Bab 15 : Duka

2.2K 149 1
                                    

Raisya Mengheret Xaariz Yang Ingin Lari Serta Damy Keluar Dari Istana Untuk Menemaninya Membeli Barang Barang Makanan Di Bandar Kaizerland ..

'Apeni Syaaa..Lepaslah .. Aku Nak Buat Keja La Kat Istana Tuh ..' Xaariz Merungut Apabila Dia Turut Diheret Bersama Untuk Membeli Barang ..

'Haip. Shhhh . Tiada Bantahan . Ikut Aje' Raisya Menjeling Tajam

'Syaa..Minta Jelah Makanan Dari King Kalau Kau Nak Makan . Bukannya Istana Tu Takde Makanan 😢' Damy Pula Menyampuk .

'AipAip.Takde Takde . Kena Teman Jugak . Suka Atau Tak .. Teman Jugak ..' Raisya Tetap Enggan Melepaskan Genggaman Tangannya Pada Baju Xaariz Dan Damy 🌚

Xaariz Dan Damy Berpandangan Sesama Sendiri 🤕 Pasrah Dengan Tingkah Raisya Yang Memaksa Mereka Untuk Turut Membeli Belah Bersama 🌚

            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cress Yang Sejak Akhir Akhir Ini Menyendiri Dan Mengelak Dari Rakannya Hanya Duduk Memerhatikan Raisya,Damy Dan Xaariz Yang Membeli Belah.

Kebenciannya Pada Haizel Makin Hari Makin Bertambah .. Benci Melihat Rakannya Yang Seakan Lupa Kewujudan Dirinya .. Mereka Sering Bersama Suatu Ketika Sebelum Kemunculan Haizel . Tapi Selepas Haizel Muncul . Segalanya Berubah ..

'Aku Akan Bunuh Kau Haizel.. Kau Tunggulah !!' Cress Mengetap Gigi Menahan Perasaan Marahnya ..

Dia Kemudian Memakai Hoodienya Dan Segera Mengejar Rakan Rakannya Yang Sakan Berbelanja Di Pasar Tersebut . Dia Tidak Mendekati Rakan Rakannya Sebaliknya Cuma Mengintip Apa Yang Mereka Lakukan ..

'Xaariz .. Rasa Baju Ni Elok Tak Untuk Sky ? ..' Raisya Mengambil Sepasang Baju Yang Tergantung Di Luar Sebuah Kedai ..

'Cantiklah Kot . Kalau Nak . Beli Jelah 🤔' Xaariz Yang Kebosanan Hanya Memandang Sekilas Pada Baju Yang Dipegang Oleh Raisya ..

'Alah Kau Ni .. Bagilah Komen Yang Elok .. Eish . Damy~~~~ Cantik Tak Baju Ni ?' Meminta Pendapat Daripada Adamy Pula ..

Namun Damy Turut Memberi Komen Acuh Tak Acuh Sahaja .. Sungguh Dia Penat Menemani Raisya Yang Dari Tadi Aktif Dan Penuh Semangat Berjalan Membeli Barang ..

'Eiiii . Tak Boleh Harap Betul 🙄 . Duduk Situ Diam Diam . Nak Cari Warna Lain Pulak .' Raisya Menjeling Kedua Rakannya Yang Duduk Di Bangku Yang Disediakan .. Melepaskan Lelah Mungkin ..

Cress Terus Menjadi Cemburu 😳 . Sepanjang Hidupnya .. Dia Tahu Raisya Cuma Akan Memberikan Hadiah Pada Orang Yang Benar Benar Disayangnya .. Dia Juga Mendapat Hadiah Dari Raisya Sebelum Ini .. Namun Itu Cuma Penyepit Rambut .. Kononnya Sebagai Tanda Persahabatan .. Haizel Pula Mendapat Sesuatu Yang Lebih Mahal .. Pada Pendapatnya .. Raisya Membelikan Haizel Sesuatu Yang Mahal Untuk Menunjukkan Sayangnya Pada Haizel Yang Sangat Besar ..

Cress Gagal Menahan Air Matanya Jatuh Bercucuran 🤕😢 .. Dia Menganngap Rakan Rakannya Sudah Membenci Dirinya .. Dia Berlalu Pergi Ke Tempat Yang Sunyi Dan Menangis Teresak Esak ..

             ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cheng Yang Turut Berada Di Situ Segera Mengambil Kesempatan Untuk Mempengaruhi Cress .

Dia Melompat Turun Dan Menghampiri Cress ..

'Menangis ? Makhluk Lemah 😐' Cheng Menegur Cress Yang Berteleku Menangis ..

