Bab 24

119 1 0
                                    

Harini ialah majlis perkahwinan Syirah dan Muaz.Alhamdullilah,setelah dua tahun ditangguhkan perkahwinan mereka akhirnya majlis mereka dapat berjalan dgn lancar..

Zafran bersiap-siap untuk pergi ke majlis Syirah dan Muaz..Nadia pula sedang membetulkan tudung di depan cermin solek.Harini mereka memakai baju sepadan.

Zafran memakai tuxedo berwarna sky blue.Manakala Nadia memakai baju kurung moden berwarna senoda dan tudung blueblack.(author main bedal je warna tu hahah)

Untuk pengetahuan semua,Nadia mendapat baby twins...and now kandungannya berusia enam bulan.Ada dua nyawa yg bernyawa dalam perut Nadia...sebab tu perut dia kelihatan lebih besar dari perut ibu mengandung yg lain.

"Sayang dah siap ke belom"tanya Zafran sambil memakai jam tangannya."Jap lagi sikit je ni"jawab Nadia dan terus mengambil beg tangannya dan menghampiri Zafran.

"Ok dah siap"kata Nadia sambil tersenyum manis."Jom"ujar Zafran dan menarik tangan Nadia keluar dari bilik tersebut.Mereka pun keluar untuk menaiki kereta chaptiva sport milik Zafran.

Zafran membukakan pintu keretanya untuk Nadia.Nadia memboloskan diri ke dalam kereta tersebut.Zafran pergi ke arah pintu pemandu dan memboloskan juga dirinya ke dalam kereta itu.Dan kereta tersebut meluncur laju di jalan raya....

Syirah Pov

Aku berasa sangat gementar sekarang ni.Kerana sebentar lagi aku sah menjadi isteri kepada Muaz.

Tanganku telah cantik diinai.Bertapa aku merasa sangat bahagia sekarang ni...boleh dikatakan perasaan gementar dan bahagia bercampur aduk.

Aku sedang menunggu kak Nadia bagi menghilangkan debaran di dada.'Mana lah kak Nad ni'bisik hatiku..Sedang aku menunggu,kak Fina masuk ke bilikku setelah mengetuk pintu.

"Irah ok tak ni"tanya kak Fina sambil menyusun barang untuk memakeup aku.Aku hanya tersenyum kecil."Irah takut lah kak"jawabku perlahan.

Kak Fina menyentuh perlahan bahuku."Irah kena tenang.Ni kan hari bahagia untuk Irah dan bakal suami Irah tu,Irah jangan risau...semuanya akan berjalan dengan lancar"pujuk kak Fina lembut.

Aku hanya mengangguk sambil tersenyum manis untuk menghilangkan resah di hati.Kak Fina menyambung makeup aku untuk menyerikan lagi mukaku ini.Hehehe..

End Syirah Pov

🌹🌹🌹

Zafran dan Nadia melangkah masuk ke dalam majlis yg gah itu.Mereka jalan sambil berpimpinan tangan.

"Bang,Nad nak jumpa Irah jap"ujar Nadia."Hmm okay,hati2 tau"balas Zafran dan melepaskan pegangan tangannya dgn Nadia.Nadia hanya angguk perlahan dan terus jalan menaiki tangga untuk ke bilik Syirah.

Syirah masih lagi termenung sambil memandang jarinya.Kak Fina dah keluar dari setelah selesai memakeup Syirah.

Tok tok!

Kedengaran pintu di ketuk dari luar.Syirah mengangkat kepala memandang ke arah pintu itu."Masuk!"laung Syirah dari dalam.

Klak!

Pintu dibuka dari luar.Nadia melangkah masuk sambil tersenyum melihat Syirah yg cantik memakai dress pengantin itu.'Cantik'desis hati Nadia.

"Akak"panggil Syirah perlahan sambil mengamit Nadia untuk duduk di sebelahnya."Irah okay tak ni"tanya Nadia sambil mengusap perlahan tangan Syirah.

"Irah takutlah kak"jawab Syirah."Buat apa nak takut,ni kan hari bahagia Irah"balas Nadia lembut."Tapi..Irah rasa berdebar pulak..hehe.."ujar Syirah sambil tersengih.

Layakkah Aku..[C]Where stories live. Discover now