Bab 7

110 5 0
                                    

Seminggu kemudian...

     "Mummy,Zaf pergi dulu eh takut lambat pulak masuk U ni."kata Zafran sambil menyalam tangan puan Zalia."Yelah hati-hati bawak kereta"pesan puan Zalia kepada Zafran.

      "Irah ni tak der siapa pun yg nak layan,macam tunggul je kat sini"kata Syirah dengan mencebik.(Sian dia x der yg layan)😂😂😂 "kau diam author tak yah menyibuk"kata Syirah meluat.Back to the topic.

      "Eh lupa pulak adik abang sorang ni"kata Zafran sambil mengusap kepala Syirah."Hish jangan main kepala Irah lah"marah Syirah sambil menjeling tajam abangnya.

       "Dah jangan gaduh pergi cepat nanti lambat pulak,Irah ikut abang Zaf sekali ya biar cepat sampai"kata puan Zalia menghentikan pergaduhan anak-anaknya.

"Ok mummy,bye love you"balas Syirah sambil memeluk puan Zalia."Cepatlah Irah nanti abang kena denda sebab lambat"kata Zafran terus memboloskan diri ke dalam kereta chaptiva sportnya.(Author tak tau ada tak jenama kereta tu..😅😅)

      "Ye lah abang ku sayang Irah nak naik lah ni"balas Syirah lagi dan terus memboloskan diri ke dalam kereta itu juga.Mereka melambaikan tangan ke arah puan Zalia dan terus kereta tersebut meluncur laju ke jalan raya.


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

      "Mia cepatlah nanti lambat siaa"marah Hanna sambil bercekak pinggang memandang Mia yg baru menuruni anak tangga."Hehe jangan marah sabarlah kau ni"balas Mia pula sambil tersengih.

     "Hish dia ni suka lama-lama kat atas,ada siapa kat atas bf kau ke"marah Hanna lagi."Mana ada,kau ni asal hah"balas Mia sambil menjeling tajam Hanna.

      "Dah-dah jom gerak nanti kita jadi pelajar baru last minit pulak"kata Nadia menghentikan pergaduhan dua sahabatnya itu.(Ada ke pelajar baru last minit 😂😂)"kau diam eh sibuk je"marah Nadia.(Ok dh sambung balik)

     "Baik bos!!"balas Mia dan Hanna serentak sambil tersengih.Mereka terus memasuki kereta myvi dan terus meluncur laju di jalan raya.



💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦

      "Wei hari ni ke pelajar baru tu masuk"tanya Iman dengan teruja sekali."Yelah kot mana aku tau"balas Zafran sambil mengangkat bahu tanda tidak tau.

     "Haraplah ya"kata Adam pula sambil tersengih."Yes aku pun setuju"balas Farhan pula."Kau semua setuju"kata Iman meluat dan mereka terus ketawa terbahak-bahak.

⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

"Assalammualaikum semua,semua sihat"tanya Prof Lina."Waalaikummusalam prof kami sihat!!"balas semua pelajar.

     "Baik untuk pengetahuan semua kita ada tiga orang pelajar baru,silakan masuk"kata Prof Lina sambil melirik tiga orang gadis yg berada di depan pintu tersebut.Mereka pun melangkah masuk dengan perasaan berdebar.Ceh macam nak ambil SPM je😂.

     "Sila kenalkan diri kamu bertiga"kata Prof Lina lagi."Nama saya Nurul Nadia Sofea,boleh panggil Nad je"kata Nadia sambil tersenyum manis ke arah semua pelajar di depan mereka untuk menghilangkan rasa debar di dada.

     "Nama saya Nur Damia Qaisara,boleh panggil saya Mia"kata Mia pula."Dan saya Nurul Hanna Imani,boleh panggil saya Hanna je"kata Hanna tersenyum manis.

     Semua menganggukkan kepala."Baiklah Kamu bertiga boleh duduk di tempat yg kosong"kata Prof Lina tersenyum manis ke arah mereka bertiga."Terima kasih Prof"kata mereka bertiga.Prof Lina hanya menganggukkan kepala.

     Mereka terus duduk di belakang kumpulan Zafran."Wei lelaki ni sama kelas dengan kita siaa"kata Hanna teruja kerana dapat berjumpa dengan lelaki yg hensem ni.(Heheh😂😂)

    "Fokus Cik Hanna Imani"kata Nadia sambil menjeling Hanna di sebelahnya dan terus memandang ke depan semula."Ye lah"balas Hanna terus memandang ke depan mendengar apa yg Prof Lina bebelkan di depan.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


    "Wei jumpa lagi gadis tercantik ni dhoo"kata Iman menjeling tiga orang gadis di belakangnya."Diam lah kau"marah Zafran.

"Ye lah"balas Iman sambung membuat kerja yg diberikan Prof Lina tadi...

"Okay semua sampai di sini saje kelas saya,jadi pastikan kerja yg saya bagi siap minggu depan ya"kata Prof Lina sambil memandang semua pelajarnya.

     "Baik prof!!"balas semua pelajar.Prof Lina terus berlalu keluar dari dewan tersebut."Hi nama Saya Nur Intan Marlia,panggil Intan je"kata Intan sambil menghulurkan tangan ke arah Nadia.

   "Ooh hai"balas Nadia membalas huluran tangan Intan."Jom lah ikut saya kita makan kat kafe"kata Intan sambil berjalan keluar dari dewan dan diikuti yg lain.

    "Kitorang memang nak pergi kafe pun cuma tak tau kat mana"kata Mia pula."Ooh korang ikut saya je"balas Intan tersenyum manis ke arah Mia.'Comel lah Intan ni'kata Mia di dalam hati.

     "Ok jom!"kata Hanna dengan teruja sebab dia tgh lapar sekarang ni..

💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦💦

     "Wei jom ah pergi kafe aku dah lapas siaa"kata Adam sambil memegang perutnya yg sudah membuat konsert."Ok jom"kata Zafran dan mereka bertiga terus berlalu pergi ke kafe....

Layakkah Aku..[C]حيث تعيش القصص. اكتشف الآن