46 Gian Main Dengan Isteri Ustaz

12.4K 17 0
                                    


Ustaz Halim meminta anaknya yang berusia enam tahun itu menjengok
diluar rumah untuk melihat sama-ada sesiapa yang datang kerumahnya. Bunyi deruan engin lori yang agak kuat diluar seolah ada orang datang kerumahnya.

Setahunya tidak ada pun dia menempah atau meminta sesiapa menghantar barang untuknya. Setelah dia sendiri menjengoknya, barulah dia tahu ada orang yang
akan duduk atau sewa rumah kosong disebelahnya.

” Dah ada orang sewa rumah sebelah tu. Nampaknya benggali pula yang sewa
rumah Che Ibrahim tu ” kata ustaz Halim bila ditanya oleh isterinya. Kesal juga ustaz Halim kerana sepanjang dia menyewa dirumah itu, belum ada lagi jiran-jiran terdekatnya orang melayu. Kesemuanya berbangsa asing. Didepan dan disebelahnya kesemuanya bangsa cina.
” Apa khabar Ustaz “. Ustaz Halim menjengok keluar bila terdengar namanya dipanggil. Seorang lelaki yang lebih kurang sebaya dengannya telah tercegat dan tersenyum kearahnya dimuka pintu. Rupa-rupanya penghuni baru yang akan menyewa disebelah rumahnya yang datang. Terkejut juga Ustaz Halim kerana sebelum ini jiran-jirannya yang lain yang berbangsa asing itu tidak pernah datang kerumahnya.
Setelah lelaki tersebut memperkenalkan diri barulah Ustaz Halim tahu bahawa yang menyewa rumah itu adalah sepasang suami isteri berbangsa benggali.Walaupun lelaki tersebut tidak memakai sarban, Ustaz Halim tahu yang dia adalah berbangsa benggali, kerana beberapa orang keluarganya yang datang sama adalah memakai sarban diatas kepalanya. Hanya lelaki yang ingin menyewa rumah itu saja yang tak memakai sarban..

Setelah beberapa hari benggali itu tinggal disitu barulah Ustaz Halim merasa lega. Didapatinya Jagjit Singh baik orangnya dan tahu menghormati dia sekeluarga yang berbangsa melayu. Isterinya Susmita Kaur juga ramah orangnya, walaupun cakapnya agak pelat, tidak seperti suaminya yang begitu fasih berbahasa melayu. Jagjit juga tidak memelihara anjing seperti jiran cinanya yang lain. Jadi bila Jangjit mengajak mereka sekeluarga bertandang kerumahnya, tidaklah menjadi masaalah bagi Ustaz Halim sekeluarga.

” Milah, pergilah bertandang kerumah sebelah tu. Tak ada salahnya kita berbuat baik kepada jiran walaupun dia berbangsa asing dan beragama lain. Kebaikan kita adalah mencerminkan kebaikan agama kita ” kata Ustaz Halim menasihati isterinya. Setelah beberapa bulan berjiran, hubungan Milah dan Susmita begitu baik sekali. Oleh kerana mereka sama-sama tidak bekerja dan saling hurmat >menghurmati antara satu sama lain, hubungan mereka berjalan dengan baik. Malah mereka juga saling menghulurkan apa saja makanan. Susmita juga selalu memberitahu kepada Milah bahawa dia tidak makan makanan yang diharamkan oleh Islam. Dia juga tidak makan babi. Begitu juga dengan suaminya, Jagjit. Susmita juga lebih suka dengan masakan melayu, jadi dia selalu meminta Milah mengajarnya. Pendek kata, bila saja ada masa terluang atau ketika anaknya ke tadika, Milah akan berkunjung kerumah Susmita. Apatah lagi sekarang ini Susmita telah mengandong, kadang-kadang dia banyak bertanya dan meminta nasihat dari Milah. Milah sendiri bukannya tahu sangat, tapi pengalamannya ketika mengandungkan anaknya itu dapat dikongsinya dengan Susmita. Walaupun ketika Jagjit ada dirumah, Milah tak rasa kekok untuk berbual-bual dengan Susmita. Tambah-tambah lagi Jagjit pandai mengusiknya dan agak kelakar juga.
Tapi yang Milah terpesona ialah dengan ketampanan Jagjit. Rupa paras Jagjit tak ubah seperti D.J. Dave, penyanyi pujaannya semasa anak dara dulu.

