Bab 22

134 1 0
                                    

Hari ini Nadia dan kak Fina mengemas barang untuk balik ke KL.Nadia tidak dapat menahan rindunya lagi pada Zafran..ye dia terlalu rindukan suaminya itu.

    Setelah siap Nadia mempacking barang ke dalam languagenya,dia pun turun ke bawah untuk berjumpa dgn kak Fina."Akak,Nad dah siap ni"ujar Nadia ketika duduk di sebelah kak Fina.

      Kak Fina hanya menggukkan kepala."Dah jom"kata kak Fina dan terus melangkah keluar membawa language Nadia untuk di letakkan di bonet kereta mikiknya.

     Nadia membontoti langkah kak Fina yg laju sahaja menonong ke keretanya..apa yg dikejarkan pun tak tau.

    "Ok semua dah siap,jom kita bertolak sekarang!"ujar Nadia teruja."Hang ni kan tak menyempat langsung"kata kak Fina sambil geleng kepala."Hehe"tersengih saja Nadia mendengar kata kak Fina.Mereka pun mula bertolak ke KL yg mengambil masa lebih kurang tiga jam untuk sampai ke sana..(jangan kecam saya..hahha tak tau berapa jam dari Penang ke Kl jadi saya main bantai je😅😅)

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  Harini ialah hari dimana Nadia akan balik dari Penang bersama kak Fina.Kakak sedara Muaz.

    Nadia telah memaklumkan pada Muaz yg dia akan balik harini.Jadi Muaz berasa teruja menanti kepulangan Nadia.Dia teruja sebab lepasni dia tak payah nak risaukan Zafran yg macam orang sasau kat rumah ni..

      Sedang Muaz leka menonton tv ada pulak mahluk allah yg menyibuk di sebelahnya.(Hahhah)."Abang Muaz kenapa happy semacam je"tegur Syirah.Ye Syirah lah mahluk allah tu...hehe..

    "Hehe happy pun salah ke"tanya Muaz pula."Tak salah cuma Irah pelik je"jawab Syirah lagi.Muaz tidak tau adakah perlu dia bagitau Syirah or biarkan rahsia.Muaz mengeluh perlahan.

     "Kenapa bang"tanya Syirah pelik.'Tadi happy sekarang mengeluh pulak tunang aku ni'desis Syirah."Eh tak ada apa2 lah"dalih Muaz.Syirah hanya mengangkat bahu.Malas lah dia nak pikir,baik dia tengok k-drama lagi bagus.

    Muaz hanya diam di samping Syirah.'Nanti dia tahu jugak,biarlah jadi suprise'bisik hati Muaz."Abang nak naik atas jap,nak tengok Zaf"ujar Muaz dan bangun melangkah ke tingkat dua di mana Zafran berada.Syirah hanya angguk kepala tapi mata masih melekat pada tv.Dia kalau tengok k-drama dah tak pedulikan sekeliling.

    Zafran duduk di balkoni sambil termenung.Dia rindukan gelak tawa Nadia,dia rindu senyuman manis Nadia..dia rindu semua tentang Nadia yg membuatkan dia tidak berhenti menyanyangi gadis itu.

     'Nad sayang sangat kat abang,janji dgn Nad tau abang akan jaga dan sentiasa ada di sisi Nad'

  Kata2 Nadia masih tergiang-ngiang di telingannya.Ye dia bodo kerana lebih percaya cakap Risya...sekarang dia sunyi tanpa Nadia.Dia ego.

     Rasa bersalah yg menguasai dirinya sekarang.Mana lagi dia nak cari isterinya itu.Lansung tiada khabar.Dia terlalu rindukan wajah yg sentiasa membuatkan harinya lebih bersemangat...

   Tok...tok...

Pintu diketuk dari luar...Zafran hanya menoleh ke arah pintu tersebut.Dia tiada daya ingin membukanya.Biarlah orang yg ketuk itu masuk sendiri.Dia dah penat...asyik ulang-alik dari katil ke tandas mengeluarkan semua isi perutnya.

     Klak..

Pintu terbuka dari luar dan terjegul kepala Muaz.Dia mengeluh melihat Zafran yg termenung itu.Perlahan-lahan dia merapati Zafran.

     "Zaf,kau ok tak"tanya Miaz sambil menepuk perlahan bahu Zafran.Zafran hanya angguk kepala."Ni kau dah makan ke belom"tanya Muaz lagi."Belom"jawab Zafran lemah.

Layakkah Aku..[C]Where stories live. Discover now