BAB 14❤️

23.7K 1K 141
                                    

"kau ni, mungkin sebab ni kot Humaira jadi dingin denagn kau." Jelas Mike. "Tapi masa ni kan kita dalam misi." Kata Rafael. "Betul, tapi Humaira tak tahu siapa Amelia yg sebenarnya. Jelasss Mike lagi.

"Tapi kenapa dia tak nak tanya pasal Amelia ni?" Soal Rafael lagi. Haishh main menjawab jelaa sampai ke petang. "Tanya aku pulak, tanyalaa bini kau tu." Mike sudah malas nak layan soalan ii dari Rafael. Dia segera melangkah keluar dari bilik perbincangan itu.

'Maira tak tanya sebab dia xsayang aku ke? Dia xkesah ke pasal aku?' timbul pula pertanyaan ni dlm hati si Rafael.

Rafael membuka pintu bilik dengan perlahan lahan. Shaza sudah diulit lena. Rafael mengerling jam dinding didalam bilik tidur itu, '3.45' . "Night sayang." Kata Rafael sambil mencium pipi Shaza. Dia melangkah masuk kedalam bilik air untuk membersihkan diri.

***

Semua kakitangan yg lalu di situ memberi tunduk hormat kepada Rafael Alexander. "Selamat pagi bos." Tegur serentak dari beberapa staff disitu. Rafael hanya mengangguk dan terus melangkah kearah lift.

"Hensemlaa CEO kita ni. Untung Puan Humaira." Kata salah seorang dari staff disitu. Rafael yg mendengar hanya tersenyum senget. Rafael melangkah masuk kedalam lift. Lift ini hanya untuk Rafael sahaja. Dan staf ii lain guna lift yg bertentangan dengan lift milik Rafael.

Pintu lift terbuka dan Rafael melangkah kearah bilik pejabatnya.
"Kak Alley, tolong buatkan saya kopi." kata Rafael melalui telefon pejabat.

"Tok.. tokk.. tokk.." bunyi ketukan pintu.

"Masuk" kata Rafael sambil menyemak beberapa dokumen yg ditinggalakn di atas meja sejak seminggu yg lalu. Cuti kawen kan.

"Ni ada beberapa resume yg kau akan interview pg esok." kata PA Rafael, Mikael aka Mike. (😂 Dah tahu kan.)

"Letak kat tepi tu, nanti aku check." Sibuk sungguh kalau dilihat Rafael sekarang. Bercakap pon xpandang Mike yg berada dihadapannya tu.

"Tok.. tok.." tanpa mendapat izin dari Rafael, Kak Alley melangkah masuk kedalam bilik itu. "air kopi bos." Kak Alley meletakkan secawan kopi itu diatas meja. Tanpa menunggu lama, Kak Alley melangkah keluar dan meninggalkan Mike dan Rafael dalam satu bilik itu.

"Tapi masa aku check resume ii ni semua, ada nama Nurin Amelia. Tapi yg lainnya, dia berhijab?" kata Mike sambil melihat resume milik Amelia. Rafael terhenti dan mengambil resume itu dari tangan Mike.

Dia mendapati Amelia ini laa yg berada dalam gambar dan video itu. Senyuman jahat mula terukir dari bibir Rafael. "Kenapa kau senyum macam tu lak? Serama aku." kata Mike lagi.

"Kau tak rasa ke yg perempuan ni datang balik untuk balas dendam kat kau?" soal Mike. Dia risau berkemungkinan si Melia ni simpan dendam pada Rafael.

"Berani dia nak balas dendam pada aku? Tak takut ke apa yg aku dah buat pada arwah abang dia tu? Ke dia nk join abang dia?" Sengihan senget diberi oleh Rafael.

'kau tunggu je Shaza Humaira, aku akan buat kau tunjuk perangai kau yg sebenar.' kata Rafael dalam hati.

***

Darah menjadi air peluh manakala torehan menjadi corak pada muka lelaki yg berusia itu. Raungan dari sang mangsa tidak diendahkan oleh pemangsa. "Geng kaorang kecikk je tapi ada hati nk main cucuk ii dengan The Qiz." Qiz menoreh noreh lengan lelaki itu dengan pisau.

Lelaki itu sudah diikat secara berdiri. Anak ii buah The Qiz hanya mampu melihat tanpa perasaan apabila ketus mereka melakukan 'tugas'.

"Aku sebenarnya bosan la kalau asyik series memanjang. Kita main ii nak?" Satu tusukan dipaha lelaki itu menyebabkan raungan semakin kuat dalam bilik itu." Belum start lagi dahh bersorak. Hahahaha" Gelak jahat Rafael melihat musuhnya menderita.

