[11] KHTKM - MAKHLUK BERBULU

56 1 0
                                    

Assalamualaikum hi. maaf saya tak berapa pandai sangat bahasa melayu. Sebenarnya cerita saya ni panjang tapi okay lets start sikit sikit dulu..
Kisah seram ni berlaku di sekolah. Benda ni dah berlaku sejak saya umur 11 tahun. kakak saya pula berumur 13 tahun. Kakak saya belajar di sebuah sekolah bangunan baru. Walaupun sekolah berkenaan bangunannya baru, namun seringkali berlaku gangguan-gangguan makhluk halu. Sepanjang dia sekolah dekat tu juga dah tiga kali kena rasuk. Semasa rasukan kali kedua tu ayah saya terus buat keputusan untuk pindah rumah dan pindah sekolah. Namun memakan masa juga untuk melaksanakannya.
Rasukan kali ketiga kat rumah , masa tu azan maghrib dan kakak saya pasang lagu kuat. Saya suruh dia pelankan radio dari tingkat atas sebab rumah saya dua tingkat. dia gelak sinis sambil cakap ” Islam rupanya “. saya terkejut sangat masa tu. saya marah dia ” apa awak cakap ni along?? saya call mama nanti.” dia balas saya dengan gelak yang seram bagi saya. saya dah rasa emacam je kakak saya. Saya diam dan biarkan dia dengan dunianya. Sehingga lah kakak beransur pulih seperti sediakala.
Malam tu adalah malam jumaat dan setiap minggu murid sekolah tu akan buat bacaan yassin selepas maghrib. Malam tu mama saya balik dari kerja dan selepas bersiap-siap, dia terus bawa kita ke sekolah sebab pengetua panggil. Semaa dalam perjalanan, adik perempuan saya yang kedua umur 5 tahun banyak bercakap. Kakak pula hanya berdiam diri. Tiba tiba “paffff” kakak saya lempang adik saya dengan penuh kegeraman. Terdiam dan hampir menangis adik perempuan saya. Saya cepat-cepat pujuk adik aya agar dia tidak menangis. Mama dah perasan bahawa kakak saya dah mula kena rasuk. Tidak lama lepas, kita sampai sekolah Kakak. Rupa-rupanya mama dah bincang dengan pengetua untuk meminta tolong mengubati kakak saya.
Mula mula dia tak nak keluar kereta dan berdegil. Tapi pengetua dia tarik dia keluar sampai ke satu tempat yang terbuka dan luas, macam hall tapi bukan. Ada dua orang ustaz ni mula baca baca ayat suci , kakak saya mula meracau dan jerit jerit. Eram dan menakutkan. Ada dalam 15 orang cikgu yang turut sama mungkin untyuk mengawal keadaan jika berlaku hiteria kepada pelajar-pelajar lain. . Dua orang adik saya duduk keliling.
Saya rasa sangat terkejut dengan apa yang keluar dari badan kakak saya. Oh lupa nak bagitahu pembaca, saya memang boleh nampak benda benda halus. Okay sambung, benda benda yang saya nampak tu semua menyeramkan. saya rasa takut dan terkejut sampai tak boleh nak nangis atau buat apa apa. macam macam jenis ada yang berbulu lebat, ada yang berambut panjang dan ada yang jenis ikat atas warna putih kain dia tapi saya tak nak sebut apa.
Dari jauh , saya nampak ada satu makhluk ni badan macam orang tapi berbulu lebat seluruh badan macam monyet, gigi taring, mata merah menyala macam marah! Tiba tiba atuk saya datang ke sekolah , dia pegang tangan kakak saya ” along. ni atuk ni atuk! mengucap along! ” kakak saya hanya merintih sambil ulang ” atuk tolong along atuk,”
makhluk yang berupa monyet tu mendengus dengan kuat. Lepas tu kakak mencakar atuk dan menendang atuk saya sampai terjatuh. Tangan atuk luka dan siku dia tercalar. Seorang ustaz plak kena tendangan padu dekat dagu dia. Bibir dia berdarah sebab tergigit.
Saya tak tahan tengok kakak saya menjerit jerit kesakitan jadi saya minta pengetua sekolah tu teman saya ke tandas. Sebaik sahaja saya masuk tandas tu saya nampak ‘makhluk monyet ‘ tu mencangkung atas paip yang ada dekat siling tu. Dia merenung tajam ke arah ku. Memang terasa takut namun saya masih boleh menumpang semangat Pengetua. Saya tak cakap apa-apa, lalu beredar cepat selepas selesai buang hajat. Kakak masih lagi berubat. Akhirnya kakak dapat dipulihkan.
Selepas tiga minggu dari kejadian terebut, kami terus pindah ke rumah lain. itu je yang berlaku tahun tu and kalau cerita ni hyped baru saya akan cerita yang lain. setakat ni part 1. ada dua lagi part sebab saya berpindah lagi dua kali. sebab makhluk monyet tu sebenarnya ada kena mengena sampai sekarang. terima kasih.







NEXT»»»»»»»»»

KISAH HANTU TIDAK KASAT MATA VOL 2 「 Complete 」Where stories live. Discover now