11

701 119 30
                                    

" Kalau bab kahwin Yoongi mesti setuju kan dengan cadangan Mama ? " Yoongi yang ditatap oleh Puan Min hanya tersenyum kekok . Hana pula masih statik mendiamkan diri . Senyum juga tidak sama sekali terbit di bibir gadis itu .

" Hana , bagaimana dengan kamu ? Kamu setuju tak nak jadi menantu Mama ? " bertubi - tubi soalan dilontarkan oleh Puan Min kepada mereka . Mereka berdua hanya tersenyum kekok . Tidak sama sekali menjawab .

" Alah , Akak mesti setuju kan ? Mana tidaknya , dah saling mencintai . Takkan tak nak kahwin pula ? " sakat Yoonji . Ditambah lagi bebanan dalam fikiran Hana . Dengan fikiran yang bercelaru , Hana mencubit peha Yoongi yang berada di sebelahnya .

" Auch ! Begini Mama , bab kahwin ni bukan hal main - main . Kami kena berbincang dulu dengan keluarga masing - masing . " ujar Yoongi . Tangannya pantas menggosok pehanya yang terasa amat sakit . Sempat digerlingnya Hana yang berada disebelahnya .

" Kalau pihak kamu tak perlu bincangkan lagi , Yoongi . Mama setuju . Hana , balik nanti kamu berbincang lah ye dengan keluarga kamu . Apa - apa kamu beritahu sahaja Mama " dengan perlahan Hana mengangguk . Akhirnya diri mereka bebas daripada segala desakan dari Puan Min .

" Ma , Hana rasa Hana kena balik . Masih banyak kerja Hana dekat kedai tu . Nak reka sesuatu yang baru pula . " Puan Min mengangguk kecil . Yoongi pula sudah menyiapkan dirinya untuk kembali bekerja .

" Kalau ada - ada apa - apa barang terkini jangan lupa beritahu Mama . Nanti Mama suruh Yoongi beli dengan kamu " sempat Puan Min mencela akan minatnya terhadap pakaian wanita yang dijual oleh kedai Hana . Tergelak sakan Puan Min dan Hana .

" Ma , Yoongi pergi kerja dulu . " pipi Puan Min disambar seketika sebelum beg kerjanya dicapai . Belum sempat Yoongi ingin berlalu pergi , tangannya ditarik lembut oleh Puan Min .

" Jangan lupa hantar menantu Mama ni dulu . Kamu jangan asyik fikir tentang kerja sahaja . Fikir juga tentang masa depan kamu , Hana dan anak kamu " membesar anak mata Yoongi setelah mendengar perkataan anak .

' Anak hasil aku dengan budak hingusan , Hana ? Tidak bakal terjadi . In your dream , Mama '

" Ha yelah Mama . Kami pergi dulu " mereka berdua memasuki kereta . Puan Min setia di hadapan pintu masuk rumahnya dan melambai ke arah anaknya itu dan bakal menantunya . Setelah mereka pergi , datang seorang lelaki kemas memakai mask .

" Puan , ini dokumen yang Puan Min minta " dihulurnya sebuah fail ke Puan Min . Puan Min hanya tersenyum puas dan lelaki tersebut mula beredar .

" Yoongi , lakonan kami sangat membosankan "

• • • • •

Hanya suasana sunyi yang menemani mereka berdua di dalam kereta . Yoongi fokus memandu , Hana pula membuang pandangannya ke luar tingkap .

" Hana , kau nak kahwin dengan aku ? " soal Yoongi dengan berani . Riak terkejut jelas kelihatan di wajah gadis itu . Terkejut akan perubahan dratis pada diri Yoongi .

" Kau demam ke ? Tiba - tiba tanya soalan macam tu dekat aku " tangan Hana dipanjangkan untuk menyentuh dahi Yoongi . Yoongi terus memegang tangan gadis itu dan dialihkan tangan Hana tanpa melepaskannya .

" Aku serius , Hana . " kereta diberhentikan di bahu jalan . Mata kecil Yoongi kini bertaut dengan mata Hana . Hana yang terkedu terus memalingkan mukanya . Tangannya juga ditarik dengan pantas .

" Hana , look at me . Will you marry me ? " wajah Hana kini beralih memandang Yoongi setelah Yoongi menarik dagu Hana dengan lembut . Kini , sekali lagi mata mereka bertaut .

Lama .

" Kau bodoh ke apa ? !" Yoongi terus memegang pipinya setelah ditampar Hana . Kembang kempis hidungnya setelah diperlakukan sebegitu . Jatuh imej dirinya setelah berusaha menawan hati gadis itu tapi gadis itu malah menamparnya .

" Kau dah sedar ke belum ? Ke kau masih dalam alam mimpi , Min Yoongi ? " Yoongi hanya merengus kegeraman lalu kembali memandu . Kini hanya satu sahaja tujuannya . Menghantar Hana balik ke rumahnya dan berlalu ke tempat kerja .

' Tak guna kau , Hana . Penat aku latih diri aku jadi sweet talker . Ini kau balas ? Ini kali pertama dan terakhir . Percayalah , tch ! '


special tag
flwrchimm fearubyjane pinkyjin__ taeberhh _baeyuriistowyy helloseokchin dairymlk_

[OG] BRA ° MYGWhere stories live. Discover now