Fate + 11

413 82 11
                                    

Chrip~ Chrip~



Shhrikk


Dengan bunyi kicauan burung berserta pancaran cahaya matahari terus ke mukanya telah mengejutkan Namjoon. Dia yang tidur di bilik Yoongi, di atas lantai membuka sedikit matanya untuk melihat gerangan manakah yang menarik langsir ke tepi untuk cahaya matahari masuk ke dalam bilik itu.

Rambutnya nampak panjang.


"Yoongi! Namjoon! Bangun sekarang!" Suara itu. Pasti Namjoon kenal. "Wonhye ke tu?" Soalnya.



"Urrmm... 5 minit lagi. Tak cukup lagi..." Yoongi mengumam di dalam bantalnya. Dia yang sedang tidur menirap itu tiba-tiba sahaja rambutnya di tarik oleh Wonhye. "Kau bangun sekarang. Dah pukul 8:15 AM dah"

Terjerit Yoongi di buatnya. Sakit bodo. Akibat kegeraman tangan Yoongi terus mencapai rambut Wonhye dan menarik rambut gadis itu. Kali ini Wonhye pula terjerit.

Agenda ini telah disaksikan sepenuhnya oleh Namjoon dan hanya mengeleng.


















"Yang korang berdua ni dah kenapa? Lari dari gempa bumi ke?! AHAHAHAHAHAHA!!!!" Pabila mereka bertiga sampai di meja makan, Wonjae yang melihat keadaan adik dan adik sepupunya itu tak dapat menahan diri dari terus menghamburkan ketawanya dengan mata yang terbuka luas. Dia menekan perut, lawak bhai.


 Yoongi dan Wonhye mendengus. "Wonhye mula dulu hyung" kata Yoongi dan mencedok telur goreng hancur ke dalam pinggannya. "Kalau perang mulut dengan kau buat habis air liur aku je tersembur kat muka kau dan tak dapat apa² walau sedikit ilmu masuk dalam kepala kau better aku perang guna kekerasan dengan kau..." Kali ini Wonhye membalas dan menuang air milo kedalam cawannya.

"Yang kau cakap 'menyembur kat muka kau' dah kenapa?" Soal Yoongi, terasa geli dirinya sekarang ini jika perkara itu betul-betul berlaku. "Aku cakap je." Balas Wonhye selamba dan menyuapkan roti ke dalam mulut. Namjoon hanya memandang sepupu itu. Dia rasa seperti terhibur betul dengan mereka berdua.

"Jomlah Joon, kita pergi siram pokok kita" ajak Wonhye dan tiba-tiba di sampuk oleh appanya.

"Haa... Kalau macam tu rajin atau tak, siram sekali pokok-pokok kat laman tu okay?" Wonhye mengeluh. "Nae.."

 Wonhye dan Namjoon, masing-masing memegang satu batang paip getah di tangan mereka. "Kaja, lagi cepat habis kalau kita mula sekarang" ujar Namjoon dan memulakan kerjanya.

Mereka bermula dengan menyiram pokok mereka berdua sebelum menyiram tanaman yang lain. "Wah, eloknya cuaca harini~" mata Wonhye terpejam. Cuba menikmati cuaca pagi itu dengan baik.


Fhhoomm!


Mata Wonhye terbuka. Belakang badannya tiba-tiba terasa sejuk. Dia dengan aura gelapnya perlahan-lahan memandang kearah Namjoon di belakangnya. Kepalanya di sengetkan. Tapi yang paling seram-

-dia tersenyum.


"Namjoon..."

"Aniyo! Bukan aku! Yoongi!" Namjoon cuba menafikan lalu dia berpusing ke belakang dan kelihatan Yoongi disitu. Yoongi terlopong memandang kearah Wonhye. Tangan Wonhye mengengam kuat batang paip getah tu sampai terkoyak!

Di cabut paip getahnya dan maju kearah Yoongi.



"Omo!"

"Hiiyargh!"

Piap!


"ADUH! MAAFKAN AKU WONHYE! AKU JANJI TAK BUAT LAGI!"





Namjoon memasuki rumah dan duduk di sebelah Wonjae dan menyaksikan pergaduhan mereka berdua.

"Mereka berdua tu tak pernah nak duduk diam. Mesti bergaduh. Huhu~" Wonjae terketawa kecil. Namjoon memandang. "Hyung buat apa tu?" Soal Namjoon dan melihat pelbagai dawai besi yang bersalut kertas hijau di cantumkan dan terdapat beberapa bunga plastik di selitkan di bulatan dawai besi itu. Wonjae memandang kearah tangannya sebelum membalas kata-kata Namjoon.

"Ini Flower Crown. Waktu Wonhye dengan Yoongi kecik-kecik dulu hyung selalu buat kat mereka. Besalah, budak kecik dok main acah-acah kerajaan Yoongi dengan Kerajaan Wonhye berperang dan merekalah raja kat situ" sekali lagi Wonjae tergelak. "Hyung pernah buat kat Haewon beberapa kali tapi dia tak berapa suka dan hanya simpan sahaja"



"Yang ni hyung nak buat kat sapa?"

"Seorang budak perempuan pesakit kanser darah kat hospital"

"Tapi hyungkan Pastry Chef?"



"Ya, esok hyung ada event kat sana sempena birthday dia. Pihak keluarga nak hyung buat kek kegemaran dia dan beri dia hadiah supaya dia happy. Hadiah hyung mestilah Flower Crown ni" balas Wonjae panjang dan Namjoon hanya berfikir sesuatu.

"Hyung"


"Hmm..."



"Boleh ajarkan Namjoon buat Flower Crown ni?"




TBC~


Next chapter gais~~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Next chapter gais~~

unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now