Bab 31

998 41 0
                                    

Eril menyarung kembali kot dokter ditubuhnya. Pintu bilik dilihat sekilas.

"Dokter handsome!" Sergah seorang perempuan yang berusia lingkungan 20-an dihadapan pintu bilik dokter Eril. Tidak perlu meneka Eril sudah tahu siapa.

Eril terus sahaja menghiraukan perempuan ataupun bekas pesakit dibawah pantauannya. Kalau tak silap nama dia Tiara.

Tiara mencebik. Dokter ni tak pernah langsung bermah mesra kecuali masa dia check aku dulu. Beku je muka siot!

Throwback

Buku rujukan dokter itu diselak lagi sekali satu persatu muka surat. Maklumlah dia masih dokter baru yang kurang pengalaman berbanding dokter yang lebih lama bertugas dan berpengalaman lebih luas dalam bidang kedokteran ini.

"Dokter.. We have new patient!" Buku itu ditutup semula dan diletak ke sisi meja. Nurse yang kelam kabut dan tidak pernah mengetuk pintu itu dipandang memohon penjelasan. Tapi Eril suka berurusan dengan nurse ini. Walaupun kelam kabut tapi kerja cantik! Daripada nurse yang menggedik dekat luar tu. Tergelak macam diorang dekat kedai mamak! Eh perempuan main mamak ke?

"Nama pesakit Nur Tiara. Suspect Apendiks. Tarikh masuk--" Eril jegilkan matanya kepada nurse itu. Dia tak nak tahu lah bila pesakit tu masuk, banyak kali dah cakap!

"Sorry Doc." Nurse itu menggaru kepala tanda bersalah. Kalau dokter lain memang diorang tak suka dengar tapi tak macam Dokter Hakim ni, sikit-sikit marah. Macam mana isteri dia tahan dapat suami macam ni? Seram!

"Apendiks? Wow bila masa pula saya ditugaskan untuk merawat pesakit apendiks?" Kerusi ditarik untuk duduk. Nurse tanpa perlu disuruh juga turut duduk berhadapan Eril.

"But doc , you're only doc left right now. All the doc in this hospital have many patient and only you is free right now." Eril anggukkan kepala membenarkan. Hospital yang terletak ditengah bandar memang selalu sahaja penuh dengan pesakit.

Sorry But I Need UWhere stories live. Discover now