Bukan saja Milah yang selalu berkunjung kerumah Susmita malah Ustaz Halim juga suka berbual-bual dengan Jagjit. Tambah lagi Jagjit cukup pandai berbual. Pasal agama Islam pun dia banyak tahu, maklumlah dia dulunya bersekolah melayu dan berkawan dengan budak melayu. Jagjit sendiri pula tidak ada amalan agama, tapi keluarganya beragama Keristian. ” Jagjit tu nampaknya tertarik juga dengan Islam. Semasa saya berbual-bual dengannya, banyak yang dia tahu tentang Islam. Kalau kita pandai dan berbuat baik dengannya, mungkin kita dapat tariknya menganut Islam ” kata Ustaz Halim ketika berehat dan berbual-bual dengan isterinya.

Sejak akhir-akhir ini Milah rasa satu kelainan ketika dia berada dirumah Susmita, terutama ketika suaminya Jagjit ada bersama. Jagjit yang selalu berseluar pendek dan tak berbaju itu kadang-kadang membuatkan dia geli melihatnya. Tubuhnya yang sasa dan dadanya yang bidang serta ditumbuhi bulu-bulu itu agak menyeramkannya. Tambahan pula Jagjit sekarang sering memerhatikannya. Dalam kekerapan Jagjit memerhatikan dirinya begitu, perasaan bangga Milah datang juga dalam dirinya. Dia yang sudah beranak satu itu, dapat juga menarik perhatian lelaki setampan Jagjit, fikir Milah dalam hati. Pernah pada suatu hari Milah sedang mangajar Susmita membuat kueh karipap. Jagjit yang kebetulan ada dirumah telah ikut sama memerhatikan cara-cara membuat kueh karipap. Dan dalam berbual sambil membuat kueh ketika itu, Milah telah bertanya kepada Jagjit, kueh apakah yang disukainya. Lalu dengan selamba sambil tersenyum Jagjit menjawab yang dia sangat suka makan ” apam melayu “. Milah berubah mukanya tiba-tiba bila mendengar jawapan tersebut kerana Milah faham sangat bila disebut ” apam “. Tapi Milah tak tahu sama ada Susmita faham atau tidak maksud ” apam ” yang dikatakan oleh
suaminya itu. Tapi Milah pasti maksud ” apam ” yang dikatakan oleh Jagjit itu adalah kemaluan perempuan. Yang lebih tak sedap lagi dihati Milah ialah bila Jagjit
kata ” apam melayu “. Mungkinkah Jagjit maksudkan yang dia suka pada >kemaluannya ?, fikir Milah dalam hatinya. Bulu romanya mula berdiri.. Bukan itu saja yang membuatkan Milah seram, malah pada suatu malam, ketika Susmita mengajak keluarganya makan malam bersama-sama. Kebetulan pula malam itu suaminya tidak dapat bersama kerana ada kelas tambahan, jadi hanya dia dan anaknya saja kerumah Susmita. Semasa makan Milah duduk dihadapan Jagjit. Anaknya duduk disebelahnya dan Susmita pula duduk disebelah Jagjit. Ketika Susmita bangkit menuju kedapur untuk tambah makanan, Milah terasa kakinya disentuh-sentuh. Dia ingatkan ada kucing atau lain-lain binatang peliharaan, tapi bila dia menjengok kebawah meja, didapatinya kaki Jagjit yang menyentuh-yentuh kaki dan betisnya. Lalu dia mengalih kakinya kebelakang. Tapi selepas itu, walaupun Susmita ada bersama, Milah terasa kaki dan betisnya disentuh lagi walaupun sudah dijauhkannya. Milah begitu serba salah. Nak bangkit dan bertukar tempat dengan anaknya, takut Susmita perasan atau bertanya kenapa dia tukar tempat. Bagi Milah, dia tidak ingin Susmita mengentahui akan perkara ini. Ia bimbang akan terjadi perkelahian pula diantara mereka suami isteri. Dia memang menghurmati Susmita selama ini. Jadi nak tak nak Milah terpaksa bertahan dan membiarkan saja kaki
Jagjit menyentuh-yentuh betisnya. Tapi rupanya tidak betis saja yang disentuhnya, malah kaki Jagjit semakin keatas dan sudah menyentuh pada pahanya pula.Dari rasa geli menjadi bertambah geli lagi. Dan dari bertambah geli, Milah mula
terasa lain macam pula. Naluri wanitanya mula datang, maklumlah bila betis dan pahanya disentuh-sentuh begitu. Suaminya Ustaz Halim tidak pernah pun mengusik-usik dibetis dan pahanya begitu. Yang suaminya sentiasa sentuh ialah pada buah dadanya dan terus pada kemaluannya. Milah pun tidak tahu bahawa betis dan pahanya itu akan memberikan rasa nikmat bila diusik-usik dan disentuh begitu. Milah semakin serbasalah. Dan akhirnya dia cepat-cepat menghabiskan makanannya, lalu bangkit dari kerusi dan menuju kedapur.

KISAH dari INTERNET 1.0Where stories live. Discover now