BAB 27

9K 77 16
                                    

AWAS
Kandungan di dalam bab ini hanya sesuai dibaca oleh pembaca berumur 18 tahun ke atas sahaja.

Kami melangkah masuk ke dalam bilik tidur kami, lokasi yang menjadi saksi untuk pembuktian cinta kasihku pada Abang. Debaran di dadaku makin kian terasa. Namun denyutan nikmat pada bahagian alat sulitku melebihi segalanya. Abang memimpinku ke katil, lalu dia mendudukkan aku di birai katil dengan penuh kesopanan. Aku menunggu dengan penuh sabar untuk menantikan aksi hangat seterusnya dari Abang.

Abang  :  Hmmm... Sayang... Abang rasa lebih elok kalau kita solat sunat dulu. Biar hubungan badan kita selepas ni dapat keberkatan dan perlindungan dari Allah. Abang nak muliakan diri Sayang seperti seorang bidadari Syurga. Abang nak kita bersatu tubuh dan jiwa hanyalah kerana Tuhan.

Aku amat terpana dengan kata-kata suamiku, susunan ayatnya itu amat indah dan bermakna. Aku mengukirkan senyuman lalu melangkah pergi ke bilik air untuk membersihkan diri dan berwuduk. Semoga perjalananku menjadi seorang isteri yang dapat memberikan layanan "sempurna" khas buat suamiku akan diperkenankanNya.

🔴     🔴     🔴

Kami menunaikan solat sunat Dhuha, solat sunat Sujud Syukur dan solat sunat Hajat. Hati dan mindaku merasakan sedikit ketenangan apabila selesai menunaikan kesemua tuntutan sunat itu tadi. Aku mengaminkan doa setiap bait-bait doa yang diucapkan Abang dalam Bahasa Melayu. Namun terdapat beberapa baris ayat yang benar-benar meruntun jiwaku sehinggakan pinggir mataku telah digenangi dengan airmata.

"Ya Tuhanku. Aku memohon keampunan, perlindungan, keberkatan dan keredhaan dariMu. Aku adalah insan hina yang banyak berbuat salah, terutamanya kepada isteriku. Engkau jadikanlah aku seorang suami yang bertanggungjawab, yang mampu memelihara dirinya dan juga kehormatannya, supaya dia menjadi seorang isteri yang solehah. Engkau peliharakanlah perkahwinan kami ini dari sebarang bala bencana dan mara bahaya. Kuatkanlah ikatan kasih sayang kami berdua, sehingga kami dapat bertemu kembali di Jannah suatu hari nanti."

Aku menoleh melihat wajah Abang, terdapat kesungguhan dan keikhlasan di dalam bacaannya itu, sehinggakan aku mampu melihat setitis air mulai menuruni pada pipinya itu. Namun kedua-dua mataku ini, tidak lagi mampu menampung genangan airmataku sendiri, ianya mencurah-curah menuruni wajahku sehinggakan membasahi kain penutup dagu telekungku. Aku bermohon pada Yang Esa, semoga segala doa yang telah dititipkan suamiku akan diperkenankan olehNya. Amin...

🔴     🔴     🔴

Kami bersalaman setelah selesai menunaikan solat-solat sunat itu. Aku menciumi tangan Abang, Abang pula menciumi aku pula pada dahi, kelopak mata dan pipiku. Aku amat menyukai dicium sebegitu, terasakan begitu romantis dan mengghairahkan. Tambahan pula dicium oleh seseorang yang teramat aku cintai setelah kami selesai menunaikan ibadah.

Abang  :  Hmmm... Abang rasa tak lengkaplah lagi hidup Abang ni?

Raihan  :  Apasal pulak Abang kata macam tu? Ada yang tak kena ke dengan Sayang ni?

Abang  :  Hmmm... Abang dah tahu puncanya. Rupa-rupanya Abang tak cium lagi bibir Sayang yang ranum dan mungil tu. Hehehe...

Raihan  :  Amboi nakalnya diaaa... Suami siapalah yang nakal sangat ni hihihi...

Aku mencubit peha Abang namun tidak bersungguh-sungguh. Abang hanya tertawa melihat perlakuan manjaku itu. Aku memejamkan mataku, lalu menghulurkan bibirku untuk dijamah semahunya oleh yang hak. Kali ini biarlah aku yang memulakan dan menyerahkan. Aku tak mahu lagi malu-malu atau berselindung akan keinginan syahwatku sendiri.

Abang memegang bahuku, lalu menarik lembut tubuhku supaya lebih dekat kepadanya. Bibir basah suamiku mulai menyentuh bibirku. Ciuman lembut itu hanya bertumpu pada bibirku sahaja. Agak lama perlakuan Abang itu, rasanya lebih dari seminit. Aku sengaja membuka mulutku, supaya sasaran Abang bertumpu pula pada lidahku yang sudah tidak tega untuk menanti lebih lama. Nampaknya keinginan aku itu dipenuhi, Abang turut membuka mulutku, kami sama-sama menjulurkan lidah. Peperangan lidah antara kami berdua sedang berlangsung. Abang menjulurkan lidah sedalam-dalamnya ke dalam mulutku. Aku tidak melepaskan peluang ini dengan menghisap semahu-mahunya lidah Abang dan merasai keenakan airliur Abang. Sekali-sekala aku akan mengigit manja lidah suamiku. Abang juga membuat perkara yang sama ke atas lidahku.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 01 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Setulus Kasihmu Si ManggisWhere stories live. Discover now