BAB 17❤️

21.5K 960 61
                                    

   Humaira memasak makanan kegemaran Rafael untuk waktu lunch. Sejak sudah berumahtangga, Rafael sering lunch dirumah melainkan ada meeting dgn client ,so trpaksa makan diluar. Mak Som hanya beberapa sekali sahaja datang ke vila itu. Sejak Humaira menjadi isteri Rafael, beberapa sahaja kerja yg ditugaskan kepada Mak Som.

Terhidang beberapa makanan diatas meja. Pintu dibuka dari luar rumah. Humaira yg perasan Rafael sudah pulang segera menghampiri suaminya itu. "Jom makan, hari ni saya masak special untuk abang." Humaira teringat akan pesanan Mak Som bahawa kita sebagai isteri perlu memasak supaya suami tidak mudah mencari wanita lain.. Air masakan isteri katakan.

"Woww, ni semua makanan favourite abang. Maira tau dari mana?" soal Rafael yg sudah menghadap makanan itu. "Maira tanya mama and belajar dari Mak Som." Humaira mengambil pinggan untuk dihidang kepada Rafael.

"Maira, minggu depan abang ada outstation kat China." kata Rafael sambil mengisi jus kedalam gelas. "Maira tak boleh ikut ke?" soal Maira dalam nada sedih. "Abang pergi atas urusan kerja laa sayang. Nanti lepas abang balik, kita pergi honeymoon. Okay?" Pujuk Rafael. Humaira sudah tersenyum. Akhirnya dapat jugak becuti lagi. "Okay, janji?" kata Humaira. "Iya sayang. Janji." jawab Rafael dalam nada senang.

Setelah selesai makan tengahari, Rafael membersihkan diri dalam bilik mandi. Rafael turun kebawah hanya memakai pakaian biasa. (Gambar baju ad diatas.🥴). "Abang tak pergi office ke?" tanya Shaza yg baru sahaja keluar dari lift. "Tak, abang nak spend time dengan Maira harini." kata Rafael sambil menepuk ii sofa ditepinya itu supaya Maira duduk di sisinya itu. Humaira yg faham akan isyarat itu hanya akur dan duduk disisi Rafael.

Tindakan Rafael yg tiba ii memeluk pinggan Humaira menyentakkan Humaira. Rafael sudah tersenyum senget. "Petang nanti temankan Maira beli barang dapur erh, dah nak habis." Jelas Humaira. Rafael hanya mengangguk sambil matanya tertancap pada kata televisyen dihadapannya.

"Abang, saya nak minta maaf kalau sebelum ni saya ada bermasam muka dengan awak, tak bertegur dengan awak. Maafkan saya. Saya janji akan jadi isteri yg baik." jelas Humaira dalam keadaan sedih. Tetiba air mata mula menuruni dipipi Humaira.

Rafael mendongakkan kepala Humaira supaya melihatnya. "Sayang, abang xpernah pon salahkan sayang dalam hal tu. Abang dah maafkan sayang lagipon sayang mana ada buat salah dengan abang." Kepala Humaira dipeluknya dan diletakkan didadanya.

"Ada, Maafkan Maira erhh?" kata Humaira dalam nada sedih. Tetiba terlintas dalam fikiran Rafael. "Kalau macam tu, Abang nak dengar satu ayat dari mulut Humaira." Rafael sudah tersenyum. Humaira memandang pelik kearah Rafael.

"Apa?" soal Humaira kebingungan. "cakap i love you kat abang, sekarang." Dengan tenang dan bersahaja percakapan Rafael itu. Humaira tersentak dan mula menundukkan mukanya kebawah.

"Abang tak paksa kalau ......" Rafael terhenti apabila Humaira mendekatkan dirinya kearah Rafael. "Maira cinta Abang." perlahan sahaja kata Humaira. Rafael sudah tersenyum bahagia. Dia mengusap lembut kepala Humaira. "Terima kasih Maira." ucap Rafael sambil mencium ubun ii milik Humaira. "Wangi." kata Rafael dengan penuh tergoda.

Rafael mula mendaratkan bibirnya ke dua dua pipi milik Humaira. "May I?" kata Rafael. Humaira yg faham akan keinginan suaminya itu hanya memandang kosong kepada Rafael. 'mungkin ni laa saatnya aku untuk jalankan tanggungjawab aku sebagai isteri dia. Dia ada hak atas aku.'. kata Humaira dalam hati. Maira hanya mengangguk.

***

Humaira sedang memilih beberapa barang dapur untuk dijadikan stock memandangkan Rafael akan pergi outstation selama seminggu. Biasanya, setiap hujung minggu dia akan ditemani oleh bodyguard peribadi ketika pergi beli barang ii. Tapi bila Rafael tiada, dia juga tidak berani untuk keluar dari villa itu.

"Abang, cepat laa sikit tolak tu." bebel Humaira yg baru sahaja ingin meletakkan barang ii kedalam troli yg dibawa oleh Rafael. "Abang penat laa. Sayang laa ni, goda abang sangat petang tadi, kan tak pasal ii malam baru pergi beli barang." jelas Rafael dalam nada manja. "Aduhhh." Rafael menggosok bekas cubitan dilengannya akibat Humaira.

"Mengada. Dah jom." Humaira tidak menghiraukan Rafael yg berjalan lambat dibelakangnya. Humaira yg ralit melihat label di setiap barang ii dapur terhenti apabila suaminya tiada dibelakangnya. 'mana pulak dia ni.' bisik hati Humaira.

Humaira segera mencari kelibat suaminya. Humaira terhenti apabila melihat Rafael sedang berbual dengan seseorang sambil memegang troli. Humaira menghampiri mereka berdua dengan muka tahan marah. "Seronok sembang." celah Humaira apabila sampai disitu. Dia meletakkan barang dapur yg dipilih itu kedalam troli.

"Oh, hai Puan Humaira." sapa Amelia dengan senyuman sinis. Humaira hanya tersenyum paksa. Rafael sudah tersenyum melihat gelagat Humaira. "Okay la. Saya nak balik dahh. Jumpa kat office nanti." kata Rafael sambil dirangkul oleh Humaira.

"Abang ada apa ii ke dengan dia?" soal Humaira dengan manja sambil merangkul pinggang Rafael untuk menunjuk kepada Amelia setelah melepasi figura Amelia. "Of course ada." jawab Rafael dengan selamba. Humaira membuat muka masam dan terus meninggalkan Rafael yg berada di kaunter pembayaran.

Keadaan didalam kereta Rafael amatla sunyi apabila Humaira masih mendiamkan diri sejak masuk keluar dari pasar raya tadi. "Kenapa sayang abang ni senyap je?" Rafael mengusap lembut kepala Humaira. "Abang bercakap la dengan DIA yg ada apa ii dengan abang tu.." Humaira berpaling kearah pintu sambil berpeluk tubuh.

Rafael yg sudah mengetahui Humaira sedang merajuk mula mengambil telefon untuk call Amelia. Humaira yg perasan akan tindakan Rafael itu cepat ii mematikan panggilan itu. "Betul ii laa." air mata Humaira mula bertakung dikelopak mata Humaira.

Rafael hanya tersenyum dan terus dengan pemanduannya. Humaira yg cuba meredakan emosinya menutup mata dan akhirnya terlena. Rafael mengangkat Humaira apabila sampai dihadapan pintu utama villa. "Pergi ambil barang dan parking kereta."arah Rafael kepada dua orang anak buahnya yg berdiri di penjuru villa itu.









Sorry, chapter kalini pendekkkkkkkkkkkk banyakkkkkksss😂 sorry, author x buat scene 18+ harap maklumm.. sis xnak mencemarkan otak ii readersss author..

Author harap He's Mafia ni dapat ditamatkan sebelum author masuk U nanti.😭

Okay laa.. jangan lupa voted.
😉 Rafael sweett ii je chapter kebelakangan ni. Nanti dia akan bertukarrr character pulakkk..🤪
Author nak buat Rafael benci kat Humaira. HAHAHHAHAHAHAHHAHA..

READERSSS TUNGGUUUU JEE SAAT TUU YERRR...😏😈


He's MAFIA  [DONE] ✅Where stories live. Discover now