BABY DONT CRY ~10~

691 72 0
                                    

Hanna membuka matanya perlahan-lahan . Kepalanya berdenyut-denyut menahan sakit . Tanggannya meraba-raba mengapai sesuatu untuk bantunya bangun . Sesekali telinganya berdesing mengeluarkan bunyi nyaring . "Hanna ? Awak dah sedar . Baguslah ". Suara yang cukup dikenalinya , Hanna cuba mengigat kembali tuan punya suara itu . "Naeun ke tu ?" . "Wahh baguslah kalau awak masih ingat saya". Teruja Naeun bila Hanna masih mengigatnya lagi . Naeun ialah kawan Hanna sewaktu dia berada di semesta 3 di sekolah itu .Cuma mereka tidak beberapa rapat . "Naeun lama ke saya tidur ?" . "Seharian awak tak sedarkan diri , Nahh telefon awak , banyak mesej dan call masuk dari semalam terutamanya dari Ayuna" . Naeun menghulurkan telefon kepada Hanna . Telefon itu adalah khas untuk orang buta jadi senanglah Hanna hendak menaip mesej atau call sekali pun .Hanna memainkan peti suara yang masih belum dibaca .

"Hanna , unnie and oppa akan balik ke America untuk beberapa bulan . Unnie minta maaf sebab tak ada di sebelah Hanna untuk beberapa bulan tu . Unnie dan oppa harap Hanna boleh jaga diri . Kunci rumah unnie ada letak dekat bawah pasu bunga sebelah kiri pintu. Kalau ada apa-apa teejadi please cepat-cepat call Geun Suk oppa okay. Jaga diri" . Berat nafasnya untuk dilepaskan . Mulai harini dia kena biasakan diri duduk sorang-sorang dan masak dirumah. "So macam mana awak balik rumah nanti ?, ohh takpa-takpa nanti saya suruh Chanyeol oppa hantar awak balik " . Naeun tahu yang Chanyeol telah mula jatuh cinta dengan Hanna sebab itu dia cuba untuk merapatkan mereka berdua . "Mana Chanyeol ?" . Pelik Hanna bila tidak dengar suara Chanyeol . Seingatnya Chanyeol yang membawanya kesini.

~~~~~~~~~~~~~
Chanyeol POV

"Chanyeol , lepas ni ada seorang model akan buat photoshot so , buat yang terbaik ya . Tolong ambil gambar dia dari sisi tepi dan tengah ". Kepalanya dianggukkan beberapa kali tanda faham dengan kata-kata pengurus Jae itu . "Kai ,awak boleh masuk sekarang". Kaku Chanyeol bila nama Kai dipanggil oleh pengurus Jae . Rupanya model yang ditugaskan untuk dia menggambil gambar harini ialah Kai ."Tak sangka kita boleh jumpa kat sini" . Kai hanya memandang tajam kearah Chanyeol. "Baiklah , saya akan tinggalkan kamu berdua disini . Kai ingat tema kita ialah Badboy so awak kena tunjukkan sixpack awak tu . Hemm kalau takda apa-apa , saya pergi dulu". Pantas pengurus Jae meninggalkan mereka berdua .

Sepanjang photoshot berjalan Chanyeol hanya diam menumpukan perhatian terhadap kerjanya . "Kau takkan berjaya memiliki hati Hanna". Suara Kai memecah suasana sunyi itu . "Macam mana kalau aku berjaya ? . Takkan kau cemburu kot Kai atau kau menyesal sebab tinggalkan Hanna dulu" . Posisi Kai masih lagi sama seperti tadi , Chanyeol pula tidak duduk diam kesana-kesini untuk mencari sudut yang terbaik . "Aku akan cuba curi hati dia dan jadikan dia milik aku balik" . Kai terus bangun meninggalkan Chanyeol disitu . Hanya beberapa sahaja gambar yang berjaya Chanyeol ambil , takpalah itupun sudah cukup untuk dia dapat duit harini . Chanyeol tidaklah miskin sangat cuma dia lebih suka mencari duit sendiri sebab itulah dia menceburi bidang photografi .

Selsesai kerjanya , Chanyeol segera mengemas apa yang patut . Tak sabar hatinya ingin berjumpa Hanna . Sepanjang kerjanya hanya wajah gadis itu sahaja yang terbayang difikirannya . Kakinya laju melangkah keluar dari studio sambil matanya menjalar mencari ketera Audi R8 miliknya. Bingo . Dah jumpa pun . segera dia menghidupkan enjen dan keretanya laju bergerak .

HANNA POV

Dia hanya mendengar suara Naeun yang kadang-kadang ketawa sendiri . "Gembira nya Naeun". Suara Hanna membuatkan Naeun mengalihkan pandangannya . "Ni Teamin oppa, ajak keluar makan". Hanna hanya mengganguk faham . Kadang-kadang situasi Naeun tu mengigatkan dia kembali sewaktu bersama Kai .

"Hanna !!!, rindunya kat awak". Serta-merta pandangan Naeun dan Hanna dialih kearah punca suara itu . "Yahhh Chanyeol, saya tak boleh nafas". Chanyeol segera melepaskan pelukkannya , dia tidak dapat mengawal diri akibat terlalu rindu terhadap gadis itu. "So sweet , hemm saya taknak kacau daun pulak kat sini . Saya pergi dulu ye . Ohh lagi 1 , Hanna dah boleh keluar harini." Terkedek-kedek Naeun lari anak menginggalkan pasangan yang baru menyulam cinta itu . "Saya dengar dari Naeun yang Ayuna dah bertolak pergi America dengan Tao. So , apakata awak tinggal dengan saya , memandangkan takda siapa yang nak jaga awak" . Tangan Hanna dipegangnya erat membuatkan gadis itu berasa sedikit ganjal . "Takpa lah Chanyeol nanti saya pulak yang akan menyusahkan awak ". "Susah ?.Tak Hanna , awak langsung tak pernah susahkan saya dari saya kenal awak hingga sekarang . Dah jomm saya bawak awak balik ke rumah saya". Tangan Hanna tidak lepas dari gengamannya. Ya , kali ini dia tidak akan membuatkan kata-lata Kai tadi menjadi kenyataan . Tidak akan dia melepaskan Hanna untuk seorang lelaki seperti Kai itu .

♡BABY DONT CRY ♡                                ♢ 아기가 울지 마세요 ♢Where stories live. Discover now