Bab 11

82 5 0
                                    

Nadia bersiap-siap untuk pergi ke U.Mia dan Hanna telah pergi bersama dengan Intan sebentat tadi.Jadi tinggallah Nadia seorang diri di dalam rumah dua tingkat itu.

      "Semua dah ada,jadi kita boleh bertolak sekarang"kata Nadia sendirian melihat barangnya di kerusi sebelah kereta myvinya.Dia pun memulakan perjalanan yg mengambil masa setengah jam untuk sampai ke U.

      Sesampainya dia di U,dia terus melangkah laju ke arah kelas Prof Lina.Pinti diketuk dan salam diberi."Assalammualaikum Prof,maaf saya terlambat"kata Nadia tertunduk."Ooh Nadia,tak apa awak boleh duduk sekarang"balas Prof Lina sambil tersenyum.

     "Terima kasih Prof"kata Nadia sambil menganggukkan kepala dan terus melangkah ke arah Mia."Tu lah aku ajak tumpang tak nak,nak jugak pergi sendiri"kata Mia berbisik ke arah Nadia."Alah kau ni,aku kan ada kereta sendiri kenapa nak naik kereta Intan pulak,lagipun aku tak kisah sangat kalau terlambat sikit."balas Nadia sambil tersengih di hujung katanya.Mia hanya menjeling dan sambung fokus memandang ke depan.

💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦


        Zafran melangkah menghampiri Nadia yg sedang makan di kafe sendirian.Dia pun duduk di depan Nadia."Hai Nad"kata Zafran.

      "Eh Zaf,ingat siapa lah tadi"balas Nadia mengangkat muka melihat Zafran yg tersengih memandangnya."Awak makan apa tu Nad"tanya Zafran menjeling makanan di dalam pinggan Nadia.

     "Ni nasi lemak je"balas Nadia.Zafran hanya menganggukkan kepala.Dia memanggung kepala memandang Nadia yg sedang makan sambil tersenyum."Zaf,kenapa awak tgk saya macam tu"tanya Nadia hairan.

     "Hmm,awak cantik sangat,Nad"balas Zafran jujur.Nadia merah muka.Pertama kali ada lelaki puji dia dengan jujur sekali."Erm,thanks"balas Nadia masih tunduk.Zafran tersenyum melihat Nadia.Dia sendiri pun tak tau kenapa dia cakap macamtu.

    

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

      Risya melihat pasangan itu dengan perasaan marah.'Ni tak boleh jadi,kenapa Zafran boleh duduk dengan perempuan kampung tu'bisik hati Risya.

     Muaz pelik melihat keadaan Risya yg tengah menahan marah."Sya,kau kenapa"tanya Muaz."Aku geram tengok Zaf dengan perempuan kampung tu"marah Risya."Eh kau jangan panggil dia perempuan kampung,dia ada nama.Nama dia Nadia"balas Muaz tidak puas hati bila Risya panggil Nadia perempuan kampung.

      "Eh suka hati aku lah nak panggil dia apa,dia tu tak sedar diri perangai gatal nak dekat Zaf.Zaf tu aku punya"bentak Risya lagi.Muaz pula yg panas hati mendengar Risya mengata Nadia perempuan gatal."Eh kau tu yg gatal,Zaf tak nak pun dekat kau tapi kau terhegeh-hegeh dekat dia"balas Muaz meninggi suara.

     Risya tersentak dengan amarah Muaz.Sebelum ni Muaz tidak pernah meninggi kan suara kepadanya tapi bila dia bercakap pasal Nadia terus Muaz naik angin."Kau kenapa hah,kau suka dekat perempuan gatal tu"kata Risya meninggi suara juga."Kalau ya pun kenapa,suka hati aku lah.Tapi kau jangan pernah nak tengking Nadia eeh"balas Muaz terus melangkah pergi dari kafe itu.Ramai mata-mata memandang ke arah Risya sambil berbisik sesama sendiri.

      "Apa pandang-pandang"marah Risya menjegilkan matanya.Semua terus terdiam.Risya bangun dan melangkah keluar dari kafe itu jugak dengan hati yg panas.'Maknanya aku ada pesaing,Nadia kau tunggu aku akan pastikan kau tidak akan dapat Zaf.'bisik hati Risya sambil tersenyum sinis.


💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

      "Awak,kenapa bising-bising tu kat sana"tanya Nadia."Entahlah saya pun tak tau"balas Zafran menjeling ke arah Muaz yg keluar dari kafe dengan muka pelik.'Aik kenapa Muaz dengan Risya bergaduh,bukan diorang ni kekasih ke'bisik hati Zafran pelik.

      "Awak"kata Nadia.'Aik pak cik ni pekak ke aku panggil'bisik hati Nadia pelik melihat Zafran termenung."Zaf!"Nadia meninggikan suara pula."Hah apa"tanya Zafran terkejut mendengar suara Nadia.

     "Awak ni,saya panggil pun tak dengar"balas Nadia dengan muka cemberut."Alah janganlah merajuk Nad,sorry saya berangan tadi"pujuk Zafran sambil menggarukan kepalanya kerana tidak tau macam mana mahu memujuk Nadia.

    Nadia menyimpan senyum melihat wajah gelabah Zafran."Ok dah tak merajuk"kata Nadia tersenyum."Hah macam ni barulah comel"balas Zafran mengusap kepala Nadia yg berlapikkan tudung."Hish jangan lah main kepala orang,tengok dah senget tudung"marah Nadia menepis tangan Zafran.Zafran hanya ketawa melihat muka cemberut Nadia.'Comel'bisik hatinya.

    Muaz melihat kemesraan Zafran dan Nadia dengan perasaa  cemburu.Dia terus melangkah pergi dari situ daripada mendengar gelak ketawa Nadia dan Zafran....

******************************

Ok dah tak ada idea nak pikir,jadi tunggu jelab lepasni.
VOTE AND KOMEN😁😁

       

Layakkah Aku..[C]Where stories live. Discover now