"Nanti aku nak kau 'bersorak' lg kuat. Boleh tak?" Dah macam spychopath si Qiz tu. "Peraturan mudah je. kau jawab dengan betul, aku tak sentuh kau pon tapi kalau kau cuba tipu aku. Akan ad laa lakaran ii yg diindah dibadan kau ni. Hahhahaa." Jelas dengan jahat dari Qiz.

"Okay, kita mula. Geng kau ni, dah lama ke kerja dengan Darkrose?" soal Rafael sambil mengasah parang dan beberapa pisau yg berada diatas meja itu. Lelaki itu terkejut, mungkin dia hairan macam mana The Qiz boleh tau tentang Darkrose. "Sunyi laa, korang nak dengar muzik tak?" soal Rafael sambil melihat anak ii buahnya yg berada di dalam bilik itu.

Rafael mngambil paku dan penukul lalu bergerak menuju kearah mangsa. Dia mula memukuk paku itu yg diletak di tapak tangan mangsa. "Aarrgghhhhhhh!!" Raungan itu sungguh menggembirakan hati Rafael.

"Kita lanjutkan dengan soalan lain ye. Kenapa kau tak jawab apa yg aku tanya?" soal Rafael. Kau nk maen ii dengan aku kan. Sekarang kita main ii sampai aku hantar kau kat neraka.

Lelaki itu masih belum menjawab akibat kesakitan yg dirasainya. "Haish, nasiblaa aku dapat mangsa bisu macam kai, setia jugak kau kat Darkrose tu." Rafael mula melangkah kearah lelaki itu dengan memegang gergaji pokok. "Aku rasa macam xbest pulak kalau tak guna tangan kau yg satu lagi ni". Rafael mula memotong tangan kiri milik lelaki itu.

Hanya satu pukulan,tangan itu jatuh terjelopok dibawah. Erangan kesakitan mula membingit. "Aku rasa, aku tak sesuai laa maen permainan macam ni. Membingitkan. Aku tanya kau tak nak jawab kan? Apa kata kalau aku bagi kau bisu betul ii??" soal Qiz dengan riaksi mengejek jahat.

"Biar aku pilih pisau yg paling tajam, senang nak buat kau bisu. Hahahaha, pergi bukak mulut dia" Arahan diberi kepada anak buahnya tetapi gagal. Akhirnya Rafael mengambil tindakan dengan menikam pipi lelaki itu terlebih dahulu. "Bukak pon, goodboy." Apabils lelaki itu membuka mulut secara automatik, Rafael mengambil kesempatan itu untuk memotong lidah milik lelaki tu..

"Ghhhhhhhhgghh!!!!!!!!"

"Done!" Qiz melangkah keluar dari bilik itu untuk menyucikan badannya. Tugas yg selebihnya itu diserahkan kepada anak ii buahnya yg lain. Qiz memberi arahan supaya lelaki itu dibakar hidup ii dan bangkai lelaki itu dibuang di tengah tengah laut.

***

Akhirnya sesi temu duga berakhir. "Kau nampak tak perempuan hypocrite tu?" soal Mike sambil cuba berjalan sekali bersama Rafael yg sedang menuju kearah bilik pejabat.

"Aku rasa dia ada agenda laa, macam ketam disebalik batu." kata Mike lagi. (Ketam?😂😂🤭)

"Kalau dia ada agenda, aku dah lama ada agenda untuk dia." Senyuman jahat terukir dibibir Rafael. "Kenapa aku rasa macam xsedap hati jee ngn korang berdua ni?" Mike mula timbul perasaan risaunya.

"Aku nak kau jadikan Ikram sebagai akauntan di bahagian perniagaan antarabangsa A dan Amelia sebagai penolong akauntan dibagian ni." Kata Rafael dengan jelas.

"What?! Kau masih nak hired Amelia?' terkejut Mike dibuatnya. Bukan dia tak tahu yang Amelia ni adik kepada musuh The Qiz. Walaupon berlitup bagai pocong, Amelia tidak akan berubah.

'Hypocrite punya perempuan.!'

















Chapter kali ni author buat yg cruel sikitt.. entah thriller ke tak..author cuba jadi kejam ii sikit..😂 chapt kali ni Humaira tak menonjol sgtkan. Nak tau apa jadi dengan mereka? Kena tunggu laa chapt yg seterunya..

Jangan lupa tuk tekan bintang dibawah ni yer . Voted ! Please .🥺
N jangan lupa follow ms_roun.😊

Rafael × Humaira ??
Or
Qiz × Amelia ??





He's MAFIA  [DONE] ✅Where stories live. Discover now