BAB 31❤️

19.9K 805 18
                                    

   Sudah tiga hari keputusan bedah siasat terhadap mayat ii rentung itu menunjukkan mayat ii itu bukanlaa diri Humaira dan Mikael. Tetapi sepanjang kehilangan mereka berdua Rafael juga tidak turut berdiam diri. Sudah habis dia mengesyaki musuh ii nya tiada satu pon yg menjadi suspek Rafael ketika itu kecuali hanya seorang, Amelia.

Menurut Black pada malam kejadian itu, Mike pernah menghubunginya melalui teliput markas ini nasib baik Black sempat berhubung dengannya sebentar. Menurut Black, Mike diikuti seseorang sejak dirumah Dato Rashaz lagi. Pada mulanya dia sangka itu hanya fikirannya sahaja tidak sangka pula akan jd seperti ini.

Black juga sempat berhubung dengan Mike hanya sebentar sahaja apabila semua tiba tiba senyap dan panggilan itu dimatikan. Sudah tiga hari juga dia mengarahkan anak ii buahnya mencari tahu lokasi sebenar Humaira dan Mikael tetapi sepertinya mereka dikawal dengan rapi.

"Aku nak korang tetap cari mereka berdua. Kalau aku masih lagi tak tahu apa ii info, korang aku pancung sorang ii!." tegas dari Rafael. Rafael segera keluar dari markas itu. Mereka yg berada disitu tidak mampu untuk membalas apa ii melainkan hanya menurut arahan dari ketua mereka, Qiz.

Kehilangan dua manusia itu juga tidak dilaporkan kepada pihak polis. Takkan laa nak lapor, dirinya sendiri mafia. Tak pasal ii dirinya juga masuk dalam pagar besi itu.

___

Rafael yg masih termenung itu disapa oleh abang kembarnya dari belakang. "Kau okay tak ni?" soal Maxwell. Dia faham akan perasaan Rafael ketika ini. Takut. Takut kehilangan yg dicintai. Keadaan Rafael ketika ini tak ubah seperti dirinya 7tahun yg lalu.

Ya. kes penculikan tunangnya, Ilyana. "Kau tak rasa ke yg 'musuh' dulu pon terlibat sama dalam hal ni?" soal Maxwell lagi apabila Rafael masih tidak menjawab soalan tadi. "Entah tapi musuh kali ni memang cekap, setiap detail pasal kita diorang tahu." jawab Rafael.

"Kau tak syak sape ii ke dalam markas kau tu??" soal Maxwell lagi. "Kalau betul la ada mata ii dlm puak aku, siap laa mata ii tu. Memang tempah maut dengan aku." kata Rafael dengan geram. Terlihat rahang ii nya bergerak menahan anarahnya.

"Nanti kalau kau perlukan aku and konco ii aku, kau bagitahu je aku. Aku sedia turun padang. Dah lama aku tak ragut nyawa orang ni." seraya tersenyum jahat dari Maxwell. "Thanks bro." ucap Rafael. Maxwell menepuk nepuk belakang bahu Rafael. Cuba beri kekuatan kepada Rafael.

"Raf!" laung Datin Bella yg masih berada di dalam rumah agam itu. Datin Bella cepat ii berlari anak ke arah Rafael dan Maxwell yg berada di halaman. Datin Bella segera menghulurkan telefon Rafael yg sudah berbunyi.

Cepat ii Rafael menyambut hukuran itu dan segera mengangkat panggilan itu. "A.. abang.. too.. tolongg.. Mmairaa." Rafael terkejut apabila dapat mendengar suara isterinya. "Maira?! Mairah?!" cepat ii Rafael laung memanggil nama Huamira tapi malangnya panggilan itu dimatikan sejurus Rafael bersuara.

"Tak gunaa!" Terus sahaja Rafael cuba membuat panggilan pada nombor telefon itu tapi tiada gunanya kerana nombor telefon itu seperti sudah tidak digunakan lagi.

"Kau memang nak main ii dengan aku. Kau tunguu aku. Aku akan pastikan aku hantar kau ke neraka.!" Jelas muka bengis Rafael mula muncul. Tanpa menunggu lama, Rafael segera membuka langkah laju ke arah kereta yg tersadai di muka pintu pagar rumah agam itu.

