Bab 13

86 4 0
                                    

Zafran dan Nadia hanya menundukkan kepala apabila melihat wajah tegang Encik Syukri.

      "Daddy tak sangka kamu sanggup buat macam ni Zaf"kata Encik Syukri kecewa."Zaf tak buat daddy"balas Zafran sambil mengangkat mukanya memandang tepat Encik Syukri.

       Nadia hanya berdiam.Dia tak tau apa yg perlu dia lakukan sekarang."Nad kamu kahwin ya dengan Zaf"kata Puan Zalia pula.Nadia tersentak.Dia menoleh ke arah Zafran.

      "Ta...tapi"kata Nadia tergagap-gagap.Semua memandang ke arah Nadia.Nadia tidak tau untuk berkata apa dia terkelu."Kak Nad jangan risau kitorang ada untuk akak"balas Syirah sambil mengengam tangan Nadia.

      Nadia menunduk mata dia berkaca,tidak tau harus berbuat apa."Daddy tak kira,daddy nak Zaf kahwin dengan Nadia"kata Encik Syukri tegas.Zafran terus memandang Encik Syukri."Tapi daddy,Zaf tak buat semua tu"kata Zafran lagi,tidak berhenti mempertahankan dirinya.

      Nadia terus berdiam hanya air mata yg menitik.Puan Zalia memeluk Nadia."Nad jangan nangis ya aunty ada untuk Nad"kata Puan Zalia memujuk Nadia."Nad telphone mak ayah kamu sekarang"kata Encik Syukri tegas lagi.

      Nadia mengangkat muka sambil mengigit bibirnya kuat."Mak ayah Nad tak ada"balas Nadia perlahan sambil teresak-esak menangis.Zafran tersentak mendengar kata Nadia.Dia tidak tau semua itu.Dia menyesal semua ini berlaku.Zafran meraup kasar mukanya.

    Syirah dan Puan Zalia memeluk Nadia sambil memujuknya."Maafkan uncle tapi kita kena selesaikan semua ni segera"kata Encik Syukri lagi.Dua percaya cakap Zafran tapi mereka terpaksa kahwinkan Zafran dengan Nadia untuk menutup mulut orang lain daripada mendapat malu.

💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦

     "Aku terima nikahnya Nurul Nadia Sofea binti Amir dengan mas kahwinnya senafkah Quran"

     Dengan sekali lafaz Nadia sah menjadi isteri Zafran.Nadia menitikkan air mata.Dia sendiri tidak tau apa yg dia rasa.Sedih kecewa malu semua perasaan bercampur baur.Dia memang sukakan Zafran tapi bukan dengan cara begini.

     Zafran mendekatinya menghulurkan tangan dan disambut oleh Nadia.Nadia mencium tangan Zafran setelah menyarungkan cincin.Apabila Nadia mengangkat muka Zafran mencium dahi Nadia.Nadia terkelu.Jantungnya berdegup kencang.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Majlis akad nikah berjalan dengan lancar.Semua tetamu ramai yg dah beransur pulang.Tidak ramai pun tetamu yg datang cuma saudara-mara Zafran yg datang.Ibu angkat Nadia,Mak cik Salmah pun datang dia boleh menerima kenyataan Nadia terpaksa kahwin.

      "Akak berehatlah dah malam ni mesti akak penat"kata Syirah apabila melihat muka Nadia yg pucat.Kesian dia melihat abangnya terpaksa kahwin tapi dia gembira abang dia kahwin dengan Nadia bukan Risya.Dia tau Risya ada hati dengan abangnya tapi abangnya tidak melayan.

     Nadia hanya menganggukkan kepala dan terus melangkah menaiki tangga untuk ke bilik Zafran yg menjadi miliknya juga sekarang.Dia mengambil tuala dan terus memasuki bilik air.

     Zafran masuk ke dalam biliknya dia mencari Nadia tapi tidak nampak dimana Nadia berada.Dia terdengar bunyi air di bilik air.Dia merasakan itu Nadia dia terus merebahkan badan di atas tilam.Penat dia memikirkan masalah dia ni.Tau-tau saja dia sudah menikah dengan Nadia.Tersenyum kecil Zafran mengingatkan detik dia mencium dahi Nadia.

     Nadia melangkah keluar dari bilik air.Dia nampak Zafran tertidur,dia melihag jam di tepi katil dan terus mengejutkan Zafran."Awak bangunlah bersihkan diri dulu baru tidur"kata Nadia.Zafran mencelikkan mata tapi masih mamai lagi.

