BABY DONT CRY ~17~

562 66 1
                                    

Matanya jatuh pada almari yang betul-betul berada di hadapan katil. Kakinya menapak perlahan-lahan menuju ke arah almari . Sedikit-demi sedikit pintu almari ditolak , "omo !!!". Taksangka baju-bajunya masih ada dan sekecil zarah habuk pun tak melekat dibajunya . "Japp kalau baju aku masih ada , mesti baju Chanyeol pun ...." tanpa berlengah lagi dia berlari anak keluar menuju ke bilik Chanyeol . Pintu bilik lelaki itu ditolak dan kali ni memang mengejutkannya , semua gambar yang bergantung di dinding ialah gambarnya . Setiap gambar mengandungi 1001 kenangan.

~~~~~~~~~~
Flashback

"Nah ais-cream vanilla untuk awak". Chanyeol menghulurkan ais-cream kepadanya ,tapi bila hendak diambil Chanyeol menukar arah ketempat lain . "Yahh Chanyeol , mana ni ?. Jangan lah main-main ohh, mentang-mentang saya tak boleh nampak awak boleh buat macam tu". Tangan Hanna meraba-raba di atas angin cuba mengapai ais-cream . Tidak semena-mena Chanyeol melesitkan ais-cream itu pada pipi kanan gadis itu . "Aummm , comelnya dia . Nah saya bagi lagi sebelah". Perkara yang sama dilakukan di pipi kiri . Dah macam muka pikacu dah gadis itu dibuatnya. "Yahh Park Chanyeol !!! , tak kelakar lah". "Hahahaa , sekejap biar saya ambil gambar awak dulu yang comel ni". 'Clikk' , sekeping gambar diambil .
"Ishhh awak ni , suka sangat kan main-main kan saya , takpa biar saya pergi". Belum sempat gadis itu bangun , Chanyeol mengeluarkan sekeping tisu . Lembut dia mengelapkan pipi-pipi yang terkena ais-cream tadi .

Flasback End
~~~~~~~~~~~~

"Nilah rupa lelaki yang selamani bagi dorongan dan senyuman kat aku ... Park Chanyeol ". Bingkai gambar yang berapa di atas meja diambil , lama gamabar lelaki itu ditatapnya.

"Choi Hanna ?". Pandanganya beralih kearah suara yang memangil namanya itu . "Cik siapa ? , macam mana Cik boleh masuk ? , Cik kenal saya ?". Perempuan yang dalam lingkungan 30-an dan berambut panjang itu terus memeluknya. Satu pelukkan yang sangat erat . Pertanyaannya itu serta merta dibiarkan tanpa berjawab. "Choi Hanna , gembira unnie tangok Hanna sekarang . Makin sihat tak macam dulu sewaktu pertama kali unnie tangok Hanna . Hanna makin cantik sekarang".

"Cik siapa ?".
"Ohh lupa pulak , nama unnie Park Yoora . Tapi unnie lebih suka kalau Hanna panggil 'unnie' jer . Unnie kakak kepada Park Chanyeol". Kakak Chanyeol rupanya , patut lah muka nampak sama sangat . "Jadi unnie tahu lah mana Chanyeol sekarang ?". Muka Hanna tampak sangat gembira , akhirnya ini lah satu-satu harapannya untuk berjumpa lelaki itu . "Unnie mintak maaf , Unnie tak boleh bagi tahu pasal tu". Sayu suara Yoora , tak sampai hati dia ingin berkata seperti itu . "Tak !!! , tolong lah . Hanna merayu sangat kat unnie . Kalau unnie nak Hanna melutut Hanna sangup , Hanna buat . Unnie tolong lah Hanna , apa guna kalau Hanna boleh melihat semula tapi Hanna tak boleh melihat orang yang menjaga Hanna selamani".

Satu keluhan berat dilepaskan Yoora. "Baiklah unnie bawak Hanna jumpa Chanyeol . Tapi sebelum tu, Unnie nak kemaskan pakaain Chanyeol dulu . Hanna tunggu dalam kereta dulu ya". Gembira itu tidak terkata , akhirnya ada yang memahaminya .

'Kita akan berjumpa lagi Park Chanyeol'

♡BABY DONT CRY ♡                                ♢ 아기가 울지 마세요 ♢Where stories live. Discover now