Bab 9

7.1K 211 11
                                    

Raisya sedang menggosok uniform suaminya dengan berhati-hati. Tiba-tiba pintu bilik dibuka.

"Weyh kau reti bawak kereta tak?" Soal Ayman.

"Pandai je saya dah ada lesen kenapa?" Jawab Raisya juga dengan solan .

"Kau nak kereta apa aku ada banyak so aku ingat nak bagi kau satu."

"Mana-mana je asalkan saya boleh bergerak ."

"Tapikan bila kita dah takde apa-apa saya pulangkan balik kay."

Tengku Ayman yang tidak sangka ayat itu keluar dari mulut isteri tanpa cintanya itu. Dia terdiam.

Satu
Dua
Tiga

"Tak aku bagi kau terus infact kita dah tak ada apa-apa hubungan. But stay kau akan jadi anak angkat daddy." Jawab Ayman dengan suara bergetar dan dihambat rasa bersalah.

"By the way, takkan lah awak nak bagi cincin je? Bagilah hadiah lain sekali. Bunga ke chocolate ke make up,perfume apa semua tu tak nak bagi?" Soal Raisya lalu mencapai seluar slek suaminya.

"Entah aku tak retilah ni baru first time aku buat kejutan. Tolonglah aku. Nanti aku bayar."

"Bayar? Merepek apa ni Encik Ayman nampak murah sangat ke saya ni?" Soal Raisya terasa. Ayman mendengar suara sayu Raisya tidak mempedulikannya.

"Baik encik pakai baju ni cepat dah jam berapa tak pergi KLIA lagi." Ujar Raisya lalu mendekati Tengku Ayman yang sedang berbaring.

Ayman yang sedang memakai baju didekati oleh Raisya. Tanpa sebarang ayat Raisya membutang kan uniformnya dan juga lengan kotnya. Bau  haruman Raisya sangat mengugat iman Ayman.

"Encik.. saya nak minta izin selama awak pergi kerja ni izinkan saya keluar ke mana-mana saya janji akan jaga maruah awak walaupun orang tak tau kita dah kahwin."

Kata Raisya meminta izin.

"Aku izinkan. Jangan berfoya dengan jantan lain sudah. Like i said before aku tak kesah dari pengamatan aku aku rasa kau ni takde lah muslimah sangat kan?" Tajamnya ayat Tengku Ayman mencucuk hati Raisya. Terasa kolam air matanya akan pecah dia hanya menundukan kepala lalu masuk ke dalam tandas.

"Ya Allah apa dosa aku sehingga dilebel sebegitu rupa?"

5 minit di dalam tandas. Raisya mengumpulkan semangat untuk hidup dengan Tengku Ayman haruslah menjadi  orang yang kuat dan keras hati.

"Its okay Raisya!! You can do it!! Hwaiting!!!" Ujar Raisya perlahan lalu menghela nafas dan keluar dari bilik air tersebut.

"Aku baru je nak call 999 takut ada orang mati dalam tandas karang aku dengan isteri aku nak cuddling dalam toilet kena kacau." Ujar Tengku Ayman lalu tersenyum sinis.

"Call je lah kenapa tak call?" Jawab Raisya berani. "Kau ni suami nak pergi kerja pun menjawab. Betullah orang kata kalau nak cari biar tak menutup aurat janji pandai jaga suami. Dah cepat turun. Aku bagi kau ferari spider warna hitam sebab aku punya warna merah."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Ayman Raisya ( Slow Update)Where stories live. Discover now