الفصل الثالث عشر

92 8 0
                                    

الفصل الثالث عشر :

بدأوا يتقدموا ناحيتنا وأنا ودميتري وكران جهزنا وبدأنا الحرب كران بالنار وأنا في ثانية بجمد الكل قدامي ودميتري بيدمرهم فضلنا نقتل فيهم ونتقدم لجوا أكتر وهما مكنوش بيخلصوا لما واحد يموت بيظهر بعديهم كتير وفضلنا كدة لغاية ما دميتري دمر أخر واحد وصمت تام في المكان ..
كانوا هيتحركوا يشوفوا في حد تاني ولا لا قولتلهم بسرعة : محدش يتحرك ، لا أحد يتحرك من مكانه إذا أنفصلنا سنموت هذا فخ لتفريقنا .
وفعلاً بدأ ضباب يغزو المكان وبدأ كائنات تانية تظهر بس كان خدمنا أنهم مش شايفنا ودلوقتي أحنا مش شايفين كمان علشان الضباب بس مهتمتش وقولت لكران : مش لازم تشوفهم ، اضرب والنار هتظهرهم .
وبدأ يولع في كل حاجة قدامه وأنا وراه بس كان للأسف في هجمات من ورانا بسبب كترهم وتشويش الرؤية قولت بصوت عالي : كراااارن حارب في شكل دائرة ونحن خلفك .
وعمل كدة فعلا وبدأ يلف وهو بيحارب علشان نتفادى أي ضربات من ورا وأنا وراه ودميتري كذلك لغاية ما انتهوا فضلنا ناخد نفسنا وكانوا فاكرين أن الموضوع خلص لكن أنا كنت عارف أن لسة الملك ، وبدأ يظهر قدامنا مسخ

 وعمل كدة فعلا وبدأ يلف وهو بيحارب علشان نتفادى أي ضربات من ورا وأنا وراه ودميتري كذلك لغاية ما انتهوا فضلنا ناخد نفسنا وكانوا فاكرين أن الموضوع خلص لكن أنا كنت عارف أن لسة الملك ، وبدأ يظهر قدامنا مسخ

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

لونه أسود ليه جناحات متآكلة أيده كلها مخالب شكله يرعب بس عرفت أن ده ملك المردة ملك من ملوك الجان كانوا عارفين أن أنا بس الي هحاربه ورجعوا لروا سيبنلي الساحة شكراً جدا والله .
بدأ يقرب وكل ما يقرب أيدي بتشدد علي الماية الي لافف بيها أيدي وفي ثانية كونت سيفين وهجمت في نفس الوقت الي هجم فيه فضلنا نحارب ونضرب أنا بالسيوف وهو بمخالبه اتصابت كتير وكمان طاقتي مستنسزفة لوحدها لغاية ما جرحني بمخالبه في بطني الجرح كان عميق أوي وبصلي بصة استهزاء وغرور فابتسمت وخدت جزء من الماية والجرح لم في نفس الثانية ومنغير ما أديله فرصة يستوعب حاجة بالسيف قطعت رأسه عن جسمه وراسه اترمت بعيد وجسمه وقع قدامي و..

اترميت علي الأرض وقعدت علي ركبتي بسبب كل القوي الي استخدمتها وخدت شهيق وزفير لأننا خلاص قضينا علي القبيلة ، وأنا قاعد سمعت صوت ناس كتير وصوت سيوف وزيوس معاهم ، كران ودميتري بصولي وقالوا : ما هذا الصوت ؟؟
- جيوش الملك زيوس .
- كيف ذلك ؟
- لقد أتفقت مع الملك ليس فقط علي إبادة القبيلة بل علي إبادة العالم السفلي بأكمله وأنا من اعطته الأشارة للبدأ قبل أن أدخل إلي العالم السفلي.
جيوش المملكة دخلت وأنا بتكلم واتطمنوا عليا وعليهم بعد كدة وطلبوا مننا نخرج من البوابة ونرجع الأرض لكن رفضت وقولتلهم أن أحنا هنحارب وحصل فعلا وخرجنا من قصر القبيلة ولقينا حرب حرب دموية بين البشر وكائنات العالم السفلي بيحاربوا بكل قوة بدأت أنا وهما نحارب معاهم زي ما عملنا مع القبيلة بس بعد كدة عدد الجن والعفاريت زاد اوي وبدأ ملوك الجان الستة ( هما سبعة في الحقيقة بس السابع اتقتل في المشهد الي فات ) يظهروا وهيديس يترأسهم وزيوس كان بيحارب ومش واخد باله منهم بدأوا يقتلوا بسهولة كل الي حوالين زيوس وحاوطوه لا لا لااا هيموتوه وهنخسر كل حاجة أعمل أيه اعمل ايه لو هاجمتهم هيموتوني عادي خالص سهلة  ، طب اقوم بالتعويذة القوية تاني معتقدش أن جسمي ممكن يستحمل ممكن أموت ؟!! لا مش هموت أنا عارف اكيد ان شاء الله مش هموت بس لازم أركز علشان معملش حاجة غلط قعدت علي ركبتي في وسط النار والضرب والصريخ وغمضت عيني وقولت : بحق الآلهة السفلية وبحق آلهة الماء والأرض والكون بحق القوة الكامنة في قلوب الآلهة أحتاج هذه القوة القوة  في القلوب القوة الكامنة في القلوب أريد القووووة  الآن  ..

Οι θρύλοι της Αθηνάς- أساطير أثيناDove le storie prendono vita. Scoprilo ora