Bab21(percepatkan misi)

1.3K 127 36
                                    

Malas nak cakap byk... Just remeber to enjoy and comment..kalau boleh vote lah sekali😉😎.

Bersambung....

"Abang solar! Tengok ni! Saye berjaya!" teriak bulat dengan sekuat hatinya apabila dia berjaya mencipta alat yang diajarkan oleh solar. Yelah, sikit-sikit rubic cube...bulat cuba.. Tiga segi cube nyampah gue😑. Jadi solar tolonglah ubahkan sikit teknologi dan reka bentuk peralatan yang dia buat.

"Hmm.. Bagus, cuba kamu upgrade kan sikit bentuk peralatan tu supaya mudah dipakai oleh ahli pasukkan dan biar dia nampak epic plus cantik" kata solar lalu menunding kearah bulat dengan membuat kedua belah tangannya menjadi pistol.

Pandangan solar mula beralih kepada khai selepas melihat semangat berkobar - kobar daripada bulat yang mula merancangkan sesuatu😐👌.

"Macam mana proses kamu... Jap, ape nama kamu?" soal solar sambil menyilang tangannya.

"Ouh, nama saya khai bahar.... Boleh panggil khai jer" khai tersengih.

"Uik? Yang artis tu ke?" - solar

"Eh, tak tak.. Saye pelakon citer ni jer" - khai

"Ouh, tak pe.. Tak pe.. Kau boleh sambung kerja kau" kata solar. Khai menganguk lalu menyambung projeknya semula. Kini solar memandang Ali yang kelihatan buntu hentak menciptakan peralatan ape.

"Hey, kau kenapa ni?" solar menumbuk perlahan bahu ali.

"Ouh, aku buntulah nak projek ape" kata ali lalu menongkat dagunya dengan kedua belah tangannya. Solar membuat gaya berfikir dan dia pun memetik jarinya.

"Ha! Ape kata kau cipta benda yang kau teringin sangat nak benda tu wujud depan mata" cadang solar.

"Aku teringin sangat nak mama wujud depan mata aku" sayu ali yang membuatkan solar agak sebak ketika nama mama aliyanya disebut lalu dia teringat sesuatu.

Flashback~

"mama aliya buat ape? Nak tolong.." ujar seorang budak yang dikalangan umur 7 tahun itu dan memakai topi berwarna oren. Dia cuba memanjat kerusi di sebelah aliya yang agak tinggi daripada ketinggiannya.

"Eh, boboiboy? Dah habis latihan dah?" soal Aliya sambil tersenyum manis pada budak yang bernama boboiboy itu.

"Haah, boboiboy kan kuat... Mestilah habis latihan awal" kata boboiboy dengan suara keciknya sambil membuat gaya seperti orang megangkat berat 💪💪.

"Hihihihihihi,eeee.. Budak ni" Aliya mencubit pipi boboiboy dengan secara perlahan - lahan sambil tertawa. Boboiboy tersengih.

Setelah aliya melepaskan cubitan pipi kepada anak saudaranya... Dia pun mula menyambung kerjanya yang tergendala tadi.

"Ini alat perlindungan mega shield ke, Mama aliya?" soalnya dengan suara yang agak pelat sambil membelek satu perkakasan yang merambangkan matanya untuk melakukan kerja tersebut untuk Aliya.

(Yelah, dia terer bab gadjet ni dari 5 thn kn🌝 confirm ah..)

"Haah, itu pulak benda utama untuk mega shield ni" kata aliya sambil menerangkan perkakasan yang berada pada tangan boboiboy.

"Woahh, BOBOIBOY NAK TOLONG ! BOBOIBOY NAK TOLONG!" jerit boboiboy teruja.

"Eh, ok ok ok... Jangan lompat atas kerusi jatuh nanti" Aliya mula bimbang dengan boboiboy yang melompat sambil merayu itu. Dia bersorak gembira lalu dengan secara automatiknye menjadi budak baik dan duduk diam.

"Haih, budak ni" gumamnye bersendirian sambil bersweetdrop dengan sifat ingin membantu dan ingin tahu boboiboy.

"Okay, kalau macam tu jom mula!" - aliya

Get well soon boboiboyWhere stories live. Discover now