Perlahan Lahan Cress Mengangkat Mukanya Yang Penuh Dengan Air Mata Untuk Melihat Siapa Yang Berani Mengejeknya ..

Dihadapannya .. Jelas Seorang Lelaki Yang Berkelubung Hitam .. Melihatnya Dengan Pandangan Yang Penuh Sinis .. Mengejek Cress ..

'Siapa Kau !?' Cress Mengelap Air Matanya .. Sebal Dengan Orang Dihadapannya ..

'Siapa Aku Tu Tak Penting .. Yang Pentingnya Sebab Yang Membuat Kau Menangis Tu' Suara Lelaki Itu Dingin ..

'Tak Usah Berlagak Tahu !! Nyah Kau Dari Sini .Jangan Ganggu Aku' Cress Yang Dikawal Emosi Segera Menggunakan Kuasanya Untuk Menghalau Lelaki Itu ..

Akar Menjalar Yang Dihasilkan Oleh Cress Langsung Tidak Mengenai Lelaki Tersebut .. Malah .. Akarnya Turut Berubah Menjadi Kehitaman Apabila Mendekati Lelaki Tersebut Dan Kemudian Menjadi Abu ..

'Lemah .. Kau Tidak Setanding Denganku .. Aku Tau Semua Sebab Yang Menghantui Kau .. Melihat Dari Tahap Kuasa Kau Yang Lemah .. Ini Sudah Menjelaskan Mengapa Kawan Kawan Kau Melupakan Kau 😏 ..' Cheng Memprovok Cress Yang Masih Dikawal Emosi

'Diam !! Aku Tak Lemah 😡 . Cress Berterusan Mengeluarkan Akar Tumbuhan Untuk Mengikat Lelaki Didepannya Itu . Namun Hampa . Satu Pun Akarnya Tidak Dapat Mendekati Lelaki Itu ..

'Sia Sia Saja 😏 Kau Akan Kehabisan Tenaga Jika Berterus Begini .. Usahlah Mencabar Aku .. Aku Masih Berhati Perut Untuk Tidak Membunuh Orang Yang Lemah Seperti Kau ..' Cheng Berteruskan Memprovok ..

Cress Tidak Mempedulikan Kata Kata Cheng Dan Meneruskan Usahanya .. Tapi Kali Ini Dengan Kuasa Yang Lebih Besar . Muncul Pokok Berduri Dan Akar Akar Berduri Dengan Saiz Yang Besar Menuju Ke Arah Cheng ..

Dengan Tenang .. Cheng Mengeluarkan Sedikit Kuasanya Dan Segala Serangan Cress Berjaya Dipatahkan ..

'Mudah' Cheng Berkata Sinis

Cress Yang Kehabisan Tenaga Terus Pengsan Sejurus Segala Serangannya Dipatahkan ..

Cheng Segera Mengangkat Cress Dan Dibawanya Ke Tempat Persembunyiannya . Dia Perlu Memasukan Racunnya Ke Dalam Badan Cress Bagi Membolehkan Dia Mengawal Tubuh Cress Dengan Mudah ..

       ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Raisya Membeli Beberapa Helai Pakaian Untuk Haizel ..

Hari Yang Sudah Hampir Senja Menyedarkannya Untuk Kembali Ke Rumah Disertai Dengan Adamy Dan Xaariz ..

Adamy Dan Xaariz Tidak Dibenarkan Kemana Mana .. Dia Tahu Sekiranya Mereka Berdua Dilepaskan Keluar . Tentu Saja Sukar Untuk Memaksa Mereka Menemaninya Kembali Ke Istana ..

'Aku Nak Bersihkan Diri Jap .. Korang Kalau Nak Mandi Bole Pakai Bilik Air Kat Bilik Sky ..' Raisya Menuju Ke Biliknya ..

'Tak Sabar Rasanya Nak Luangkan Masa Dengan Sky Malam Ni' Raisya Bernyanyi Nyanyi Ring Sambil Membersihkan Diri ..

Xaariz Yang Merasa Melekit Segera Berlari Ke Bilik Haizel Untuk Mendapatkan Bilik Air . Enggan Membenarkan Adamy Menggunakan Bilik Air Terlebih Dahulu ..

Adamy Yang Masih Bermalas Malasan Tidak Mempedulikan Xaariz .. Dia Cuma Mahu Melepaskan Lelahnya Untuk Sebentar .. Membeli Belah Dengan Seorang Perempuan Amat Memenatkan

           ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeng Jeng Jeng 😈

To Be Continue 🌈😇

Do Like And Comment

Tolong Promote Jika Tidak Keberatan Yah .. TQ 🤗

The Lost PrincessOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz