-8-

24.8K 499 1
                                    

Syed Naufal tak senang duduk memikirkan kata-kata papanya malam tadi. Kehulur kehilir rasanya dah dekat 400 kali tanpa henti.
"Hadui, pecah kepala aku ni dok mikirkan hal yang tak masuk akal ni. Takkan lah aku kena kahwin dengan perempuan tu. Tak nak lah woi ! Bukan taste aku kot. Tapi kalau aku tak ikut cakap papa tu, aku takkan dapat semua harta dia. Free-free je dia bagi dekat anak-anak yatim." Naufal berdialog seorang didalam biliknya.

Lain pulak dengan Nur. Dia hanya menyerahkan segalanya kepada takdir. Jika itu yang terbaik untuknya, dia terima.
Yaaallah, adainya ini yang terbaik untukku, aku terima. Kau kuatkan lah diriku untuk menempuh segala dugaan dan cabaran yang akan datang. Kau permudahkanlah segala urusanku Yaallah.

*****

"Okay. Fal terima cadangan papa. Tapi, ada satu syarat." Syed Naufal berbicara.
"Baiklah. Asalkan kamu terima cadangan papa. Apa saja syarat kamu papa turutkan." jawab Tan Sri Syed Akhbar.
"Fal nak, lepas kami kahwin kami akan berpindah keluar dan duduk di rumah sendiri." kata Syed Naufal.
"Alah, Fal kamu takda syarat lain ke ? Mama tak sanggup nak jauh dari kami berdua." rintih Puan Sri Siti Haliza yang dari tadi hanya duduk diam.
"No, maa. Itu syarat Fal. Papa pun cakap tadikan ? Papa akan turutkan apa saja syarat yang Fal bagi. Lagipun mama jangan risau kami bukan nak pindah jauh sangat." terang Syed Naufal.
Nur hanya duduk terdiam berserah aja dengan apa-apa keputusan.
"Baikalah, papa setuju. Kamu juga kena janji dengan papa yang kamu akan ambil alih jawatan papa di syarikat selepas kamu kahwin." jawab Tan Sri Syed Akhbar.
"Em, yang tu berat sikit paa. Fal tak sedia lagi lah nak kerja di syarikat tu." kata Syed Naufal kurang setuju dengan syarat yang diberi.
"Papa dah turuti syarat kamu, jadi kamu kena turuti syarat papa juga." jawab Tan Sri Syed Naufal.
"Okay fine. Fal ikut je apa yang papa nak." jawab Syed Naufal sambil menarik muka.
"Okay kalau macam tu perkahwinan kamu berdua akan dilangsungkan padan hujung bulan ni. Dan minggu depan kamu berdua akan ditunangkan dulu."



Yallah, betul ke apa yang aku buat ni ? Aku harap semuanya berada dalam keadaan baik. Hish, dahlah aku kene duduk serumah dengan dia berdua aja. Kalau duduk rumah ni dah kenapa. Nak pindah-pindah pulak. Eee, mengada betul lah mamat ni.
Nur hanya duduk berkurung didalam bilik mengenangkan apalah yang akan terjadi kepada dia selepas ini.
Sedang dia duduk termenung, telefon bimbitnya berbunyi menandakan ada mesej masuk.

'Aku nak jumpa kau dekat containar cafe pukul 2 nanti.'-Syed Naufal-

'Macam mana kau boleh dapat nombor aku ?'

'Aku curi kat phone mama. Kau jangan lupa ya pukul 2. Dah tak payah balas mesej aku. Aku malas nak bermesej lama-lama dengan kau.'

"Heee. Geramnya dengan perangai dia ni. Mengada betul. Menyampah lah." bebel Nur.

Cahaya. ✔Where stories live. Discover now