Bab25.(promised)

1.5K 127 65
                                    

Gambar tu cam tak de kaitan.. Tapi author ape kisah.. Warghahahhaah

Continue....

Di tempat duduk ruang tamu betul2 berada pada pintu utama Akademi MATA itu (korang tahukan kat mana? Kalau tak tahu gi tengok ejen ali s2 balik)

Terdapat tiga orang manusia or lebih mesra 3 orang anak beranak itu serta sebuah robot merah sepertinya sedang membahas tentang sesuatu kejadian yang berlaku tidak lama itu dengan diiringi pelbagai jenis riak muka. Namun tanpa disedari mereka, ade sahaja mata - mata yang mengintai mereka.

"Kenapalah boboiboy rahsiakan benda ni daripada kita? Patutlah waktu first day muka dia pucat semacam" Bulat membetulkan posisinya dari mode mengintai ke mode bersandar pada dinding.

Semua kawan-kawannya mula menoleh kearahnya dan berhenti mengintai boboiboy sekeluarga.

"Hmm, mungkin dia tak nak semua orang bimbangkan dia?" Rudy menyegetkan kepalanya sambil menyilang tangannya.

"Betul tu, aku seTU-!!!! WARGHH!" jerit Jet apabila dua kuasa elemental boboiboy, ice dan blaze bercekak pingang melihat mereka semua. Manakala ice hanya dingin lebih lagi berbanding sebelumnya.

"Korang buat ape kat situ? Korang tahukan, itu perbincangan peribadi mereka.. Kenapa korang nak curi - curi dengar?!" muka blaze berkerut dengan penuh amarah apabila mereka mengintai keluarga tuannya itu.

"Betul, kitaorang pun tak pernah pun campur tangan dalam urus peribadi dia. Jadi! Korang lagi lah tak boleh masuk campur!! Dah jom berkumpul sana" datar ice dengan suaranya membolehkan seseorang individu itu boleh pengsan akibat kesejukkan selama 2 hari.

Dia mula menarik tangan ejen - ejen muda itu bersama blaze ke tempat arena tadi. Di mana amato menarik tangan isteri dan anaknya untuk berbincang dan meninggalkan semua orang yang separuh terpinga - pinga di arena itu.

FLASHBACK

"Apa khabar, kawan lama... Or lebih mesra.. Musuh sejati aku~" ujar orang itu yang membuat semua disitu membuka kekuda. Manakala air muka para elemental dan boboiboy berubah menjadi muka yang penuh kebencian terhadap orang itu.

"Ryu..." gumam amato dan mechabot.

"Ape?!" teriak boboiboy sedikit apabila mendengar perkataan yang pernah sampai kepada telinganya bahawa nama itu adalah salah satu nama dalam senarai musuh ayahnya. Dari dahulu lagi dia akan berhati - hati dengan musuh ayahnya dan dia akan berjaya melindungi dirinya sendiri. (Ini pun boleh dikira kecaman pasal berdikari ye//plak).

Namun, kini dia sudah tewas kepada musuh ayahnya yang menyamar sebagai doktornya.Ya, dia sudah tahu perkara ini dari bangunan itu lagi setelah solar berjaya mengkaji perkara itu. (Solar: *kembang*)

Dia berasa sangat bersalah kerana menyusahkan mama papanya atas perbuatan atau tindakkannya tidak memberitahu perkara sebenar. Walaupun mama papa tidakkan sesekali menyalahinya.

(Yelah... Sendiri buat musuh.. Takkan nak salahkan anak pula. Parents ape gitu.. Aku cancelkan dia berlakon.. Wargahahhaabaahhaahhaahaha)

"Ye, Amato... Heh, takkan kau dah tak kenal kot~" sinisnya yang membuatkan amato menjeling dan berdecih.

"Ouh ye.... Mungkin kau dah tak kenal aku~~ but mungkin kau kenal budak ni~" katanya dengan nada seperti main - main sahaja. Screen yang dipaparkan itu bertukar kepada situasi lain dan kelihatan seperti sebidang kain putih yang besar menutupi sebuah tubuh seakan - akan empunya tubuh itu dalam kalangan umur 13-15 tahun.

Get well soon boboiboyWhere stories live. Discover now