Part 19

3.3K 386 9
                                    

"lelaki itu mengejarku! bagaimana ini!" batin hana panik.

Lelaki itu berhasil mengejar hana. Tangan hana di tarik oleh lelaki itu, kandang kelinci yang hana pegang terjatuh. lelaki itu menarik hana menghadapnya dan langsung mendorong hana dengan keras ke dinding besar. Hana merasa tulang belakangnya sakit sekali. Lelaki itu menghimpit hana.

Ketika hana ingin berteriak, lelaki itu menutup mulut hana dengan tangan kanannya. Hana berusaha untuk melepaskan diri tapi lelaki itu lebih kuat.

“Diam!” bentak lelaki itu. Hana terdiam. mata gadis itu terbuka lebar menatap lelaki yang ada didepannya. Jantung hana berdegup tak karuan.

Lelaki itu menatap hana dengan tatapan dingin. “apakah kau ingin berteriak?” Tanya lelaki itu dengan nada dingin. Hana menggeleng.

“bagus.” Lelaki itu melepaskan tangannya dari mulut hana. Hana dapat bernafas sekarang.

Lelaki itu sedikit menjauh dari hana. Hana memberanikan diri menatap lelaki itu. Lelaki itu menatap hana dengan tatapan dingin nan menusuk. Hana meneguk ludahnya.

“k-kau habis membunuh?” Tanya hana dengan suara pelan. Lelaki itu menangguk. Hana sedikit terkejut.

“m-mungkin aku harus menelpon polisi.” Ucap hana menatap lelaki itu.

“silahkan saja.” Jawab lelaki itu. Hana mengangkat alisnya.

“kau tidak takut?” Tanya hana.

“untuk apa? Orang-orang sampah itu tidak akan bisa menangkapku.” Jelas lelaki itu. Hana melirik kaki lelaki itu, ada seperti sayatan pisau yang cukup dalam di kaki lelaki itu. Entah mengapa perasaan takut hana sekarang berkurang. Hana mendesah berat.

“kalau begitu percuma jika menelpon polisi. Sepertinya kau pembunuh kelas kakap.” Ujar hana.

Lelaki itu tersenyum miring menatap hana. “pembunuh kelas kakap? Mungkin aku lebih dari itu, baka.” Ucap lelaki itu.

Hana tertawa jengkel karna di panggil baka. “lebih dari itu kah..” hana berhenti tertawa, gadis itu menatap lelaki didepannya. “kalau begitu lepaskan aku.” Ucap hana.

Lelaki itu menatap hana dengan tatapan tak terbaca. “kumohon..” Lelaki itu menghela nafas dan mengangguk. Hana terkejut karna dia dilepaskan begitu saja. Hana tidak mensia-siakan hal ini.

Dia segera mengambil kandang kelincinya dan pergi berlari. Hana sempat berbalik melihat kebelakang dan dia melihat lelaki itu bersender pada dinding besar yang tadi menghantam hana.

lelaki itu duduk menyender pada dinding. Lelaki itu menutup matanya dan mendesah berat. Hana berhenti berlari, gadis itu berbalik menatap lelaki itu sejenak kemudian dia menghampiri lelaki tadi.

Lelaki itu sadar bahwa hana kembali. Dia membuka matanya dan hana ada berdiri didepannya.

“Apa yang kau inginkan? Apakah kau ingin mati..” Ucap lelaki itu.

“Anu.. apakah kau terluka?” Tanya hana. Lelaki itu menajamkan matanya pada hana.

“Apakah kau ingin aku antar ke rumah sakit?” Tanya hana lagi.

“rumah sakit? Siapa yang butuh tempat sialan itu.” jawab lelaki itu dingin.

Hana menaruh kandang kelincinya. Lelaki itu menatap hana dengan tatapan dingin. hana berdiri dan mengambil sesuatu di dalam tasnya dan mendekati lelaki berambut biru gelap itu. Hana mensejajarkan dirinya dengan lelaki yang duduk bersender.

“kalau begitu ambil ini.” Hana mengulurkan sapu tangan berwarna pink dengan gambar bunga-bunga.

“bah, aku tidak butuh sampah ini.” Ujarnya menolak mentah. “lelaki ini keras kepala.” Batin hana.

His Eye - Black "Tokyo Ghoul"Where stories live. Discover now