    Dia hanya angguk dan masuk ke dalam bilik air.Nadia melirik ke arah Zafran yg masuk ke dalam bilik air dan terus menyiapkan pakaian untuk Zafran.Dia teringat kata ibu angkatnya.

"Nad dah jadi isteri orang,Nad kena jaga makan minum suami dan kena hormatkan dia"kata Mak Cik Salmah sambil mengelus tangan Nadia.Nadia hanya menganggukkan kepala.

     Tersentak Nadia apabila mendengar pintu bilik air dibuka.Dia menoleh ke arah Zafran yg hanya memakai tuala sahaja.Cepat-cepat Nadia alihkan pandangan ke arah lain.Malu dia melihag Zafran seperti itu.

    Zafran hanya tersengih melihat Nadia yg malu memandangnya.Dia cepat-cepat memakai baju dan baring di atas katil.Nadia hanya menunduk di hujung katil sama ada nak naik atas katil atau tak.

     "Nad naik lah sini"kata Zafran sambil menepuk tempat di sebelahnya.Nadia hanya mengikut kata Zafran.Zafran duduk bersila di depan Nadia.Mencapai tangan Nadia sambil mengelusnya lembut.

   Nadia hanya diam walaupun jantung berdegup kencang."Nad,maafkan saya sebab saya awak terpaksa kahwin dengan saya"kata Zafran menundukkan kepala.Nadia mengangkat muka memandang Zafran."Saya tak kisah pun kalau saya terpaksa kahwin dengan awak Zaf,asalkan awak jaga saya sampai bila-bila"balas Nadia tersenyum manis ke arah Zafran.Dia turut membalas gengaman tangan Zafran.

     Zafran mengangkat muka memandang Nadia dengan rasa tidak percaya."Betul ke ni"tanya Zafran tidak percaya."Nadia tersenyum lagi dan mengangguk.Zafran terus memeluk Nadia."Saya janji akan jadi suami yg bertanggungjawab dan akan jaga awak Nad"balas Zafran memeluk Nadia erat.

     Nadia tergamam.Dia membalas pelukan Zafran sambil tersenyum.Dia rasa bahagia berada dalam pelukan Zafran.

   Zafran melepaskan pelukan dan memegang pipi Nadia."Nad saya takkan buat awak menangis lagi"kata Zafran sambil merenung ke dalam mata Nadia.Nadia membalas renungan tersebut sambil memgangguk dan menitiskan air mata.

    Zafran mengelap air mata Nadia sambil mengusap pipi Nadia."Jangan menangis Nadia"kata Zafran lagi.Nadia mengelap air matanya sambil tersenyum ke arah Zafran.

   Mereka pun terus baring dan tidur dengan lena sekali.Zafran memeluk Nadia dan mencium dahi Nadia.'I love Nad'bisik hati Zafran dan terus terlena.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Nadia terbangun dari tidur apabila melihat jam menunjukkan pukul 6.15.Dia bangun tetapi merasakan ada tangan yg memeluk pinggangnya.Dia menoleh ke sebelah.

    Melihat Zafran yg masih lena memeluknya.Dia tersenyum sambil mengusap pipi Zafran.Dia mengalihkan tangan Zafran dan terus melangkah ke bilik air.

   Selesai mandi dia mengejutkan Zafran."Abang bangunlah"kejut Nadia.Dia memanggil Zafran abang sebab merasakan lagi manis memanggilnya seperti itu.Tersengih dia,'macam manja sangat lah pulak'bisik hati Nadia.

      Zafran tersedar dan terus duduk di atas tilam.Dia merenung Nadia kerana terkejut Nadia memanggilnya abang."Nad panggil saya apa tadi"tanya Zafran nakkan kepastian.

     "Nad panggil abang,abanglah"balas Nadia sambil tersenyum manis ke arah Zafran.Melebar senyuman Zafran."Thanks sayang"balas Zafan mencium pipi Nadia sekilas dan terus turun dari katil dan masuk ke bilik air.

     Nadia tersentak memegang pipinya.Namun seketika tersenyum pula bila Zafran memanggilnya sayang sebenyar tadi.Dia menyediakan baju Zafran dan terus turun ke bawah untuk tolong menyediakan sarapan..

******************************

Hehehh jangan lupa vote and komen...maaf kalau ada typo😁😁

Layakkah Aku..[C]Where stories live. Discover now