Fate + 05

525 95 38
                                    

"Darah dia naik sampai kepala. Hmm... Dia cuma pening sikit. Bagi dia rehat" ujar Mr. Kim Seokjin sambil tersenyum. Namjoon mengangguk. "Ah, nae baiklah. Boleh saya balik kelas?" Tanya Namjoon sopan. Seokjin memandang Namjoon. "Habis sapa nak jaga dia?"

Namjoon mengeluh. Dia memandang Seokjin lalu mengangguk. Seokjin tersengih. Bahu Namjoon ditepuk-tepuknya. "Ermm... Kamu berdua kelas apa? Tahun?" Soal Seokjin lalu menulis sesuatu di atas kertas. "Kami kelas 3-1A, Tahun ke-3..." Ujar Namjoon yang sedang duduk diatas kerusi yang disediakan di bilik rawatan itu.

"Ohh.. Tahun depan masuk sekolah menegah tinggilah ni..." Namjoon tersengih pada Seokjin. "Belajar elok-elok nanti dapat masuk sekolah elit" kata Seokjin lagi pada Namjoon.

Umur mereka sekarang ini adalah 15 tahun. Sekali lagi, selepas rehat mesti Namjoon akan duduk berduaan bersama Wonhye. Seperti kelmarin. Seokjin? Hilang entah kemana.

Namjoon memandang muka Wonhye yang sedang tidur itu. Matanya tiba-tiba terbuka apabila dia sedar yang Namjoon memandang dirinya. "Wae?" Soal Wonhye lalu tersenyum pada Namjoon yang membuat muka gelabah. "Janganlah buat macam tu" balas Namjoon dan membetulkan speknya.

"Namjoon, kenal Yoongi tak? Boleh minta dia datang sini?" Pinta Wonhye pada Namjoon dan lelaki itu memandang dirinya.


























"Yahh!!! Kenapa tak cakap yang kau sakit harini??!!" Terus Yoongi menerjah masuk bilik rawatan bersama beg sekolah Wonhye dan menjerit kuat. "Jangan jeritah!" Marah Wonhye pada Yoongi lalu membuatkan lelaki itu tersenyum gummy smile.

"Ahh.. Yelah, yelah jom balik..." Ajak Yoongi dan menarik Wonhye bangun. Matanya memandang muka Namjoon. "Gomawo. Tolong jagakan dia" Yoongi tersenyum lalu menepuk belakang Wonhye kuat berkali-kali. Wonhye mengerang kesakitan. Dia berasa yang tangan lelaki ini langsung tak boleh duduk diam. Ada ja nak menampar nanti.

"Nae.." Balas Namjoon pendek lalu keluar dari bilik rawatan.


















Namjoon memasuki rumahnya yang tersergam indah itu. Ommanya disapa. "Omma, mana appa?" soal Namjoon pada ommanya. Ommanya yang sedang memasak itu memandang kearah Namjoon. "Tak balik lagi. Dia ada kerja lagi tu..." ujar ommanya dan meletakkan nasi, sup rumpai laut, udang goreng dan bahan sampingan lain.

"Omma kena pergi sekolah balik ni. Makan tau... Nanti omma cuba balik awal okay?" Kata ommanya sambil tergesa-gesa memakai kasutnya semula dan menyandang beg tangannya. "Hati-hati. Jaga diri omma" kata Namjoon pada ommanya. Ommanya tersenyum lalu berkata ya.

Namjoon duduk di meja makan dan mula menyuap nasi. Dia makan sendirian. "Omma dengan appa selalu sibuk. Uh, Mingyu dengan Jongin ada latihan pula. Makan sendiri aku..." Kata Namjoon seorang diri.

Rumahnya itu mempunyai beberapa maid, tukang kebun dan setiap seorang mempunyai butler. Tetapi dia tetap bosan. Ommanya lebih suka memasak makanan pada ahli keluarganya dan kadang-kadang maidnya membantu juga.

Maid? Tukang kebun? Butler? Kaya betul Namjoon ni sebab apa? Dia bukan anak CEO syarikat besar pun.

"Ah, susah betul nak habis masa dengan appa yang banyak kerja. Meeting dan sebagainya.. " dia mengeluh. Namjoon ni...




















... Anak Menteri Pendidikan di Korea Selatan ini. Ommanya pula adalah pensyarah di University Korea. Memang banyak masa yang mereka tidak boleh duduk bersama. Tapi pembelajaran dia sangat hebat, Sebab itu, Namjoon seorang murid harapan sekolah.

Biarpun sewaktu sekolah rendah, pencapaian dia amatlah baik namun omma dan appanya tetap mahu Namjoon bersekolah di sekolah harian biasa. Termasuk adik-adiknya. Supaya mereka boleh hidup menjadi seperti manusia normal yang biasa bergaul dengan semua orang tanpa batasan.

Namjoon juga di belikan pakaian yang biasa-biasa dan tidak terlalu grand. Semuanya secara sederhana.

Omma dan appanya mendidik mereka bertiga supaya hidup tidak menyombong dengan orang lain dan hidup seperti kanak-kanak biasa. Namun hanya Namjoon seorang sahaja tidak dapat buang sikap sombongnya. Kadang-kadang dia terfikir juga. Kenapa dia jadi dingin dengan orang. Adik-adiknya okay sahaja, hanya dia saja jadi begitu.

Akhirnya soalan itu berlegar-legar dalam kepalanya tanpa di jawab sehingga adiknya pulang ke rumah.



TBC~~


NAK CUBIT JA PIPI NAMJOONIE!! 😆😆😆

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

NAK CUBIT JA PIPI NAMJOONIE!! 😆😆😆

unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now