030 | Lost

2.3K 144 0
                                    

Kim Taehyung tersengih sambil melihat rumah yang hampir musnah itu.Bukan,itu bukan kerja Taehyung.Dia langsung tidak tahu apa yang berlaku sehingga sepucuk surat tiba di rumahnya pada hari dia hendak menyerang Wu Gina.

' Hyeoreum selamat,no need to worry. '

Petikan dari si pemberi surat sedikit sebanyak membuatkan Taehyung berasa teruja.Teruja untuk apa? Sudah pasti untuk melanyak Wu Gina dan orang bawahnya! Taehyung tersengih sendiri sambil memikirkan pelbagai idea untuk menghancurkan gadis jalang itu.

" Tuan Kim... " Kim Seok Jin memanggil.

Panggilan itu menjentatkan Taehyung dari alam imaginasi yang tinggi mengalahkan Gunung Everest,gunung yang tertinggi di dunia.Jikalau boleh,imaginasinya itu hendak di sambung sahaja sampai multiverse.Sekali lagi dia tersengih.

" Seok Jin...kita patah balik. " ujar Taehyung lalu.melangkah ke arah keretanya dengan tenang.

Kim Seok Jin sedikit terkejut.Ya lah,dia masih tidak tahu akan khabar tentang keselamatan adik kandungnya.Dia berasa sungguh risau! Tidakkah Taehyung mahu mencari kelibat Hyeoreum? Atau Taehyung sudah membunuh adiknya?

" T-tuan... " ujar Seok Jin cuba memberanikan diri.

Mendengar sahaja panggilan itu,Taehyung juga memberhentikan langkahnya yang tenang sebentar tadi.Wajahnya menilik ke arah SeokJin dengan wajah yang sangat tenang.Sekali lagi Seok Jin terpempan.Wajah itu saling tak ubah seperti reaksi wajah Taehyung yang normal! Hatinya dipagut kerinduan memori lama yang telah lama mereka tinggalkan.

" Ada apa? " soal Taehyung,menyedarkan kembali SeokJin ke alam nyata.Dia kembali berasa gugup dan gementar.Takut jikalau tersalah kata.Otaknya sudah memikir kemungkinan yang bakal dilakukan oleh Taehyung sekiranya dia berlaku jujur.

" A-adik s-saya....tak--- "

Seok Jin dipotong.

" Sokayh..dia selamat. " Taehyung mengukir senyuman.

Seok Jin sekali lagi bingung.Bagaimana? Rumah agam di hadapannya ranap teruk dek di baling bom malam tadi,ketika huru-hara tercetus di kawasan ini.Bagaimana adiknya itu sempat diselamatkan? Dia mahukan jawapan!

" Kita balik.. " Taehyung mengubah topik lantas kembali menapak ke arah keretanya.Manakala Seok Jin masih berfikir dengan dalam.Otaknya cuba mentafsir kemungkinan yang berlaku pada malam tadi.

Kemudian,Seok Jin akur dengan arahan yang diberikan oleh Taehyung.Langkahnya lemah,menuju ke kereta sambil otaknya ligat memikirkan keselamatan adiknya.

' Hyeoreum,be safe.Abang risaukan adik.Tolong kekal hidup! '

🔸🔸🔸

" Mana perempuan tu?! " Wu Gina menjerit lantang sehingga ofisnya bergema.Si kepala botak hanya berdiam.Untuk kesekian kalinya semenjak peristiwa kematian Yan,dia gagal melunaskan arahan yang diberikan Wu Gina.Kepalanya ditundukkan,memberi petunjuk kekalahan untuk kali ke berapa.

" Tak guna! " Wu Gina berdecit lantas menumbuk kepala pembantunya yang licin itu.

Tangannya dilipatkan,tanda geram.Si pembantu berkepala botak itu memang tidak boleh diharap! Baru puji sedikit,dah kembang semangkuk.Kerja yang diberi langsung sudah tidak dilaksanakan dengan baik! Bodoh! Getus hati kecil Wu Gina.Jika dibayang dalam rupa kartun,sudah pasti asap banyak yang keluar dari telinganya.Orang kata,ala-ala asap dari kilang!

" Aku nak kau kerahkan kumpulan Phantom untuk cari,mana perempuan sundal tu! " kerahnya dengan keras." Pastikan,mereka setuju.Aku akan bayar sebanyak mana pun. " tambahnya lagi.

" Baik. " Si kepala botak mengangguk-anggukkan kepalanya.

" Bersurai. " ujar Wu Gina sebelum mengarah lelaki itu keluar dari ofisnya.

Setelah lelaki itu keluar dari bilik ofis,Wu Gina masih berada di hadapan mejanya.Pemandangan kawasan bandar dari biliknya itu dinikmati.Bukan,dia hanya merenung sahaja.Kemudian,bibirnya terukir senyum sinis.

" I may be not a psycopath,Kim Taehyung.But my power is beyond everything.All I want,is mine! HAHAHAHA!!! "














' Wait and see,Wu Gina.Who's the most powerful.You'll fall to the death trap!! '

🇲🇾🇲🇾🇲🇾

Its been a while since aku tak update.AKU DAH MERDEKA HAHAHA! AND THIS UPDATE SPECIAL SEMPENA AKU HBS EXAM + BTS WINS DLM MAMA AND AWARD LAIN! PERHAPS MENANG UNTUK GRAMMY JUGAK XD

Random Tag :
-taeleport shsswffa BunnieyKook taeceshnuts- kenism- MayaAyuni4 mikharynn Silverrays_ erisilver BangtanTae07

[ OG ] BACK + k.t.hTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang