KURTULUŞ PLANI

683 190 50
                                    

" Bu nasıl olabilir Gale? Sen şimdi bizim bebeğimizin yaşama hakkını, geçitin kapanacak olması yüzünden elinden aldıklarını mı söylüyorsun."

Ne cevap verse Arjin'in içinde bulunduğu parçalanmışlık hissini gidermeyeceğini biliyordu. Oturduğu ranzada dirseklerini dizlerine dayamış ve Arjin'in etrafındaki çırpınışlarını izliyordu. Bilmem kaçıncı kez mezarı olan bu yerde, elleri ensesinde iki yana sallanıyordu. Her bir zerresi rüzgarda savrulan toprak gibi darmadağındı. Sevdiği kadının acı çığlıkları eşliğinde bebeklerinin onlardan koparılışını izlemişti. Sırf iki evrende yaşayan onca masumun yok olmaması için katlanmıştı o acıya. Şimdi kendini evladının katili gibi hissediyor, kandırıldığını düşünerek pişmanlıklar içinde kavruluyordu. Öğrendikleri sırtında ağır bir yük oluyordu git gide.

" ABD hükümetinin büyük planı diğer evrenin petrol kaynaklarını sömürmekten ibaretmiş Arjin. Bu kadar ileri gidebileceklerini yıllarca bende anlamadım. Seninle aynı duyguları yaşıyorum. Koca bir ömrü ziyan etmişim gibi tiksiniyorum yaşadıklarımdan." Sesi boğulur gibi boğazından kısık kısık yükseliyordu. Göğüs kafesine oturan sızıdan kafasını kaldıramıyordu.

İkisi de esareti yaşadıkları bu beton yığınında derin düşüncelere daldılar. Hayatı başının üzerine boca edilen sadece onlar değildi. Koskoca milletler zulüm görmüştü ve görmekteydi bu uğurda. Profesörün oynadığı rol ise gerçekten alkışa şayandı diye düşünüyorlardı. Gale onu ailesi yerine koymuştu. İyi kalpli bir bilim insanı olduğunu düşünüyordu. İkinci kez ihanete uğramak Amy'den sonra yaşadığı travmayı depreştirmişti. İflah olmaz duygularını ancak Amy'nin hayaletine verdiği sözü tutarsa susturabilirdi.

Tüm belgeleri herkes uykudayken fark edilmeden en ince ayrıntısına kadar incelediler. Onların planını durdurmanın bir yolunu bulmak zorundaydılar.

" Tüm amaçları ayna evrendeki petrolü şuan bulunduğumuz evrene transfer etmek." diyerek durumu özetledi Gale.

" Peki, bu tarafta oluşturdukları orduyla o kadar petrolü transfer etmek için savaş kazanamazlar ki."

" Arjin, bunu okuduğumda plana hayran kalmaktan alamadım kendimi. Savaşmayacaklar. Karşı evreni yok etmekle tehdit edecekler. Yani uzay zaman eğrisinden tamamen silmekle."

" Bunu nasıl yapacaklar? Ellerinde iyi bir kozları olmalı."

Gale Arjin'in daha iyi algılayabilmesi için kelimelerini seçerek, yavaş yavaş ilerlemeyi tercih ediyordu. Ne kadar içinde volkanlar patlasa da sakinliğini koruması gerektiğine inanıyordu. Fevri bir kişiliğe sahip Arjin'i sakinleştirmesinin yolu buydu.

" Ben içlerinde bulunduğum süre boyunca bazılarımızdan saklanan bir takım tuhaflıklar sezinledim hep. Herkes her şeyi bilmiyordu anlayacağın. Bilmen kadarına izin veriliyordu. Ama Gibbs'in raporları olmasa bizimde bunları öğrenmemiz imkansızdı."

Baba diye benimsediği bu kadar değerli bir bilim adamından nefret etmek o kadar da kolay değildi Gale için. Onun ikileme hapsolmuş psikolojisini çözümleyebiliyordu. Bilim adamı olmasının verdiği merak dürtüsüyle bulaştı bu işe ama sonra ipler tamamen hükümetin eline geçti. Bilim adamının en büyük yanılgısıdır bu. Yeni bilgiler öğrendikçe güç sende zannedersin ama asıl güç para ve bürokrasidir. Yanılmıştı profesör hem de çok. Aldığı tehditlerin etkisi de büyüktü bu sırra göz yumup, çanak tutmasında. Aynı zamanda Gibbs gibi bilim insanları öldükten yüzyıllar sonra bile saygı ile anılmak ister. Özellikle bu karalanma duygusu Gibbs'i bataklığın içine çekti.

" Gibbs'in bulduğu bir yöntem var Arjin. Ayna evrendeki zıt yönde hareket eden atomları karşıt madde dedikleri durumla karşı karşıya getirdiklerinde bu karanlık maddenin var olan tüm atomları nötrleyip yok edeceği gerçeğinden yola çıkıyor. CERN'de yaptıklarının bir benzeri aslında." Okuduğu kağıtlardan sesine yansıyan kelimeler tüylerini ürpetiyordu. Uzun süredir kağıtlara baktığından yorulduğunu hissetti. Uykusunun açılması için duvara monte edilmiş lavaboda elini yüzünü yıkadı. Düşüncelerinden sıyrılan Arjin;

" Peki bu hazırlıkları diğer tarafta yapmaları gerekmiyor mu? Aksi taktir de burayı yok ederler." diyebildi. İşin içinden bir türlü çıkamıyordu.

" Planın en zekice kısmı da burası. Ordu savaşmak için oluşturulmadı. İçlerine sızıp bu deney platformunu orada kurmak için oluşturuldu. İçlerine sızacaklar Arjin. Düşünebiliyor musun? Yıllarca pusuda bekleyecekler. Onları manipüle ederek kendilerine orada bir hayat kuracaklar." Söylediklerine kendisi de hayretler içerisinde kalıyordu.

" Bunca yıldır yaptıkları hazırlıklar ve bundan sonra sabırla bekleyişleri onların bu işten çok kazanacaklarını gösteriyor." dedi Arjin.

Kan dondurucu bu planın aslında iki evren içinde nasıl bir tehdit olduğunu farkında bile değillerdi. Gözlerini resmen kan bürümüştü. Yorgunluktan ve uykusuzluktan bitap düşmüş Gale dönerek;

" Dünya'yı sömürdükleri yetmedi, akıttıkları masum kanı yetmedi. Şimdi kendilerine ait bile olmayan olasılıksal bir evrene mi göz diktiler."

Arjin'in sinirleri iyiden iyiye bozulmuştu. Yapmayı düşündükleri katilce planları hazmedemiyor, küfürler yağdırıyordu.

" Sakin kalmalıyız Arjin. Bu durumda ne projeyi hazırlayan hükümeti uyandırmalıyız, ne de ayna evrendekileri. Aksi taktirde ortaya çıkan kaos evrenleri yok eder. Zaman iki evren içinde sıfırlanır."

" Haklısın. Tek çözüm geçiti kapatmak galiba."

Aynı fikre sahip olduklarını farkındaydılar. Uzun bir süre birbirlerine bakakaldılar. Çözümün bu olduğunu biliyorlardı.

" Arjin."

"Gale"

İkisi de aynı anda söze başlamışlardı. Heyecanları yüzlerinden okunuyordu.

" Sen söyle Gale." dedi Arjin.

" Sizin tekrar bebek sahibi olmanız gerekiyor."

Arjin, Gale'nin söyledikleri karşısında duygulanmıştı. Yaşadığı onca olaydan sonra yeniden hayata başlama fikri yaşadığını hissetirmişti. Bunca zamandır kaybettikleri yerine Leyla ve bebeğini koyabilecek miydi? Çözümün bundan başka bir yol olmadığını biliyorlardı.

" Bu tarafta kalmamız çok tehlikeli Gale. Bizi elleriyle koymuş gibi bulurlar."

" İşte bu yüzden karşıt evrene geçmelisiniz. Biliyorsun diğer evrenin Dünya'sında geçit henüz keşfedilmedi."

" Tabi olmaz haberleri, baksana aldıkları önlemlere. Geçitten haberdar olmamaları için radyoaktif kalkanlar yapmışlar." Elindeki dosyaları yere saçarken ayağa fırladı. Şeytanın bile aklına gelmeyecek bu Dünya'lar üstü plan Arjin'i her aşamasında daha da sinirlendiriyordu.

" Orada güvende olursunuz. Sizi bulmaları çok zor olacaktır. Kendi hayatınızı kurun. Bebeğiniz doğduğunda iki evrenin çakıştığı nokta olan lanet geçit kapanacaktır."

" Ama Gibbs'in kuramında olasılıklarında yok olabileceği yazılı." Bebeğini ve Leyla'yı tekrar kaybetmekten tedirgindi bunları söylerken.

" Denemeye değer Arjin. Senin Dünyadaki olasılıksal ikizinin ölmüş olması seni tehlikeye atmıyor."

" Evet. Okudum kuramı. İki evrende de tek olasılıksan eğer, seni sıfırlayacak karşıt atomların olmadığı için zaman çizgisinde kaybolman mümkün değilmiş." dedi. Söylemek isteyip de söyleyemediği bir sırrı varmışçasına geveleniyordu. Ama gözlerinde sevinç parıltılarını yakaladı Gale.

" Arjin sen Leyla'nın da yok olmayacağını düşünüyorsun değil mi?"

Arjin sadece kafasını sallamakla yetindi. Hatırladığı anıları tüm bedeninin acı çekmesine sebep olmuştu. İstemsizce gözlerinden dökülen yaşlara engel olamıyordu. Arjin'den bir adım gelmeyeceğini anlayan Gale;

"Sen kendi tarafındaki Leyla'yı tanıyor muydun?" diye sordu.

Yalnız bunu Arjin'e sorarken cevap alamamaktan korktuğu için yüzüne iyice yaklaşmıştı. Karşısında acılar içinde kıvranan genç adamın ellerini sıkıca tuttu.

" Evet tanıyorum. O benim karımdı."

YAŞAM ATEŞİMWhere stories live. Discover now