___

"Aku nak kau check gps and hecked nombor tu." seraya menyerahkan telefonnya kepada Black. Balck yg pintar akan sistem penggodaman terus menaip laju papan keyboard laptopnya. "Last panggilan tu, kat A'A Club." kata Black.

"Amelia? Aku nak korang hantar beberapa anak buah, pergi checked bahan bukti. Aku pasti diorang takkan kurung Humaira dan Mike kat situ." jelas Rafael. Black hanya mengangguk faham.

"Tapi aku nak ada yg backup mereka ketika pergi checked nanti. Aku rasa kali ni Amelia tidak bertindak seorang malah ada yg bekerjasama untuk menjatuhkan aku. MUSUH LAMA." jelas Rafael sambil menekankan perkataan itu.

Beberapa anak buah yg sudah lama berkhidmat untuk Rafael dan Maxwell sudah terkejut mendengar berita itu dari ketua mereka, Tuan Qiz. Ramai anak ii buahnya tumpas pada malam 7tahun yg lalu termasukla arwah tunang Maxwell, Ilyana.

___

Amelia melangkah perlahan masuk kedalam bilik yg gelap itu sambil membawa makanan dan minuman untuk mangsa ii nya. Amelia mendekati Humaira yg sudah diikat dikerusi kayu begitu juga dengan Mike. "Makan. Aku taknak korang mati sebelum hasrat aku tercapai." kata Amelia bersahaja.

"Kau tak payah nak sedih laa. Tak lama lagi, kau dan anak kau pon akan mati ditangan aku." kata Amelia seraya mencengkam rahang milik Humaira. Tanpa memberi amaran terus sahaja Humaira meludah ke muka Ameliam

"Shttt." Terus sahaja Amelia menampar muka Humaira. Habis pecah bibir Humaira. "Kau jangan sentuh dia! Kau tunggu laa apa yg akan Qiz buat kat kau nanti.!" marah Mike disebelah Humaira. Di juga tidak mampu berbuat apa ii kepada Amelia memandangkan diri diikat.

"Bukkk.." satu tumbukan diberi kepada Mike. Habis lebam muka Mike memandang sejak diculik, Mike sering dipukul kerana asyik melawan Amelia. "Tak payah cakap besar laa depan aku." Baru sahaja dia ingin melanjutkan percakapannya telefon berbunyi.

Amelia bangun menjarakkam dirinya dari Humair dan Mike. "Apa?" soal Amelia yg sudah panas hati. "Bagus. Kalau ada apa ii, inform terus." kata Amelia sebaik sahaja pengintipnya bersuara. Amelia mematika panggilan itu dan mula bergerak ke arah mangsa ii nya itu.

"Qiz dah mula masuk perangkap aku. Hahahaha.. tak lama lagi makin meriah laa bilik ni bila Qiz ada." gelak jahat dari Amelia. "Tolonglaa jangan apa ii kan Rafael. Kalau kau nak dia, ambiklaa tapi tolong jangan sentuh Rafael." rayu Humaira dalam tangisan. Wajahnya sudah lama dibasahi dengan air mata.

"Hahahahahaha.. kau cuba buat lawak ke apa? Memang tak laa aku nak kawen dengan Qiz tu. Musuh ketat aku dhoo.. Aku buat semua tu duku sebab nak pisahkan korang. Bila korang dah berpisah senangla aku nak bunuh dia senyap ii." jelas Amelia tanpa beriak kasihan.

"Tak guna kau!" jerit Mikael disebelah. Tergerak ii kerusi yg sudah diikat dan digari dengan tangan dan kaki. "Korang makan. Aku masuk nanti pastika korang habiskan semua ni." kata Amelia seraya melangkah keluar dari bilik itu. Dia memberi isyarat kepada pengawal yg menjaga Humaira dan Mikael supaya mengurus mereka ketika makan..























Tunggu jer, nanti hero sampai lerr.. 😊


Bersambung.

He's MAFIA  [DONE] ✅Where stories live. Discover now