Bab 13.

6.9K 242 6
                                    

Raisya meletakkan novel yang sudah hampir setengah dibaca di atas meja. Pergerakannya terbatas kerana nak dekat setengah jam Tengku Ayman tidak lepas dari memeluk Raisya.

Raisya POV

"Ish nak kejut rasa bersalah pulak kalau tak kejut aku nak bergerak pun susah. Kejut jelah Asar dah masuk." Ujarku lalu memalingkan badan ke arah Ayman lalu memegang dadanya lalu memukul perlahan.

Mata Ayman sedikit terbuka kerana perbuatan aku itu." Awak bangun, dah nak azan magrib ni." Kejutku perlahan. Tanpa membuka mata dia meleraikan pelukan dipinggangku. Aku terus masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri dan mengangkat wuduk' untuk mengahadap Allah SWT.

Aku yang sudah siap memakai baju terus pergi ke katil." Ayman bangunlah kita solat jemaah." Ujarku lagi. Dia hanya membuka mata lalu menganggukan kepala dan terus ke bilik air.

"Dah jom kita solat sekarang."

"Jom." Balasku.

Aku mencium tangan Ayman selepas habis mengaminkan doa. Aku terasa gembira kerana inilah yang aku impikan iaitu solat berjemaah bersamanya.

"Jomlah kita turun tolong apa yang patut." Ujar Ayman.

Aku tidak menjawab. Aku terus masuk ke dalam bilikku yang terletak disebelah bilik Ayman melalui 'connection room.

" Aku cakap dengan kau kan. Tak reti nak jawab ke?" Soalnya dingin lalu mengikutku.

"Awak turunlah dulu saya nak tukar baju."

"Aku tunggu!"

"Tak pa..."

"Aku cakap aku tunggu jangan langgar arahan aku!" Ujarnya keras. Aku hanya membalas dengan semyuman.

"Hailah....nasib suami! Kalau Rain mahu aku sepak sampai shah alam ni!" Omelku dalam hati. Sabar je lah!

Aku mencapai jubah yang sudah digosok lalu masuk kedallam bilik air. Memang taklah nak tukar depan dia. Setelah selesai aku keluar dari bilik air. Aku memandang kearah Tengku Ayman yang sesedap KFC je baring atas katil aku dengan handphone di tangan. Rambut dia yang basah dan tidak disikat itu menyakitkan mataku. Certain orang akan cakap handsome pluss hot nak matey...but not for me !!

Tuala baru bersaiz kecil aku ambil lalu kaki dengan cepat melangkah kearah Ayman. Sikat rambut juga turut aku capai.

"Awak bangun sekejap." Arahku. Ayman hanya ikut sahaja. Dia bangun. Tangan aku terus mengeringkan rambut dark brown miliknya. Setelah dirasakan kering, sikat rambut aku hulurkan kepadanya.

"Apa?"

"Sikatlah rambut tu...pergilah pakai pomade ke apa-apa. " Arahku lalu mencapai tudung dan digayakan ala kadar.

"Kau nak pergi mana cantik-cantik nak mengurat sepupu aku ke?" Soal Ayman membuat aku tersentak.

"Ya Allah. Saya pakai macam ni pun cantik? Peliklah awak nii." Jawabku lalu menggelengkan kepala. Pelik- pelik lah suami aku ni.

" Aku nak cakap sesuatu ni. Nak tak nak kau kena ikut. Isteri yang solehah mesti ikut apa yang suami dia suruh. Betul tak???" Soal Ayman lalu tersenyum mengusik.

"Apa?"

"Jangan pakai cantik-cantik depan lelaki lain. Tapi kalau dengan aku baru boleh." Ujarnya bersahaja. Aku hanya menggeleng kepala.

"Ikut awaklah Ayman...pakai macam ni pun cantik ke?" Jawabku sambil mencapai handphone dan berlalu ingin memulas tombol pintu.

"Awak ni Kak Sara nak campak mana?" Soalku perlahan.

Ayman Raisya ( Slow Update)Where stories live. Discover now