Bab 2

205 5 0
                                    

Ketika memasuki bilik itu Nadia dapat melihat ramai perempuan memakai pakaian yg sangat seksi.Nadia menelan air liur yg terasa pahit.
     "Ok semua ini ialah kawan baru kamu nama dia Nadia,jadi kamu layan dia baik2 ye..."kata along tersebut.Semua melirik ke arah Nadia,ada yg tersenyum dan ada yg menyampah melihat Nadia di situ..
          "Sambung kerja masing-masing."kata along itu lagi..Dan dia pun terus keluar dari situ meninggalkan Nadia dalam keadaan terpinga-pinga."Hi nama aku Damia,kau panggil aku mia je."kata mia."Nama ak...aku Nadia pan...ggil aku nad je."kata Nadia tergagap2..
      "Selamat berkenalan,jom ikut aku..aku tunjukkan bilik kau."kata mia.Mia melangkah menaiki tangga ke tingkat dua.Nadia mengikut dari belakang.
        "Ni bilik kau,aku pun duduk kat bilik ni..setiap bilik duduk dua orang jadi kau duduk dengan aku.."kata mia sambil melirik ke arah bilik2 lain yg ada di tingkat dua tersebut."Baik"kata Nadia dengan perasaan takut.."Kau jangan risau aku ada untuk lindungi kau diorang just suruh kau layan je x lebih dari itu."kata mia lagi..
     Mereka pun masuk ke dalam bilik tersebut.Nadia melihat me sekeliling bilik itu.Luas ada katil bersaiz king dia tgh,sebelahnya terdapat meja kecil di penjuru terdapat almari dua pintu,ada bilik air dan sofa di sudut satu lagi...cukup selesa buat Nadia..
      Namun tetap tidak dapat menghilangkan perasaan takut dalam diri Nadia."kau letak beg kau kat situ lepastu kau bersihkan diri dan berehat lah dulu..aku nak pergi turun beli makanan untuk kau"kata Mia."Terima kasih mia sebab sudi tolong aku."kata nadia lagi."Alah benda kecik je pun.orang baru memang aku akan tolong sebab aku penolong bos kat sini."kata mia lagi.
         "Aku takut,mia.."kata nadia dengan perasaan takut."Kau tenang je,aku tau kau takut dulu aku pun macam kau tapi aku tetap kuat dan bersabar."kata mia dengan perasaan sebak bila teringat kisah hidup dia yg lalu."kau pun macam aku mia"kata nadia dengan tidak percaya."Ye aku macam kau tapi aku tetap kuat untuk terus hidup kau jangan risau aku akan jaga kau dan lindungi kau."kata mia dengan yakin sekali."terima kasih mia hanya kau je yg sanggup bantu aku."kata nadia dengan sebak.
     "Dah kau rehatlah dulu nanti aku naik lagi."kata mia sejurus itu terus turun ke bawah.Nadia hanya melihat kepergian mia dengan perasaan takut.Dia memasuki bilik itu dan meletakkan beg nya di atas sofa,dan masuk ke bilik air...

💕💕💕💕💕💕💕💕

        Zafran bersiap untuk keluar dengan kawannya.Selepas bersiap dia turun ke bawah sambil menyanyi kecil.
         "Mummy masak apa tu.."tanya Zafran sambil melihat puan Zalia memasak."Mummy masak ketam masak lemak,ni kan fav zaf.."kata puan zalia sambil menjeling zaf di sebelahnya.."wah!mummy ni macam tau2 je zaf tgh lapar..heheh"kata zaf sambil tersengih-sengih.."hmm ye lah tu sepanjang masa pun zaf memang lapar kan."kata puan zalia sambil menjeling tajam ke arah zafran.
         "Ni kamu keluar pukul berapa"tanya puan zalia kepada zafran."Pukul 2 nanti orang nak lepak dengan Iman"jawab zafran sambil duduk di meja makan."hmm ye lah."kata puan zalia lagi.
         "Apa yg kecoh2 kat dapur ni"tanya encik Syukri sambil turun ke tingkat bawah."eh daddy ada ingatkan daddy kerja"tanya zafran sambil tersengih ke arah daddynya.."Ni anak awak lah sibuk menanya masak apa,dia dah lapar macam x makan sebulan"kata puan zalia sambil menjeling zafran.Zafran hanya tersenyum.
         "Zaf,mana Syira?"tanya encik syukri lagi."Entah mana zaf tau mesti tidur lagi anak dara pemalas..."kata zafran lagi."Eh mana ada orang dah bangun lah"kata syira sambil duduk di sebelah abangnya."tau pun nak bangun ingatkan tidur lagi..."kata zafran sambil ketawa terbahak-bahak.Syira hanya mencebik."Sudah lah nak bergaduh tu.Dah jom makan."kata puan zalia menhentikan pergaduhan dua beradik itu..

Layakkah Aku..[C]Where stories live. Discover now