BAB20. (latihan bersama Elemental)

1.6K 136 41
                                    

Bersambung.....

Di Arena latihan terdapat semua ejen muda berkumpul di situ sambil membuat rengangan yang diperhatikan oleh 6 element yang mengawasinya. Juga  mentor dan ketua teras turut menghadiri latihan itu. (Tapi tolong tengok jelah//plak)

"Korang dah ready ker? Kita akan buat latihan seperti sebelum ni... Tapi kali ni lebih extream(?) daripada tuan kitaorang ajarkan. Faham?!" tegas Hali dengan dingin yang membuatkan ejen muda meneguk ludah.

"Tapi sebelum itu... Kitaorang nak ingatkan.. Kita akan mulakan latihan mengikut teras dahulu.. Supaya korang faham ape peranan korang dalam misi kali ini" kata taufan sambil berjalan mundar mandir di hadapan ejen muda seperti askar. Gempa hanya mengeleng dengan kedua element itu yang sudah lama bersama.

"Okay, sekarang ini.. Aku dah bahagikan korang dengan semua elemental kat sini jadi.... 2 teras dua orang elemental... 2 teras lagi dengan satu elemental." kata solar dengan menaip sesuatu di satu tab yang membuatkan hologram maklumat tersebut terpacar di hadapannya dan elemental yang lain.

"Urm.... Abang boboiboy?" ujar Moon.

"Ye?" jawab kesemua elemental itu yang membuatkan Moon sedikit gagap untuk bertanya. Seram oi😐👌, yelah semua elemental pun boboiboy jugak kan?

"Ape tujuan kitaorang buat latihan ni?" - Moon.  Mereka tersenyum senget lalu berkata.

"Seperti yang kitaorang cakap... Kitaorang perlukan korang dalam masalah kitaorang sekarang" - Gempa

"Masalah ape tu?" soal bulat dengan mengangkat tangannya keatas.

"Hah... Acctually macam ni, ape yang korang tengok sekarang ni.. Kitaorang berenam kan?" gempa menarik nafas pada awal pembicaraan dan menerangkan satu persatu walaupun terasa sebak.

"Sebenarnya, kitaorang bertujuh... Tetapi salah seorang dari kami telah di culik dan-" ice terdiam dan merasakan sesuatu tarikkan yang kuat pada rambutnya begitu juga dengan element yang lain.

Mereka memejamkan mata mereka dan mengengam tangan dengan kuat bagi menahan tarikkan itu.

Elemental p.o.v

Nampaknya dia dah mula menyakiti thorn. Jadi,betullah yang ubat tu memberi effect kepada kita semua.

Elemental p.o.v end

"Boboiboy! Kamu okay ke?" ujar Ejen zain dari ruang pemerhatian namun tidak di balas oleh semua elemental disitu.

Ketua teras semakin risau,lalu mengarahkan Ejen bakar untuk membawa mereka ke bilik rawatan dan berehat. Tiba - tiba....

"Tak pe mentor, kitaorang okay jer... Cuma tengah berfikir sesuatu je ni" - blaze.

"Betul tu, kalau macam tu jom kita mulakan latihan sekarang.. Baiklah, teras neuro bersama Gempa, teras inviso bersama taufan dan hali, teras kombat bersama ice dan blaze, dan tekno pula dengan aku. Okay! Boleh gerak sekarang!" solar mengiyakan pernyataan blaze lalu cepat - cepat untuk melakukan latihan sebelum soalan lain pula yang masuk.

"Baiklah, kelas kita akan diadakan di luar akademi" teruja blaze sambil berjalan dengan riangnya.

"Wei! Ape pulak! Kat dalam akademi lah sejuk sikit" bantah ice yang menarik hoodie blaze.

"Ah! Tak de tak de... Nanti kau tidur" kata blaze selaku menarik tangan ice untuk ke arena di luar. Maka terlihat disitu yang ice sedang cemberut dengan blaze yang menariknya.

Gempa,hali,taufan dan solar hanya menepuk dahi mereka dengan perangai ice dan blaze manakala ejen - ejen muda juga mentor hanya tersenyum cangung melihat perkara itu.

Get well soon boboiboyWhere stories live. Discover now