Bab 35

5.6K 184 50
                                    

"I miss you!"

"Abang rindukan sayang!"

"Haha....lawak lah Tengku ni!" Ucap Raisya gelabah." Bila masa saya buat lawak?" Soalnya pula. Dia mula bangun dan membetulkan kedudukannya menghadap Raisya.

"Saya pun rindukan awak....tapi tak lebih daripada seorang abang." Balas Raisya. Ayman mengeluh." Betul kau anggap aku abang kau?" Soal Ayman dengan bahasa yang ditukar. Raisya tidak mengangguk dan tidak mengeleng. Hanya menjadi patung cendana.

"Awak ada sakit kat mana-mana lagi tak? Kepala?" Soal Raisya melarikan diri daripada soalan Ayman. Ayman mendengus kasar sebelum mendekatkan jaraknya dengan Raisya.

"Saya tanya awak kan? Boleh jawab tak?" Tanya Ayman dengan nada sakit hati. Raisya terdiam." Dahlah Tengku. Kalau tak sakit saya balik bilik dulu." Ucap Raisya dan bangun dari katil Ayman dan melangkah pergi. Belum sempat Raisya membuka langkah Tengku Ayman sudah mencapai pergelangan tangannya dan menariknya sedikit kuat sehingga Raisya jatuh terduduk disampingnya. Ehhh tak diatas ribanya.

"Te---awa---awak---apa yang awak bu--at ni---i?" Soal Raisya dengan gagap. Ayman tidak menjawab malahan semakin menarik pinggang Raisya." Tengku!" Panggil Raisya sambil menolak-nolak bahu Ayman supaya pelukan terlerai. Ayman semakin mengeratkan pelukan." I miss you so much!" Ucapnya perlahan lalu menyandarkan kepalanya dibelakang Raisya. Suasana kembali senyap

"Awak."

Raisya POV.

"Awak."

"Let me go please!" Ucapku perlahan dan masih cuba meleraikan pelukan dipinggangku. Ayman mendengus perlahan." Awak tahukan apa yang kita  buat ni salah?" Soalku sekali lagi. Tiada balasan daripadanya. Yang ada hanyalah pelukan yang semakin mengerat." Awak ni. Lepaskan! Awak tu suami orang! Saya tak nak orang salah faham." Kataku lagi.

"Apa yang salah? Kau milik aku kan?" Balasnya. Aku mengeleng perlahan." Tengku..." belum sempat aku habis berkata Ayman terlebih dahulu mengeratkan lagi pelukan.' Haihlah mamat ni. Nak aku mati cepat gamaknya.' Getusku dalam hati.

"Sekejap je....remember you're mine. Forever will be mine!" Gumamnya." Tengku saya tak boleh bernafas!" Kataku sebelum melonggarkan sedikit lengannya." Apa yang awak cakap ni? Hey Tengku Ayman wake up! Awak tu suami orang! Saya dengan awak dah tak ada apa-apa. Awak dah ada anak dah pun! Cukuplah...saya penatlah dengan semua ni. Ingat awak dah ada Kak Sara. She better than anyone!" Kataku. Dia diam. Sedikit demi sedikit aku rasa pelukan dipinggangku semakin melonggar dan sekarang sudahpun terlerai.

"Awak?" Panghilku perlahan. Aku sudah bangun daripada pehanya. Dia mengurut pelipisnya perlahan.

"Ouch!!!" Ayman mengaduh. Aku mendekatinya namu belum sempat sampai dia dah halau. Suka sangat halau orang!

"Keluar! Arahnya lalu membaringkan badan dan memejamkan mata. Tangannya masih lagi giat mengurut perlahan pelipisnya.

"No! Awak sakit. Biar saya jaga awak. Nanti kak Sara balik biar dia jagakan awak." Balasku dan melangkah kearahnya yang menutupi seluruh tubuhnya dengan selimut.

"Aku kata keluar...keluar jelah!" Balasnya kasar." No!!!" Balasku." Degillah kau ni!" Katanya lalu merengus kasar.

"Awak rehat dulu." Ucapku lalu melangkah ketandas untuk mengisi air sejuk didalam cetong dan kain untuk diletakkan atas dahi Ayman. Aku mencelup kain dalam air lalu meletakkannya diatas dahi. Ayman merengek kecil kerana sejuk. Aku tersenyum nipis.

"Tidur tau!" Arahku lalu menepuk-nepuk bahunya lembut." Saya rasa macam lisa bila awak buat macam ni!" Katanya seraya menguntum senyuman nipis. Aku turut ketawa.

Ayman Raisya ( Slow Update)Where stories live. Discover now