Bab 10

1K 46 0
                                    

Lina's POV

Aku menyerbu masuk bilik Eril tanpa segan silu.

"Kau dah kenapa masuk bilik aku?" Eril bertanya bengang.

Terus meletus ketawa aku. Handphone yang berada di tangan aku ditekan. Mengulang balik apa yang Eril kata semasa dia bercakap dengan Redzwan sebentar tadi.

"Kau ni kan!" Eril marah + malu + menyesal sekarang ni. Dia mula ingin mencapai handphone ditangan aku. Tapi pantas aku menarik handphone dan menyeluk ke dalam poket seluar.

Sekali lagi aku ketawa bila muka dia dah nmpak macam MAKNYAH SINGA. Tak sangka mamat sewel a.k.a cool boleh ada perangai macam ni.

Mungkin sebab dia bersembang dengan Redzwan. Bukan aku tak kenal siapa Redzwan Qairil tu. Kawan paling rapat Eril. Redzwan pernah jugak mengayat aku euww. Tak tau macam mana Eril boleh berkawan dengan dia.

"Baik kau buang sebelum aku luku kau! Haih kau stalk aku ke apa?" Eril yang bengang melihat aku asyik mentertawai dia mendengus. Dia tak suka. I know but his face is funny when angry.

"Tengok dulu la. Kalau rajin aku aku simpan , kalau malas aku bagi kawan kau dengar. " Aku duduk diatas katil Eril sambil goyang kaki. Lagi membuak - buak marah Eril.

Aku bukan saja nak stalk dia tapi aku datang bilik dia nak bagi tau yang Mawar ada hal petang ni , tak jadi keluar hari. Pastu tetiba je aku dengar suara maknyah.

Aku nampak dia mengambil tuala dan terus beredar ke bilik air.

Aikk?

Dah tak de modal ke nak gaduh ke? Tak best la..

Aku memandang katil bersaiz king itu lama. Idea jahat mula datang. Aku mengambil bantal dan letak di beranda bilik. Harap hujan.

Aku mencabut cadar satu persatu. Haih berapa banyak mamat ni letak cadar?. Selimut yang sudah terlonggok dengan cadar diambil dan dibaling ke ruang tamu. Nasib Ibu keluar dengan mama.

Snowwhite yang kebetulan lalu dihadapan bilik Eril aku ambik dan campak ke atas katil tanpa cadar Eril. Korang paham - paham apa yang kucing tu buat.

Setelah puas aku bawa snowwhite ke dalam bilik. Aku mencapai hoodie dan menyarung tudung bawal hitam. Aku mencapai kunci motor dan terus ke garaj. Tempat yang hendak dituju semestinya Taman.

Aku menghirup udara yang segar di petang hari ini. Aku rasa sekarang Eril tengah naik sawan sekarang ni. Aku berjoging sambil melihat kerenah manusia yang hidup di sini. Tak kan mati pulak kan?

Ada yang bawa family , girlfriend , wife and parents pun ada. Mata aku tertacap pada seseorang. Aku menggeleng kepala. Betul ke itu dia? Takkan lah.

Malas mahu berfikir aku terus pulang ke rumah. Sempat lagi aku beli jagung cup untuk Eril. Cara nak memujuk la konon.

Aku memarkir motor dihadapan rumah sebelum melangkah ke pondok dihadapan rumah. Tunggu Mama balik baru boleh masuk.

Eril's POV

Aku keluar dari bilik air. Segar sedikit. Aku terus ke almari pakaian mencapai baju hitam kosong dan seluar pendek paras lutut. Rasa macam nak baring balik pulak. Malas betul hari ini.

"Baru lepas tsunami ke bilik aku ni? Ouwh ni mesti Lina buat. LINA!!!!" Aku menjerit memanggil sepupu yang tak guna tu. Nak je aku bagi penampar. Aku mula memasang cadar , mata aku melilau mencari bantal.

Sorry But I Need UWhere stories live. Discover now