Bab 6

116 5 0
                                    

"Wei Nad nanti kita nak duduk kat mana bila dah masuk U"tanya Mia kepada Nadia bila mereka telah sampai ke rumah."Hmm entahlah aku pun tak tau,takkan nak ulang alik kan dah lah jauh"balas Nadia sambil memikirkan tempat tinggal mereka nanti.

       "Hmm korang nanti je lah kita cari rumah sewa,buat masa ni kita kena ulang alik lah jawabnya"kata Hanna pula bila merasakan mereka tiada tempat lain untuk diduduki.

        "Ok lah kalau macam tu aku tak kisah sangat pun"kata Nadia lagi."Ok lah aku nak naik atas penat dhoo pusing satu mall tadi"kata Mia sambil terus bangun dari sofa dan melangkah menaiki tangga.Nadia dan Hanna hanya menganggukkan kepala.

        "Wei kau rasa kan nanti kat sana ada ke yg nak kawan dengan kita"tanya Nadia kepada Hanna."Hmm rasanya adalah kot siapa tak nak kawan dengan kau yg cantik ni"kata Hanna sambil menjeling Nadia di sebelahnya.

      (Ceh puji melambung siaa kau dah kenapa Hanna)Author meluat :| "kau diam eeh"balas Hanna dengan marah.
      Back to the topic heheh😅😅

        "Asal pulak kau ni tetiba puji aku"tanya Nadia dengan pelik."Heheh saja je"balas Hanna tersengih.Nadia hanya mengangkat bahu.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


       "Assalammualaikum mummy"Zafran memberi salam lalu terus masuk ke dalam rumah."Eh abang Zaf dah balik"tanya Syirah.

       "Tak lah abang kat dalam kereta lagi ni tgh drive"balas Zafran selamba sambil melabuhkan punggung di atas sofa di ruang tamu yg luas itu.

       "Ish abang ni loyar buruk pulak"marah Syirah sambil mencebik."Dah lah jangan kacau abang, abang penat ni"kata Zafran sambil baring di sofa dan melelapkan mata.Syirah hanya mencebik dan melangkah menaiki tangga untuk ke biliknya.

     "Irah,mana abang Zaf"tanya puan Zalia kepada Syirah yg sedang menaiki anak tangga."Abang Zaf tidur mummy dekat sofa tu"balas Syirah kepada puan Zalia.

     "Ooh oklah mummy nak sambung masak"kata puan Zalia terus ke dapur untuk membantu mak Nab di dapur.Syirah hanya mengangguk dan terus naik ke atas.

"Mak Nab nak masak apa ni"tanya puan Zalia kepada mak Nab."Mak Nab nak masak Ayam kicap,sayur masak lemak dan tom yam"kata mak Nab sambil tersenyum manis ke arah puan Zalia."Ok biar saya tolong masakkan tom yam"kata puan Zalia dan terus mula memasak sambil berbual bersama pembantunya...

***************************

Maaf ya jika typo hope you alls happy and terus baca...😁😁😁

Layakkah Aku..[C]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang