Bab 46

2.2K 126 56
                                    

Raisya sedang berulang alik dari bilik tidur ke closet room yang berada bersebelahan dengan kamarnya. Dress berwarna hijau emerald dicapai untuk digosok. Sebelah tangannya mencekak pinggang yang terasa pegal. By the way, kandungan Raisya sudah pun memasuki bulan yang ke tiga.

"Abang tolong isya sekejap!!" Jerit Raisya dari dalam closet.

"Sekejap sayang!"

"Kenapa sayang? Sakit pinggang? Hungry? Tired?---"

"Abang can you stop asking? Isya nak minta tolong ambil telephone isya atas katil." Ujar Raisya dengan mata mula fokus menggosok baju kemeja milik Ayman. Mereka sedang bersiap-siap untuk ke kenduri kahwin belah Iman. Majlis belah suraya dijalanka dengan sederhana dan lancar.

Raisya POV.....

Aku sedang menggosok baju tiba-tiba terdetik perasaan tidak sedap hati.

"Aishh....awat ni? Ya Allah semoga semuanya berjalan dengan lancar." Doaku dalam hati. Selesai menggosok aku menghampiri Ayman yang sedang memakai tali leher. Tali lehernya aku ambil lalu ikatkan sementara tangannya memeluk pinggangku erat.

"Are you okay?" Tanya Ayman. Aku hanya tersenyum nipis lalu mengangguk tanda aku okay.

End of POV...

Skip~~~

Sampai sahaja di lobby palace of golden horses Ayman terlanggar seorang wanita yang bertudung litup.

"Sorry!" Ucap mereka serentak. Wanita itu mendongakkan kepala lalu memandang Ayman. Raisya yang berada disebelahnya seperti patung cendana.

"Sara?"

"Ehhh....Ayman. Dah lama tak jumpa ingat ke dah tak ingat I." Ujarnya lalu tersenyum. Ayman yang terpaku dengan kecantikkan Sara yang sudah berhijab.

Dia mula melepaskan pegangannya dari tangan Raisya. Raisya terkedu.

"Wow....impress dia sanggup lepaskan tangan aku? Like seriously?" Kata Raisya dalam hati. Wajahnya mula cemberut. Tangan dihulur ke arah Saa dan diterima baik oleh Sara.

"Bila you balik sini? Bukan you tinggal kat paris ke?" Soal Ayman masih lagi memandang permandangan indah baginya. Cinta pertamanya telah berubah....hatinya rasa bahagia sampai isteri disebelah dilupakannya.

"Yup...I baru pindah sini...dulu I pergi Paris pun untuk tenangkan fikiran."

"You dah ada boyfriend? Tunang? Suami?" Soal Ayman tiba-tiba. Raisya yang mendengar soalan itu terus meminta diri dan masuk kedalam ballroom sendirian tanpa menunggu Ayman.

Tengku Ayman POV....

"Raisya!!" Panggilku namun tidak disahut.

"Ish....dia ni! Masalah betul lah!" Gumamku.

"Ayman i single. I tak boleh lupakan you so that's why I tak cari peganti lagi."

"Ohh!" Balasku terasa lega.

"Okaylah i better go now. This my number. Feel free to call or chat me." Ucapku setelah memberikan namecard.

"Okay nanti i call you."

Skip~~~

Aku masuk kedalam ballroom lalu mencari Raisya. Dia sedang duduk dimeja ditemani kawan-kawannya yang lain. Aku menghampirinya lalu duduk disampingnya namun dia menjauhkan diri daripadaku.

"Kenapa pulak ni? I ada buat salah ke?" Bisikku perlahan. Raisya dengan suara mendatar membalas.

"Tak adalah....saya cuma bosan je dengar merpati sejoli bersembang. So saya decided masuk dulu. Mana tau ada banyak lagi korang nak catch up kan?"

Ayman Raisya ( Slow Update)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu