👣Bab 19👣

473 87 97
                                    

Dipalau bff,dinotice crush

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dipalau bff,dinotice crush

"Jungkook."

Aku memanggil Jungkook namun dia tidak membalas panggilanku.Masuk hari ini dah seminggu dia tak bercakap langsung dengan aku.

Tiada lagi mesej selamat pagi dihantar kepada aku.Tiada lagi otp sampai pukul 2 pagi setiap malam macam yang kami selalu buat.

"Jungkook,sampai bila kau tak nak bercakap dengan aku?Kau masih marahkan aku lagi ke?Aku minta maaf."soalku sambil tanganku merampas buku yang sedang dibaca oleh Jungkook.

Tidak seperti kebiasaannya,Jungkook langsung tidak kisah dengan bukunya yang aku ambil.

Jungkook bangun daripada kerusinya.Dia mengatur langkah kepada Jieun yang sedang berbual dengan rakannya.

Sejak kami bergaduh seminggu yang lalu,Jungkook melayan aku seperti aku tidak wujud.

Dia juga semakin mesra dengan Jieun sehingga aku rasa aku tersisih.Kadang-kadang aku cemburu tengok Jungkook mesra dengan Jieun.

Macam apa yang sedang berlaku sekarang.Jungkook bukan main mesra lagi dengan Jieun.Siap pegang-pegang tangan lagi weh.

"Betul apa orang cakap.Karma is a b*tch.Dulu aku pinggirkan Jungkook semata-mata nak kejar cinta Jin.Sekarang Jungkook sisihkan aku demi Jieun."gumamku sambil melihat Jungkook yang sedang bergelak ketawa bersama Jieun.

"Kalau Jungkook sisihkan kau,aku ada untuk kau.Kau ada crush kesayangan kau yang world wide handsome ni.Muah!"tegur Jin yang duduk di kerusi hadapan aku sambil melayangkan flying kissnya kepada aku.

"Saya tahu awak ada untuk saya tapi crush dengan sahabat tak sama.Crush macam awak tak selalu ada dengan saya tapi sahabat macam Jungkook selalu ada di sisi saya."ujarku cuba untuk menahan air mata yang mula bergenang di tubir mata.

"Aku tahu tapi buat masa ni aku ada dengan kau.Aku boleh isi kekosongan yang dibiarkan kosong oleh Jungkook.Aku tak akan biar kau rasa tersisih."

Jin cuba meraih tangan aku namun aku lebih pantas menepisnya.

"Awak tak perlu isi kekosongan yang dibiarkan kosong oleh Jungkook.Tiada siapa yang dapat isi kekosongan tu.Kekosongan tu hanya dapat diisi oleh sahabat saya yang selalu ada dengan saya bila saya sedih,gembira,susah dan senang."

"Tapi,aku-"

"Awak cuma crush saya.Bukan sahabat saya.Hanya sahabat saya dapat isi kekosongan dalam diri saya.Bukan awak.Awak ialah awak.Jungkook ialah Jungkook.Awak tak akan dapat jadi Jungkook saya."cantas aku membuatkan Jin terdiam.

Kriinggg~

Bunyi loceng menandakan waktu rehat telah bermula.

Perbualan antara aku dan Jin mati di situ.Aku segera membuka langkah meninggalkan kelas.

[C]Crush Minta Kaki | KSJWhere stories live. Discover now