Part 27

39 1 0
                                    

Sementara Amirul pula, ketika drone-drone itu mengejarnya, dia mendapat satu idea. Dia tersenyum sinis bila idea jahil terlintas dalam kepalanya.
'Tunggu! Kau tahulah apa yang akan aku buat lepas ni!' batinnya.

Amirul membelokkan superbikenya, melencong masuk ke suatu tempat. Matanya memerhatikan sekeliling, khuatir jika drone itu masih mengekorinya.

Dengan cepat, dia menyiapkan sesuatu. Rupanya sejak awal Amirul sudah menyiapkan senjatanya, busur silang yang boleh diubahsuai. Bibirnya mengukir senyuman puas bila melihat senjata miliknya sudah bersedia.

Amirul keluar dari tempat tersebut. Superbikenya sengaja ditinggalkan untuk seketika. Matanya menangkap sesuatu yang tidak jauh dari situ.

'Here we go! I will finished you until the end!' batin Amirul. Busur silangnya dibidikkan kearah drone-drone yang berterbangan dekatnya.

"Ambil ni!" serunya. Satu persatu drone itu ditembaknya. Habis berkecai dibuatnya. Bibirnya mengukir senyuman sinis seraya pergi dari situ. Enjin superbikenya dihidupkan lalu melesat keluar dari tempat tersebut.

Di suatu persimpangan, mereka bertiga bertemu semula.
"Are you okay?" soal Nik bila melihat superbike milik Amirul menghampiri mereka.
"Always babe....eh dahlah, jangan nak mengarut pulak! Jom!" ujar Amirul, membuatkan Azman tergelak dengan gelagat mereka.

RUMAH PROF. ALI.....

"Ssshhhh...." ujar Nik, meletakkan jari telunjuk ke bibirnya. Mata Azman meliar ke sana ke mari, mengintip jika ada orang cuba mengintai gerak-geri mereka.

Ketiga-tiga mereka berjingkit, tidak membuat bunyi sekalipun.
"Itu mereka!" Nik berbisik.
Kelihatan dua orang pengawal Prof. Ali yang berbadan besar sedang mengawasi pintu masuk ke makmal rahsianya.
"Apa yang patut kita buat?" soal Azman, juga dalam nada bisikan.
"Serahkan pada saya!" jawab Nik. Sudut bibir kanannya terjungkit ke atas.

Perlahan Nik berjingkit ke arah kotak-kotak kayu, dan tong-tong plastik yang tersusun di situ. Matanya mengunci pergerakan musuhnya. Jarum pelali diaktifkan. Dalam sekelip mata, pengawal yang berbadan besar itu tumbang. Senyuman sinis terukir di bibir Nik.

Nik membuat isyarat agar Azman dan Amirul mengikutinya.
"Kita kena cari jalan untuk masuk ke makmal tu!" ujar Azman.
"Jangan risau, sensor yang terlekat ditubuh papa akan memberikan isyarat. Jadi kita tahu di mana keberadaannya." ujar Amirul.

👽👽👽👽Bersambung....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 15, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BIO-NIK (REVISI 2021)Where stories live. Discover now