Prolog

21K 581 9
                                    

Aku mula menggerakkan badan ke belakang. Wajah sinis lelaki dihadapanku menyebabkan aku mula berasa takut. Lelaki tersebut kembali mendekati.

Aku terus bergerak ke belakang sehinggalah badanku terkena dinding. Itu bermakna aku sudah tiada jalan untuk melarikan diri.

Lelaki dengan wajah menggerunkan itu semakin mendekati sehinggalah dia meletakkan kedua-dua belah tangannya pada kiri dan kanan tubuhku.

Aku menjerit perlahan. Perasaan takut mula menyelebungi diri. Aku dapat merasakan satu sentuhan pada pipi, lalu pantas aku menolak jarinya.

Aku terdengar ketawa sinis dengan lantang. Dia betul-betul dah gila!

Aku tidak mampu melakukan apa-apa selain berdoa supaya ada yang datang menyelamatkanku.

Wajah lelaki itu semakin dekat dengan wajahku. Pantas aku menutup wajahku dengan rapat. Aku takut, sungguh aku takut.

Aku dapat rasakan tangan keras lelaki itu cuba menarik tanganku daripada terus menutupi wajah. Aku tetap berkeras. Aku tidak akan berhenti menutup wajahku.

Ketika pergelutan berlaku, aku terdengar ada tangan yang menarik kuat tubuh lelaki itu sebelum tumbukan kuat dihadiahkan pada pipinya.

Aku terkesima apabila melihat kejadian itu. Seorang lelaki yang sedang memakai baju berwarna putih membelasah lelaki jahat tadi sehingga berdarah. Apabila lelaki jahat itu telah tumbang, lelaki berbaju putih itu hilang secara tiba-tiba.

Aku memandang sekeliling, mencari kelibat lelaki berbaju putih itu, namun hampa. Aku tidak pernah menemui lelaki berbaju putih itu lagi. Dia telah menyelamatkan aku, tetapi aku tidak sempat mengucapkan terima kasih kepadanya. Aku hanya mampu berdoa semoga lelaki itu sentiasa dirahmati Allah SWT dan dimasukkan ke dalam Syurga di akhirat kelak.

PROMOTE ❤️

Bila Lagi Cinta ariehays
Kau Suamiku!! ainsyazah

[200420/12:00am]

Takdir Terindahku √Where stories live. Discover now