008 | Kill

8.8K 545 20
                                    

Titikan-titikan hujan lebat turun membasahi bumi.Taehyung,seperti biasa merenung keluar jendela dengan perasaan yang kosong.Hatinya juga berasa kosong.

" Tuan... " seru Jin.

Dulang yang menghidangkan seteko kopi dan cawan beserta krim minuman diletakkan di atas meja.Taehyung tidak menghiraukan Jin. Luar jendela masih ditenungnya.Tanpa menunggu arahan Taehyung,dia menuangkan teko berisi kopi itu ke dalam cawan.

" Air sudah terhidang,tuan. "

Masih tiada sahutan.Jin tidak membuang masa,lalu meminta diri untuk beredar ; meninggalkan Taehyung keseorangan.

Beberapa minit sudah berlalu,Taehyung akhirnya mengambil cawan itu dan meneguk kopi pekat buatan Jin dengan perlahan.Nikmat.

Secara tiba-tiba,otaknya teringat akan sesuatu.Bermain-main difikirannya setelah peristiwa di ruang makan tadi.Hampir sahaja dia membuatkan Hyoreum membenci dirinya sepenuh jiwa.

Untung sahaja Hyoreum yang menghalang perbuatannya pada ketika itu.Jika tidak,nasib Jin sama sahaja dengan nasib Shannon.

Taehyung tersengih mengingati gadis itu.Dia,gadis pertama yang berani mati tentang kehendak Taehyung.Gadis pertama yang mati di tangannya juga.

Shannon memandu keretanya dengan laju.Peluh menitik  dengan deras.Liar matanya menjeling ke bahagian belakang,memastikan tidak dikejar musuh.Jantungnya berdegup dengan laju.

Pemanduannya tidak terkawal.Ditoleh ke belakang lagi.Tiada! Mereka sudah tiada.Dia melepaskan keluhan kelegaan.Tiba-tiba,sebuah figura berdiri tepat di tengah jalan.







Taehyung!

Bibirnya tersenyum sinis sambil tangannya mengacukan pistol ke arah kereta Shannon.Sungguh berani! Shannon semakin gelabah.Keretanya dikonakan ke kanan.Entah kenapa,pada masa itu tumpuan pemanduannya sungguh kurang sehingga dia terbabas pada pokok tepi jalan.

Taehyung dengan megah berjalan ke arah kereta gadis itu.Shannon semakin ketakutan.Cepat-cepat dia keluar dari keretanya dan berlari masuk ke dalam hutan.

Kakinya tercedera teruk akibat terkena tembakan oleh konco-konco Taehyung manakala kepalanya teruk luka daripada hentakan kemalangan tadi.Sungguh memeritkan.Dia hanya mampu bertahan untuk menyelamatkan diri.

" Puas berlari? "

Shannon tersentak.Tiba-tiba,Taehyung memunculkan dirinya betul-betul di hadapan Shannon.Pandangan yang diberikan sungguh yakin dengan takdir yang bakal diberikan kepada gadis itu sebentar lagi.

Takut,Shannon mengundurkan dirinya ke belakang untuk melarikan diri.Malangnya,dia sudah dikepung.Namjoon memegang lengannya dengan begitu erat.

" Namjoon,lepaskan aku! Kenapa kau buat aku cam ni? Namjoon! " rayu Shannon.

" A-aku tak boleh Shan.Nyawa semua dalam bahaya.Aku terpaksa ikut. " balas Namjoon dengan terdesakannya.

" Hah? K-kenapa? Tae,lepaskan aku! Aku janji aku takkan buat lagi! Tolong Tae... "

Taehyung masih dengan senyuman sinisnya.Didekatinya lagi gadis itu dengan perasaan gembira.Pistol yang tersemat di poket dikeluarkan lalu dipegang.

" HAHAHAHAHA! Kau ingat..dengan janji kau tu,aku akan percaya? " ujar Taehyung separuh gila.

Pistol ditangannya dielus lembut di sepanjang wajah milik Shannon.Dia semakin ketakutan.Taehyung semakin liar dan menakutkan.Tajam sahaja pandangannya menikam wajah gadis itu.

" Say goodbye to your world.Rest In Peace,Shannon! "

Bang!

Taehyung melepaskan tembakan di dahi Shannon.Mata gadis itu bertukar putih.Namun,dia masih mampu bergerak.

" Liatnya kau nak mati... " Taehyung tersengih lalu menggelengkan kepalanya.

Bang! Bang!

Berdas-das tembakan tepat mengenai jantung dan hati Shannon.Dia jatuh terkulai.Tubuhnya sudah tidak bernyawa.Ini membuatkan Taehyung tersenyum dengan gembira.

" HAHAHAHAHA! She's mine! Hyoreum is mine! Wohoo! " jerit Taehyung kegirangan.

Kakinya dilangkah dengan riang, dan terus keluar dari hutan itu.Seperti mengerti dan taat,mayat Shannon di bawa sekali untuk menutup perbuatan keji tuan mereka.Begitu juga dengan Namjoon.Dia berasa sangat bersalah akan mendiang sahabatnya itu.Dia terpaksa.

" Maafkan aku,Shannon. "

[ OG ] BACK + k.t.hWhere stories live. Discover now