Fate + 03

559 101 57
                                    

Nama: Shin WonhyeUmur: 15 tahunZodiac: CapricornCharacters: Heroin ffRelationship: Omma, Appa, Abang (Wonjae) Adik perempuan (Haewon) sepupu lelaki (Min Yoongi BTS)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Nama: Shin Wonhye
Umur: 15 tahun
Zodiac: Capricorn
Characters: Heroin ff
Relationship: Omma, Appa, Abang (Wonjae) Adik perempuan (Haewon) sepupu lelaki (Min Yoongi BTS)

____________________________________




"Andwae!!!!!!"

"KAU JANGAN NAK KEDEKUT SANGAT BOLEH TAK?!"

"LAUK LAIN ADA LAGI KAU AMIK JELAH YANG TU!!"

"SEMUA NI BUKAN KAU PUNYA!!!"



Omma, appa, Wonjae dan Haewon hanya mampu menggeleng kepala apabila melihat telatah Yoongi dan Wonhye yang sedang bergaduh di meja makan.

Mata Wonhye mencerlung memandang kearah Yoongi dan Yoongi pun berbuat demikian. Bagaikan ada petir yang menghiasi suasan mereka berdua sekarang ini. "Hoi! Makan jelah berebut pulak!" Marah appa pada mereka berdua dan menarik telinga mereka berdua supaya duduk.

Kedua-duanya mengerang kesakitan.












Wonhye membuka pintu bilik Yoongi lalu berjalan dan duduk di atas katilnya. Yoongi yang sedang menulis lirik lagu berunsurkan kata-kata kesat terhenti perbuatannya apabila terpandang Wonhye. Buku itu disembunyikan. Wonhye tersenyum sinis.

Heh, macamlah dia tak tahu buku tu buku apa. Disebabkan dulu Wonhye ingin meminjam buku latihan Yoongi dan tak sengaja terbuka buku liriknya itu atas sebab dia ingat buku latihan, dia dapat membaca segala bahan yang Yoongi masukkan dalam lirik itu contoh kata-kata kesat, science bab 4, LGBT dan bermacam lagi sampai Wonhye tak boleh tidur malam tu sebab termimpi pelik-pelik.


"Apa kau nak?" Soal Yoongi dengan kepala terangkat. Wonhye tersenyum. "Yah, aku nak sembang dengan kau pasal seseorang" kata Wonhye lalu jari telunjuknya menguis-guis cadar katil Yoongi. Kepalanya ditundukkan dan tersengih. Yoongi memandang pelik perangai Wonhye. "Haa.. Cepatlah!" Gesa Yoongi.

"Kau... Kenal Namjoon tak?" Soal Wonhye pada Yoongi dan membuatkan lelaki itu berfikir senjenak. Lama selepas itu dia mengerutkan dahi dan membuat desiran. "Kalau kenal gitu-gitu adalah. Tapi tak rapat sangat. Yelah, aku kelas no. 2 dia kelas no. 1" kata Yoongi dan tiba-tiba dia teringat sesuatu.



"WEY, kau bukan duduk sekelas dengan dia ka? Pahal tanya aku?" Wonhye membuat muka kemut. Terasa sengal sikit mukanya. "Memanglah tapi aku tak pernah bersembang dengan dia dan dia tak pernah nak cakap dengan aku" ujar Wonhye dan tiba-tiba gadis itu tersenyum.

"Melainkan petang tadii..~" sungguh meleret perkataan 'tadi' yang diungkapkan oleh Wonhye. Dahi Yoongi berkerut. "Kau ni macam dah jatuh gedebuk! Cinta kat orang ja?" Soal Yoongi sambil membuat effect bunyi jatuh dalam percakapan dia tadi.


"Aku...."








"Kau..."











"Aku rasa aku suka Namjoon ah..."












"Whaatt??! Uhuk! Uhuk!" Yoongi tersedak air liur. Dia berpendapat bahawa sepupunya itu telah gila kerana menyukai lelaki sombong seperti itu. "Eii... Teruk betul taste kau.." Sambung Yoongi lalu menghadap depan dan mengeluarkan semula buku liriknya itu. Baik buat natang alah ni dari dengar sepupunya terkena panahan cinta Namjoon.

Wonhye membangkang. "Bukan apa! Tapi waktu kami kat library petang tadi perwatakan dia takdalah buruk mana..." Dia berangan lagi. Tersengih-sengih Wonhye apabila mengingati Namjoon yang berkaca mata itu. Oh, jal saeng-gin namja~. Itu yang bermain di minda Wonhye.

Yoongi membuat muka menyampah apabila melihat Wonhye. "Jauhkan diri gila kau daripada dekat dengan aku."

"Yah! Aku tak gilalah!"

Dan akhirnya kepala Yoongi di luku kuat oleh Wonhye.

TBC~




Sorry sebab chapter ni pendek. Tapi semua chapter macam tu 😂😂btw enjoy~

unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now