BAB 33❤️

21K 855 108
                                    

   Rafael mula membuka matanya secara perlahan lahan. Keadaan bilik yg gelap itu sukar untuknya melihat dengan jelas. "abang?" panggil seorang perempuan di sebelahnya. Walaupon tidak terlalu dekat, Humaira menggunkan baki tenaganya untuk memanggil Rafael.

Semalam dia dikejutkan pintu dirempuh dengan kasar. Beberapa orang berbadan besar masuk kedalam bilik itu sambil mengendong seseorang di bahu. 'RAFAEL.'

Rafael memandang kearah empunya suara itu. Memandangkan waktu itu masih lagi belum tiba waktu subuh, cahaya mentari belum muncul dan sukar untuk melihat bayang ii manusia didalam bilik itu.

"sayang. Sayang okay?" soal Rafael dengan riak kecewa dan risau. Ketiga tiga mangsa yg menjadi tahanan Remy dan Amelia sudah dibenarkan dibuka ikatan di mulut. Katanya membenarkan mereka bertiga saling bersapa sebelum 'pergi.' itu laa yg dikatakan oleh Amelia.

"sakit." hanya itu sahaja yg diberitahu kepada Rafael. "sabar ye. Nanti anak ii buah abang akan datang selamat kan kita. Sebelum subuh. Sepatutnya waktu ii macam ni mereka dh bertindak." jelas Rafael supaya Humaira kurang merasa takut dalam keadaan itu.

"Kenapa abang ambik masa lama untuk datang?" tanya Humaira yg sudah mula menitiskan air mata. Esakan perlahan mula didengari oleh Rafael. "Shh.. sayang. Jangan takut abang ada. Abang akn pastikan kita semua selamat." pujuk Rafael yg masih lagi tangan dan kaki diikat.

Mikael senyap dari tadi kerana tertidur kepenatan dan kesakitan akibat dipukul oleh konco ii Remy.

___

Anak ii buah dari Maxwell dan The Qiz mula bertolak seraya mengikuti semua rancangan yg dibincangkan petang tadi. Masing ii mengambil tugas yg di arahkan oleh Maxwell dan Qiz mengikut keahlian masing ii.

Beberapa anak buah Maxwell dan The Qiz mula merempuh masuk kedalam gudang itu apabila konco ii Remy yg mengawal disekeliling gudang itu berjaya ditumpaskan hanya sekali serangan sahaja.

Beberapa das tembakan menarik perhatian Rafael dan Humaira didalam bilik gelap itu. "Dah sampai." tersenyum Rafael disebalik kegelapan itu. Mike yg terlena itu hanya mampu mencelikkan matanya apabila terdengar tembakan berbalas diluar bilik.

"Go!." arah Maxwell dengan lantang. Beberapa anak buah Qiz mula bergerak ke sasaran yg di arahkan. Apabila selesai menumpaskan konco ii Remy, mereka bergerak dengan berhati hati menyelidiki setiap bilik yg berada di gudang itu. Semakin langkah diambil, Maxwell menyalakan lampu di setiap ruang gudang itu.

Bang...
Banggg..

Dua das tembakan dilepaskan ke arah team Maxwell. "gerakk." arah Maxwell kepada beberapa team Qiz untuk masuk ke dalam bilik itu. Beberapa anak buah Maxwell mengikuti dari belakang.

Kini, bilik yg gelap diterangi lampu. Terlihatlaa Humaira, Rafael dan Mike yg sedang ditahan oleh Remy dan Amelia. "Korang tak boleh ke datang pagi nanti? Aku mengantuk laa." kata Amelia luyu. Bunyi tembakan tadi juga menyentakkan dirinya yg lena diulit mimpi.

Beberapa konco Remy berada di setiap penjuru bilik itu. Mengelilingi tiga tahanan mereka itu. "Woww.. Max, lama tak jumpa." sorak Remy di belakang Rafael. Dimainnya pisau lipat di leher Rafael. Rafael sedikit pon tidak beriak ketakutan. Humaira yg berada disebelah itu hanya mampu menahan tangisan.

Remy melepaskan tembakan ke udara menggunaka sebelah tangan yg satu lagi. Maka bermula laa pertempuran antara geng Remy dengan Qiz dan Maxwel dalam satu bilik itu. Dalam pertempuran berbalas tembakan itu, Wong mengambil kesempatan untuk melepaskan ikatan pada mereka bertiga.

Humaira dan Mikael dibawa kesatu sudut hujung bilik itu. Maka bermula la Rafael mengambil posisi dalam pertempuran itu. Tembakan berbalas tembakan sehingga berhabiskan peluru masing ii. Akhirnya gudang itu senyap seketika.

He's MAFIA  [DONE] ✅Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt