang Kami Cari' Xaariq Memberitahu Tujuan Mereka ..

Mereka Pun Bersembang Dengan Dipenuhi Gelak Ketawa Dan Usik Mengusik . Apabila Jam Menunjukkan Angka 7 .. Mereka Memohon Diri Untuk Pulang Kerumah Risya .. Cress Pula Menolak Untuk Turut Bersama Dengan Alasan Dia Tidak Berapa Sihat .. Mereka Tidak Banyak Soal Dan Terus Berpamitan ..

Xaariz .. Xaariq Dan Damy Diluar Rumah Cress Pula Memohon Untuk Kembali Ke Rumah Mereka Sebentar Bagi Membersihkan Diri Dan Berjanji Akan Kembali Ke Rumah Raisya Pada Pukul 8 Malam .. Mereka Membuka Portal Bagi Menjimatkan Masa Perjalanan ..

Raisya Berjalan Kaki Sendirian Ke Rumahnya .. Memandang Ke Langit Yang Penuh Dengan Bintang Bintang ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Haizel Yang Keseorangan Dirumah Mula Bosan .. Dia Menuju Ke Dapur Dan Terkejut Melihat Dapur Yang Bersepah Dengan Alatan Masakan Dan Bahan Bahan Memasak ..

'Raisya Lupa Kemas Kot.. Baik Aku Kemas Sekarang ..' Haizel Dengan Baik Hati Membersihkan Dapur Tersebut Bagi Mengelakkan Haiwan Perosak Datang Bersarang Di Rumah Raisya ..

Raisya Yang Baru Sampai Ke Rumah Mendengar Suara Haizel Menyanyi Kecil Dari Arah Dapur .. Baru Dia Teringat Dia Lupa Untuk Mengemas Semula Dapur Setelah Memasak Tadi .. 'Adoi .. Macam Mana Bole Lupa Ni ?' Raisya Menepuk Kepalanya Dan Segera Berlari Ke Dapur ..

Haizel Yang Kurang Alert Dengan Persekitaran .. Terkejut Dengan Kehadiran Raisya Menjerit Dengan Kuat .. Raisya Yang Terkejut Dengan Jeritan Haizel Turut Menjerit .. Namun Tidak Berapa Lama .. Haizel Berhenti Menjerit Dan Tiber Ketawa .. Ketawa Melihat Reaksi Raisya Yang Sepertinya Terkejut Yang Amat Sangat .. Raisya Turut Berhenti Menjerit Dan Mengetuk Kepala Haizel ..

'Kenapa Jerit?' Raisya Bertanya . Tidak Puas Hati Dengan Haizel

'Terkejut Lah . Tiber Datang Masuk Dalam Dapur 😂' Haizel Menjelaskan ..

Haizel Sudah Hampir Siap Membersihkan Dapur .. Oleh Itu Dia Menyuruh Raisya Untuk Membersihkan Diri .. Dia Sendiri Mampu Untuk Membersihkan Dapur Ini ..

'Raisya .. Awak Pergi Mandi .. Saya Dah Nak Siap Kemas Dapur .' Haizel Memberi Arahan

Raisya Hanya Tersenyum Dan Mengangguk . Dia Mula Mengatur Langkah Menaik Tangga Menuju Kebiliknya Bagi Membersihkan Diri .. 'Hari Yang Memenatkan' Keluh Raisya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 😇🌈

Do Like And Comment

Akan Didelete Sekirannya Kurang Mendapat Sambutan 🤕

The Lost PrincessWhere stories live. Discover now